بتریه واقعی کیست؟ حامیان وحدت اسلامی یا شیعیان برائی؟!
۰۴ دی ۹۶ ، ۰۴:۴۹
۱۳ نظر اشتراک گذاری

بتریه واقعی کیست؟ حامیان وحدت اسلامی یا شیعیان برائی؟!

مقالات و استنادات

حتما تا به حال دیده اید که طرفداران شیرازی در شبکه های اجتماعی حامیان وحدت اسلامی و انقلابیون ایران را «بتریه» خطاب می‌کنند اما واقعا چرا آنها ما را بتریه می دانند و اصلا بتریه یعنی چه؟؟

اجازه بدهید ابتدا آنچه از فرقه بتریه و ارتباطش با آخرالزمان روایت شده است را بررسی کنیم:

« بتریه » که در عراق بر ضد امام مهدی عج خروج مى کنند ، شتابان علیه امام موضع مى گیرند و به سبب برخوردى که از امام در مدینه شنیده اند ، مى کوشند که مانع ورود امام به عراق شوند .

دلائل الامامه از امام باقر(علیه السلام) از ابو جارود آورده است : پس از آنکه سیصد و سیزده نفر با وى بیعت مى کنند ، به مدینه مى رود و مردم روانه مى شوند (و جهاد مى کنند) تا خدا راضى شود ، سپس هزار و پانصد قریشى که همگى زنازاده اند را مى کشد . . . آن گاه به کوفه مى رود ، شانزده هزار « بتریه » از آن جا بیرون مى آیند که غرق در سلاح و قاریان قرآن و فقیه دین اند. پیشانى شان پینه بسته و همچون میخ کوبیده بر زمین اند . سراسر وجودشان را نفاق فرا گرفته و همگى مى گویند : اى پسر فاطمه ! برگرد، نیازى به تو نداریم. امام در پشت نجف ، شب دوشنبه ، از عصر تا شب ، با آنان مى جنگد و سریع تر از کشتن شتر ، آنها را به قتل مى رساند . هیچ مردى از آنها نجات نمى یابد و احدى از یاران امام زخمى نمى شود . خون هایشان در راه خدا قربانى مى شود، سپس امام وارد کوفه مى شود و با جنگجویان آنجا نبرد مى کند ، تا جایى که خدا راضى شود .


راوى مى گوید : معناى سخن امام را نفهمیدم ، سپس اندکى درنگ کرده ، آن گاه پرسیدم : فدایت شوم ! رضایت خدا را از کجا متوجه مى شود ؟! فرمود : اى ابو جارود ! خدا به مادر موسى وحى فرستاد و مهدى بهتر از مادر موسى است ! خدا به زنبور وحى فرستاد و مهدى بهتر از زنبور است ! حال فهمیدى ؟

راوى مى گوید ، به من فرمود : مقصودم را فهمیدى ؟ عرض کردم : آرى !

در روایت دیگر  آمده است : قائم(علیه السلام) سیصد و نه سال به اندازه ماندن اصحاب کهف در غار ، حکومت مى کند ; زمین را از عدل و داد پُر مى کند چنان که از ستم و بیداد آکنده شده بود . خدا شرق و غرب زمین را برایش فتح مى کند .

از اینجا فهمیده مى شود که نخستین کسانى که در عراق بر ضد امام(علیه السلام)شورش مى کنند، حزب « بتریه » هست. آنها در واکنش به برخوردى که امام با اهالى مدینه داشته، دست به قیام مى زنند . معناى « بتریه » این است که ولایت ( تولى ) دارند اما برائت ( تبرى ) ندارند . نخستین کسى که اینان را چنین نامید ، زید بن على(رحمه الله) است که به آنها گفت : آیا از فاطمه(علیها السلام) مى بُرید ؟! امر ما را بُریدند ، خدا رشته حیات شما را ببُرد ! 

حدیث زیر تحولات پس از ظهور امام(علیه السلام) در ولایات را بیان مى کند .

نعمانى  از ابراهیم بن عبد الحمید آورده است : کسى که از ابو عبدالله(علیه السلام) شنیده بود ، به من خبر داد که امام فرمود : وقتى قائم(علیه السلام) خروج کند ، افرادى که مى پنداشتند یار و یاور امام خواهند بود ، از فرمان او سرباز مى زنند اما امثال خورشید و ماه پرستان ، تحت فرمان امام مى آیند !


چرا یاسرالحبیب و طرفداران شیرازی حامیان انقلاب اسلامی ایران را بتریه صدا می‌کنند؟

طرفداران شیرازی تنها به این دلیل که بتریه فرقه ای از شیعه بوده اند و خصوصیت بارزشان این بوده که برای عمر و ابوبکر مقام و منزلت قائل شده اند طرفداران وحدت اسلامی که 99 درصد انقلابی و از جبهه مقاومت اسلامی هستند را بتری صدا می کنند و به زعم خود امید دارند که به زودی امام زمان عج ظهور کرده و در اولین نبرد آنها را نابود کند.

ولی این طرز نگاه به ماجرای بتریه اشکالات اساسی دارد که اگر خوب به آن بنگریم ممکن است دامن خود شیعیان برائی را بگیرد و چه بسا بتریه آخرالزمان خودشان باشند. البته ما مثل آنها جریانات و فرقه های آخرالزمان را بر هیچ فرقه و جریانی تطبیق نمی کنیم و این اشکالات صرفا برای تلنگر به طرفداران شیرازی و پاسخ نقضی به ادعای آنان است:


اشکال اول:

طبق روایات، پایگاه بتریه در عراق است و نیز پایگاه اصلی آنها در شهر کوفه (و یا نجف امروزی) است که محل تجمع روحانیت اخباری می‌باشد. روحانیت اخباری در مقابل روحانیت اصولی که اهل انقلاب و تشکیل حکومت هستند قرار دارد. همانطور هم که در حدیث آمده آنها قاریان قرآن و فقیه نامیده شده اند.


اشکال دوم:

بتریه تنها به این دلیل که ابوبکر و عمر را محترم دانستند بتریه نامیده نشدند بلکه اتهام اصلی آنها این بود که بین ولایت و برائت جمع کرده بودند و این قضیه وقتی برخی گروه ها مانند تشیع انگلیسی رسما از یهودیهای صهیونیست ساکن اسرائیل دفاع می کنند و یا از دولت های آمریکا و انگلیس بخاطر حمایتهایشان تشکر و قدردانی می‌نمایند ممکن است جور دیگری مطرح شود یعنی شیرازی ها خود در ردیف متهمان اصلی به نداشتن برائت از دشمنان کنونی امام زمان عج قرار گیرند.


اشکال سوم:

طبق روایت، بتریه از کسانی خواهند بود که قبل از ظهور یقین دارند از یاوران امام عج خواهند بود ولی در روایت آمده که برعکس رخ می دهد و یاوران امام را امثال خورشید و ماه پرستان (پس از آنکه مسلمان شدند) تشکیل می دهند. خب اگر وحدتی ها و انقلابی ها همان بتریه هستند و یاران امام را هم امثال مردم ماتریالیست و کافر غرب پس از مسلمان شدن تشکیل می دهند؛ پس این وسط جای شیعیان برائی و طرفداران شیرازی کجاست؟؟


اشکال چهارم:

در متن روایات ذکر شده است که بتری ها بخاطر اعتراض به کشتار برخی مردم مدینه توسط امام زمان عج علیه وی قیام می کنند.. این مطلب واقعا جای بسی تفکر و تأمل دارد و افکار سیال را به سمت امثال سید محمد شیرازی و سید صادق شیرازی و آیت الله منتظری و.. سوق می دهد چرا که این اشخاص نیز به امام خمینی ره اعتراض جدی وارد کردند که چرا منافقان کور دل را در اوایل انقلاب اعدام کرد و آن را دستاویزی برای حمله به ایشان قرار دادند.


پی نوشت:

یکی از دوستان نظر جالبی را به این مطلب اضافه کرد که واقعا شنیدنی است. ایشان معتقد بود که اگر شیرازی ها و شیعیان برائی بتریه نباشند ولی مطمئنا با ادامه افراط در موضوع برائت خودشان موجب پیدایش تفکر بتری میشوند زیرا نتیجه ی هر افراطی تفریط خواهد بود و بالعکس!! که البته مصداق هایی هم در این اواخر پیدا کرده و همه در شبکه های مجازی دیده اند. مثلا این اواخر یکی از روحانیون اصلاح طلب گفته بود مسئله خلافت امام علی ع یک موضوع صرفا تاریخی بود که تمام شد رفت پی کارش.. (ولی امام خامنه ای خوب جوابش را دادند و این نشان میدهد ما در باطن و بین خودمان اختلافات اصلی با عامه رو حفظ کردیم و پایش ایستاده ایم و عقب نمینشینیم مخلص کلام یعنی اینکه وحدت ما وحدت عقیدتی نیست و این را بارها و بارها رهبری شخصا اعلام کرده اند.)



چاپ این مقاله

نظرات (۱۳)

  1. زینال
    خیلی جالبه اتفاقا تند روی ها ی شما باعث شد که امثال بنده به کلمات کسانی چون شیرازی و یاسر الحبیب مراجعه کنیم و محققانه به حرفاشون گوش بدیم از طرفی دیگه هم به صحبتهای آقای خامنه ای رجوع کنیم و اونا رو از دیدی منصفانه نگاش کنیم 
    چیزی که عاید شما کاملا مخالف اونچه که شما ازش به اسم تشیع انگلیسی و آمریکائی نام می برید البته فعلا عائدمون شده
    پیشنهاد می کنم که تعصب رو کنار گذاشته و خودتان صحبتهای بدون تقطیع رو ملاحظه کنین 
    راستی استدلالاتتون هم خیلی أبکی بود
    • ۲ اسفند ۹۶، ۰۷:۳۶
      به تحقیقاتتون ادامه بدید
      همین برای ما کافیه
  2. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۴ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۵۷
    همه حرفات دروغه
    اینوریا کی از اسرائیل حمایت کردن کذاب
    اگر اعتراض به اعدام های اوایل انقلاب کردن منظور این بود که برخی از قوانینو رعایت نکردید
    حتی امام زمان وقتی ظهور کنه ابوبکر و عمرم ازشون اعتراف میگیره همینجوری اعدام نمیکنه
    عقلتو بکار بنداز
    • ۴ فروردين ۹۷، ۱۸:۴۵
      شبکه امام حسین و شبکه فدک هر دو از اسراییل دفاع کردند و اگر شما ندیدی مشکل خودته.. تمام طرفدارای صادق شیرازی مرام و مسلکشون معلومه... جدیدا هم که نماینده شبکه امام حسین جلوی مجری زن سرتاپا برهنه ی شبکه امریکایی مدافعان حرم رو دواعش شیعی خطاب کرده..
      نمیدونم بعضی از طرفدارای کاذب شیرازی کی میخوان باور کنن که دمبشونو به دمب چه شیطانی بستن
  3. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۵ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۴۶
    راس میگید شما
    شبکه مرجعیت پیام موسسه آیت الله شیرازی رو راجع به محکوم کردن اقدامات اسرائیل اعلام کرد
    به اشتراک بزار ببینم
    اگه راست میگی
  4. حکیم
    من به قرآن رجوع می کنم ،قرآن می فرماید جاهد الکفار والمنافقین ،کفار انگلیس وآمریکا هستند ومنافقین اهل سقیفه اعم از وهابی وغیر وهابی شیعیان زیدیه ،اسماعیلیه واقفیه وصوفیه و....هستند چون ادعا دارندپیامبر را قبول دارند ولی خلیفه پیامبر مولا علی را به عنوان خلیفه اول  قبول ندارند یا مثل واقفیه که در امام کاظم توقف کردند  ومیدانیم منافق از کافر خطرناک تر است اون روایاتی هم که فرموده با اهل خلاف برخورد خوب داشته باشید ،حمل به طبقه عوام اهل سنت عمری می کنم و منافاتی با اظهار برائت ندارد قابل جمع هست 
    مرگ شورای کثیف سقیفه وآمریکا وانگلیس ومنافقین کور دل و مسعود رجوی 
  5. سجاد
    سلام،طرفدار هیچ جریانی نیستم، فقط دوستی با دوستان اهلبیت علیه سلام و دشمنی با دشمنای اهلبیت علیه سلام، 
    برائت جزئی از دین هست (تولی و تبری)،  و نمیشه حذفش کرد و گفت وجود نداره یا بخاطر منافع دنیا کمرنگش کرد . ما خودمون (شیعه ها) نسبت به هم وحدت نداریم و به هم برچسب انگلیسی و از این جور چیزامیزنیم ، اول اینو درست کنیم خواهشا.
    بر دشمن مرتضی علی(ع) لعنت
  6. سعید
    فقط حدیث را درست نوشتی بقیشو از روی کلیپ های تقطیع شده نوشته بودی خدا را شکر که دشمنان شیعه از جاهلان هستند 
    • ۱۷ مرداد ۹۷، ۲۳:۵۶
      بله خدا رو شکر

      فقط یادتون باشه:
      وقتی مخالفان خودتون رو "مخالفان شیعه" قلمداد می‌کنید یاد وهابیت می‌افتم که هر کسی رو که اسلام تکفیری محمد بن عبدالوهاب رو نمی‌پذیره از جرگه‌ی اسلام خارج می‌کنند.
      علنا و رسما اعلام می‌کنیم که تشیع افراطی شما از نظر ما مردود است و فاشیسم مذهبی ای که راه انداختید به جایی نخواهد رسید جز جنگ با امام زمان عج

      پ ن: نظرتون خیلی واضح نبود تا بشه بهش واضح جواب داد.
  7. مجید
    واقعا" حکومت دو روزه دنیا ارزش این همه دروغ و توجیهات آبدوغ خیاری رو داره ؟
    من سخنان آقای شیرازی درباره منافقین رو کامل گوش کردم ولی هیچ پاسخ معقولی از طرف همفکران شما برای سخنان ایشون ندیدم چون حق رو گفته بودند .
    میخواهید بدونید بتریه چه کسانی هستن ؟ بتریه امثال رائفی پور و قاسمیان و ... هستن که برای توجیه مفاسد حکومت ، حکومت امیرالمومنین ع و پیامبر ص رو زیر سوال میبرن . میتونید کلیپ هاشون رو ببینید . مطمئن باشید امثال این افراد وقتی حضرت ظهور کنه برای حفظ حکومت و منافعشون به روی حضرت شمشیر هم خواهند کشید .
    شما هم تا دیر نشده تعصب رو کنار بزارید شاید حقیقت رو درک کردید
    • ۱۸ خرداد ۹۸، ۲۳:۳۷
      برادر محترم!!
      مرجع شما شیعیان افراطی دعوت می‌کند تا خمس و سهم امام عج را به شبکه ی امام حسین -ع- تحویل دهند:


      آنوقت ببینید خمس فریب خوردگان بیچاره کجا می‌رود:
      1- مصاحبه شبکه بهائی من و تو با مسؤول رسانه‌های زنجیره ای سید صادق شیرازی در لندن

      2- مصاحبه شبکه امام حسین-ع- با سید مجتبی واحدی از معارضان جمهوری اسلامی ایران و از مهمانان دائم صدای آمریکا


      3- مصاحبه شبکه امام حسین -ع- با سید مهدی جلالی طراح اصلی آمدنیوز و عضو کمپین به رسمیت شناختن صهیونیسم


      بله حرف شما درسته ولی بهتره به خودتون بگید: حکومت دو روز دنیا ارزش نداره با صهیونیسم و بهایی ها و دشمنان حضرت مهدی عج هم کاسه بشیم.
  8. سگ محسن بن علی هستم ان شاءاللع
    سگ محسن بن علی هستم ان شاءاللع ۲۱ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۰۹
    من نگران شما منافقان و دشمنان تشیع نیستم ؛ چرا که خداوند و اهل البیت علیهم السلام فرمودند دشمنان تشیع از احمقان هستند... شما هم از احمق ترین دشمنانی بودید که دیدم. شما دینتون رو به پول فروختید
    فردای قیامت هم دیگر را خواهیم دید
  9. مهدیس
    مقاله منصفانه و منطقی بود ممنون از روشنگریتون
  10. سودان بن حمران (قاتل نعثل)
    سودان بن حمران (قاتل نعثل) ۱۲ فروردين ۹۹ ، ۰۹:۰۰
    اگه پذیرفتن امامت امام امیرالمومنین علی علیه السلام و عمل دقیق به احادیث اهل بیت علیهم السلام باعث میشه به من برچسب رافضی و برایی و انگلیسی بزنن پس آسمانها و زمین شهادت بدن من رافضی برایی انگلیسی ام
    • ۱۳ فروردين ۹۹، ۰۱:۱۳
      نه جناب به هیچ وجه!!
      به هیچ وجه پذیرفتن امامت امام امیرالمومنین علی علیه السلام و عمل دقیق به احادیث اهل بیت علیهم السلام باعث نمیشه به شما برچسب رافضی و برائی و انگلیسی بزنیم/

      شماها خودتونم می دونید نوادگان همون پابه رکابهای امام علی ع هستید که اولش از خود مولا داغ تر بودید ولی با دیدن قرآن سر نیزه ها به امام علی ع حمله کردید و شمشیر کشیدید و ریختید توی خیمه‌ش و دل معاویه رو جوری شاد کردید که نواصب نکرد.

      ضمنا بیایید به جای مظلوم نمایی و روضه خوانی برای خودتون، منطقی بحث کردن رو یاد بگیرید تا لااقل بتونید جواب نکیر و منکر رو در شب اول قبر بدید...  اونجا دیگه مغلطه  و مشاعره به کارتون نمیاد جناب نعثل.. جواب خونهایی که به گردن امثال شما و صادق شیرازی هاست رو باید بدید

  11. علی
    اتفاقا مرام و مسلک یاران و پیروان انقلاب اسلامی همان مرام و مسلک علی است. اتحاد و وحدت به معنای وحدت عقیدتی نیست بلکه به معنای یک نوع تاکتیک است و حفظ مصالح جامعه اسلامی. همان مصالحی که علی بابتش سالها سکوت کرد و ادعای خلافت نکرد. وقتی دشمنی اشغالگر به نام صهیونیست وجود دارد و دشمنانی پرقدرت علیه کلیت اسلام وجود دارند مصلحت حکم می کند که اتحاد و وحدت جامعه اسلامی حفظ شود زیرا اولویت، کافرین و صهیونیست ها و دشمنان کلیت اسلام هستند و نه پیروان ابوبکر و عمر . اختلاف با اهل سنت به جای خود محفوظ است و ما ابوبکر و عمر رو تکریم نمی کنیم بلکه فعلا بر طبل تفرقه نمی کوبیم . علی حتی با خوارج نیز تا وقتی شمشیر برنداشتند مدارا کرد و فقط اونها رو نصیحت کرد . کو بیدن بر طبل تفر قه و اختلافی که منجر به خشونت بیشتر از طرفین و کشته شدن و قربانی شدن مسلمانان و ضعیف شدن کلیت جامعه اسلامی و شاد شدن صهیونیست‌ها و کافرین شود چه سودی دارد؟ برائت به خودی خود اشکالی نداره و اصلا لازم هم هست ولی حتی برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر هم توصیه شده تا مفسده ای ایجاد نشه و طبیعتا تو لی و تبری هم همین طور است . شما برای تبری جستن نیازی نیست بری جلو برادر اهل سنتی که تعصب شدیدی داره تبری بجویی و اون رو تحریک کنی و باعث ایجاد نفرت و خشونت بشی . بشین در محفل خودت و بین دوستان خودت تبری بجوی .تبری به فکر و ذهن و عمل است نه فقط نعره زدن. بشین جایی که فقط شیعیان و ۶م مسلکان خودت صداتو می شنوند تبری بجوی و ضرورتی به تبری جستن در محافل و جلو سایر مذاهب نیست بلکه سایر مذاهب رو اگه امکانش بود و مفسده ای نداشت فقط در کمال آرامش و به دور از خشونت و با مهربانی میتونی باهاشون مباحثه و نصیحت کنی. ابتدا امربه معروف و نهی از منکر اومده و بعد تولی و تبری. شما باید ابتدا فرد رو با امر به معروف و نهی از منکر هدایت کنی اگه تونستی و بعد اگه هدایت شد برو جلوش و تولی و تبری بجوی.
  12. علیرضا
    اصلا تولی و تبری جزو فروع دیگ هست و هیچ کس نمیتونه فروع دین رو کمرنگ کنه .پس بحث کمرنگ کردن تبری نیست عزیز بلکه بحث تقیه است. شما میتونی در محفل خودت و یارانت تبری بجویی چه ضرورتی داره بخوای جلو برادر اهل سنتی این کار رو بکنی .این دیگه تبری نیست لج بازی است. ضمن اینکه تبری جستن فقط به ابوبکر و عمر ختم نمیشه . بحث تبری خیلی وسیع تر از اینهاست . کی خواسته تبری رو کم رنگ کنه . اتفاقا امام خمینی برائت از مشرکین رو بنا کرد. نمی دونم چطور بعضی دوستان مساله به این سادگی رو درک نمی کنند اصلا مساله چندان پیچیده ای نیست . خیلی ساده و ابتدایی هست و نیاز به بصیرت آنچنانی نداره.
  13. احسان قلندری
    احسان قلندری ۱۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۹:۰۲
    سلام خیلی خیلی مطلب بجا و قابل استفاده بود از انظرات متعصبانه برخی کاملا انحراف رو میشه استشمام کرد!!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی