آیا امیرالمؤمنین (ع) هم از خونِ “بضعةخاتم” گذشت؟!…
۲۹ آذر ۹۶ ، ۲۳:۴۷
۴ نظر اشتراک گذاری

آیا امیرالمؤمنین (ع) هم از خونِ “بضعةخاتم” گذشت؟!…

مقالات و استنادات

این جریان ظاهراً برائی که –به حق- سنگ محبت و ولایت اهلبیت (ع) را به سینه می‌زنند و بعد –به باطل- نتیجه میگیرند که «وحدت بین شیعه و سنی معنا ندارد» را درک نمی‌کنم! بله؛ لعنت خدا بر کسیکه فضائل بی‌کران امیرالمؤمنین(ع) را در گفتار یا رفتار کتمان کند. اما سال‌هاست دربرخورد با چنین تفکری، فقط چند سؤال پرسیده ام که هیچ‌وقت جوابی نگرفته ام:

  • واقعاً چرا امیرالمؤمنین (ع) بیست و پنج سال «خار در چشم و استخوان در گلو» سکوت کردند؟
  • آیا کمتر از ما بر فضائل خویش آگاه بودند؟!
  • یا کمتر از ما بر اهمیت منصب خویش (جانشینیِ رسول‌الله ص) برای حفظ دین آگاهی داشتند؟!!
  • یا اینکه –نعوذبالله- کمتر از ما دردِ دین داشتند؟!
  • یا اینکه -نعوذبالله- از دَبدَبه و کَبکَبۀ اصحاب سقیفه ترسیده بودند که سکوت کردند؟!! 
  • یا چی؟!! 

واقعاً چه چیزی باعث شد که بیست و پنج سال نه تنها سکوت کنند، بلکه در نمازهایشان شرکت کنند و پای منبرها و سخنرانی‌هایشان بنشینند و بارها در امر قضاوت و حکومت به آنها کمک کنند و بالاتر از همه، به خلیفۀ دوم در جریان جنگ با پادشاهی ایران مشورتی بدهند که باعث شود جان خلیفه حفظ گردد؟؟!! چرا مولای عالَمیان باید آن‌قدر به خلیفۀ دوم کمک کرده و مشاوره دهند که او زبان به اقرار باز کند که «اگر علی نبود، هرآینه عُمر هلاک شده بود!…» چرا به او کمک میکرد و رهایش نکرد تا آبرویش برود و هلاک شود؟!

راستی جریان بیعت امیرالمؤمنین با خلیفۀ اول به کجا ختم شد؟! طبق شهادت موثق تاریخ، شش ماه بعد از رحلتِ شهادت‌گونۀ پیامبر(ص) و جریان سقیفه و هجوم به بیت و… حضرت خودشان به مسجد رفتند و در اَنظار عمومی با او بیعت کردند!… (أنساب الاشراف بلاذری / 1/587)

  • چرا؟!
  • آیا نعوذبالله «از خونِ بضعةالنبیّ گذشتند؟؟!!»
 این حکایتی است که خود حضرتش در نامه 62 نهج البلاغه شرح می‌دهد: «…پس بیعت نکردم تا وقتیکه دیدم عده ای از اسلام برگشته و کمر همّت بسته اند تا دین محمد (ص) را به نابودی بکشانند. پس ترسیدم که اگر [با بیعت] اسلام و مسلمانان را یاری نکنم، شکاف و صدمه ای جبران‌ناپذیر به اسلام وارد شود…» این عبارات مربوط می‌شود به همان زمان (شش ماه بعد) که «مُسَیلَمۀ کذّاب» ادعای نبوّت کرد و با 140 هزار سرباز به سمت مدینه لشکرکشی کرد و در مدینه هم تا زمانیکه «علی» بیعت نکرده بود، عموم مردم حکومت را به رسمیت نشناخته بودند و حاضر نبودند به دستور خلیفه، برای نبرد آماده شوند. این شد که اصحاب سقیفه به التماس مولا افتادند و حضرت بخاطر حفظ شوکت اسلام و «بخاطر اقتضای مصالح زمانه» با غاصب حقّ خویش بیعت کردند!… که بَلاذری (مورّخ بزرگ اهل‌سنت) می‌نویسد: وقتی خبر بیعت کردنِ علی (ع) بین مردم پیچید، «مسلمانان خرسند گشتند، برای جنگ همت گماشتند، و لشکریان دسته دسته فرستاده شدند.»

به خدا قسم فهمیدنِ شرایط سیاسی ِ امروز اصلاً سخت نیست! اصلاً سخت نیست بفهمیم که چگونه دندان تیز کرده اند تا شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و اسلام را از درون نابود کنند. با اندک تأملی روشن می شود که چنین تفکر ضدّوحدتی، در تضادّ صریح با سیرۀ رفتاریِ 25 سالۀ امیرالمؤمنین(ع) است. هرکس از هر تریبونی چنین تفکری را رواج دهد، “در این موضوع” در جهت مخالف سیرۀ اهلبیت حرکت کرده است. هرکس؛ حتی اگر مرجع تقلیدِ بزرگی باشد که روی چشم ما جا دارد و به توفیق دست‌بوسی اش افتخار می‌کنیم.

#ملااحمدی

بازنشر با ارجاع به کانال مکتوبات بلامانع است. @maktubat

چاپ این مقاله

نظرات (۴)

  1. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۴ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۳۶
    سلام بزرگوار
    اگر ۲۵ سال کاری انجام نداد برای این بود که خودش حفظ بشه
    بعدم اگه به دومی مشورت میداد برااینکه وضع بدتر نشه
    کتاب سلیم بن قیسو نخوندی؟؟؟؟؟
    کتابی که از صدتا من لایحضره و الکافی و... معتبر تره؟؟؟؟؟
    برو اونو بخون
    اونجا صریحا به ابوبکر و عمر میگه اگه ۴۰ نفر پیدا میکردم با شماها میجنگیدم
    • ۴ فروردين ۹۷، ۱۹:۱۶
      تا حالا معتبرترین کتاب روایی نزد شیعه کتب اربعه شامل الکافی و.. بوده
      اینکه گرخی میگید کتاب سلیم از همه کتابهای شیعه معتبرتره نشون میده معلومات زیادی ندارید.
      به هر حال از آقای وحید کلیپی هست که میگه لعن علنی حرام است ولی خودشون علنا لعن و سب میکنند. ایشون و کارهاشون موجب تناقض در شیعه شده و این برای عقلانی ترین مذهب جهان پسندیده نیست.
  2. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۵ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۵۱
    عزیزم از این نظر گفتم که تفریظ دو امامو دراوایلش هست اگه خونده باشید
  3. بینام
    اولا ظاهرا برای منافقین انساب الاشراف بلاذری و کلا کتب مخالفین منبع موثق به حساب میاد که البته معنی نفاق یعنی همین که کتاب سلیم را عده ای ملعون و بیسواد کنار میگذارند بعد بلاذری و طبری میشوند موثق

    در مغزت اگه داری فرو کن که هیچ یک از ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین به حکام جور و غاصبین لعین کمک نکردند بلکه در اموری که اصل اسلام در خطر قرار میگرفت یا احتمال بروز بدعت های بیشتر وجود داشت. ورود میکردند
    امیر المؤمنین علیه السلام هیچ گاه هیچ کمکی به غاصبان ملعون نکردند و هر کجا توانستند حتی بعد از غصب به بیان حق خلافت خود پرداختند البته مساله برای کسانی که پیرو امثال بلاذری باشند که قطعا از مخالفین است بالنتیجه مانند خود اوست

    کتاب سلیم هم دو سند دارد و یک سند کاملا موثق میباشد و مهمترین کتاب شیعه در بیان تاریخ صدر اسلام و بخصوص وقایع مربوط به دوران غصب حق امیر المؤمنین علیه السلام است پس بفهم الکافی از چه جهت و کتاب سلیم از چه جهت اهمیت دارد

    امروز منافقان کاری کرده اند تحت حاکمیت گروهی به اصطلاح شیعه بیان حقایق درباره غاصبین لعین همانقدر سخت شده است که در دربار سلاطین ملعون عثمانی

    مقصود شما از وحدت بدعت است و منع شیعیان از بیان حقایق یا بیان ابتر حقایق وگرنه مخالفان وحدت خون مخالفین را یکسره مباح نکرده اند که تو بالا و پایین میپری
  4. مهدی یاور
    کتاب سلیم از کتب‌معتبره است و کسیکه ادعا میکند این‌کتاب ضعیف است بیسوادی بیش نیست‌.
    رجوع شود به مقدمه‌ طبع جدید کتاب سلیم‌ و کتاب الدفاع عن العترة الطاهرة.
    اخیرا هم کمال حیدری این ادعا را کرده‌بود که آیات عظام بیانیه هایی در ردش دادند از جمله آیت الله روحانی دام ظله.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی