در این پست بر آنیم تا مقلدین آیت الله صادق شیرازی را در چند دسته بندی از یک دیگر تفکیک نماییم.
۱- دسته بندی اول(مقلدین ایرانی و غیر ایرانی)
در این دسته بندی می توان مقلدین شیرازی را از لحاظ نژادی و ملیتی باز شناخت.
عموم مقلدین صادق شیرازی را در ایران، اتباع کشورهای عراق و افغانستان تشکیل می دهند و این دو دلیل عمده دارد:
اول می توان به جایگاه شیرازی ها بعنوان علمای نجف و سالها زندگی این خاندان در شهرهایی مثل کربلا اشاره نمود.
اکثر مهاجرین عراقیِ شیعه مذهب ،پس از اخراج از عراق بوسیله ی رژیم صدام به ایران آمده و عمده مقلدین ایشان را تشکیل دادند.امروزه بخش عظیمی از شیعیان عراق در ایران دارای تابعیت رسمی هستند و به سختی می توان آنان را تشخیص داد.
دوم می توان به محبوبیت سید محمد شیرازی در بین شیعیان افغانستان پرداخت.شیعیان افغانستان که سهم بیشترین مهاجرین جنگی را در ایران به خود اختصاص داده اند نسبت به مهاجرین عراقی که از سطح سواد و فرهنگ دینی بالاتری برخوردار بودند وضعیت دشوارتری داشتند. در این میان سید محمد شیرازی به عنوان یکی از مراجع وقت در ایران با توجه خاص به این قشر آسیب پذیر و پرداختن به مشکلات آنها و نیز ارتباط نزدیک با علمای مهاجرین افغانستانی جایگاه ویژه ای را در میان شیعیان داخل و خارج این کشور پیدا کرد.
پس از رحلت آیت الله سید محمد شیرازی و اداره ی بیت ایشان توسط سید صادق شیرازی این جایگاه و ارتباط با مهاجرین افغانستانی همچنان باقی است.
تصاویری از آیت الله سید محمد شیرازی برادر بزرگتر صادق شیرازی
اکثر علمای بیت شیرازی را روحانیون عراق و افغانستان تشکیل می دهند
برپایی مجالس مذهبی در بیت شیرازی و حضور مهاجرین عراقی و افغانستانی
البته مقلدین ایرانی تبار سید صادق شیرازی نیز کم نیستند بویژه با فعالیت شدید طرفداران ایشان و نیز برپایی پایگاههای متعدد در میان جوانان ایرانی در سالهای اخیر بر تعداد آنها افزوده شده است.دیگر مقلدین شیرازی ها نیز در کشورهای اروپایی و استرالیا زندگی می کنند که آنها نیز از طریق فعالیت روحانیون طرفدار شیرازی ها مستقر در این کشورها و بخصوص از طریق شبکه های ماهواره ای به تقلید شیرازی درآمده اند.
شیعیان شبه قاره ی هند و پاکستان و نیز کشورهای آذری زبان به ندرت مقلد وی هستند.
۲- دسته بندی دوم(مقلدین باقیمانده از تقلید سید محمد شیرازی و مقلدین جدید)
در یک دسته بندی دیگر می توان مقلدین سید صادق شیرازی را به دو بخش مقلدینی که پس از رحلت سید محمد شیرازی در سال۱۳۸۰به او رجوع کردند و مقلدینی که توسط دیگر مقلدین صادق شیرازی به تقلید او در آمده اند تقسیم نمود.
حضرت آیت الله سید محمد شیرازی از نظر فهقی و حتی سیاسی عالم وارسته ای بود چنانکه با نگارش هزار و پانصد جلد کتاب در مباحث دینی و اجتماعی از سوی کانون نویسنگان عرب زبان به (سلطان المؤلفین) شهرت یافت.او جایگاه اخلاقی و عرفانی یک مرجع تقلید را نیز دارا بود و با ارتباط نزدیک با توده ی مقلدینش،افراد زیادی شیفته ی او بودند.پس از رحلت او در سال هشتاد اطرافیان و علمای نزدیک به بیت شیرازی هیچ فردی را برای اداره ی آن بیت و نیز بدست گرفتن مرجعیت سید محمد شیرازی بهتر از برادرش سید صادق شیرازی نیافتند و از میان همان علماء بود که زمینه ی تآیید وی از سوی برخی بزرگان ایجاد شد.
تصویری از سید محمد شیرازی در کنار برادرش سید صادق
در میان مقلدینی که از تقلید سید محمد به تقلید سید صادق شیرازی در آمدند می توان به توده ی عوام توجه بیشتری داشت چرا که علی رغم اینکه شرط شناخت مرجع تقلید جزو شرایط انتخاب مرجع می باشد عوام توجه خاصی به این موضوع ندارند فلذا می توانند با نگرشی باز و بدون جبهه گیری به حقایق پیرامون فرقه ی شیرازی ها گوش دهند.
۳- دسته بندی سوم(افراد مسن و جوانان)
در ادامه ی دسته بندی قبل می توان مقلدین باقیمانده از مرجعیت سید محمد شیرازی را افرادی مسن و مقلدین جذب شده به بیت سید صادق را افرادی جوان و کم سن و سال فرض کرد.
این دسته بندی بر مبنای سن و سال خیلی مهم و حیاتی است چرا که جوانان با روحیه ی پرانرژی و هیجانی که در خود دارند اولا راحت تر جذب ظواهر افراطی فرقه ی شیرازی می شوند و ثانیا بیش از افراد مسن تحت تأثیر دیدارهای خصوصی و یا عمومی با سید صادق و سخنرانی های او که بیشتر روی مخاطب جوان تمرکز دارد قرار می گیرند.
خصوصیت دیگری که قشر جوان از مقلدین شیرازی دارند این است که مقید به شرکت در جلسات و هیئتهای مذهبی هستند و این به زبان ساده یعنی اینکه بچه هیئتی ها بیش از دیگران به فرقه ی شیرازی تمایل دارند.
دلیل این تمایل را در ادامه بررسی خواهیم کرد!
تصاویری از دیدارهای خصوصی شیرازی با جوانان هیئتی
جوانان مذهبی از علمایی که به هیئات عزاداری توجه می کنند بیش از دیگران حرف شنوی دارند
4- دسته بندی چهارم(بچه هیئتی ها و طلاب جوان)
جوانان هیئتی در دسته بندی قبلی از مقلدینی شمرده شدند که بر حسب مقتضای سنی مستقیما به تقلید از سید صادق شیرازی روی آورده و جزو باقیمانده ی مقلدین سید محمد شیرازی نیستند.
سه دلیل مهم در چرایی اینکه بیشترین جذب مقلد از سوی شیرازی ها از میان هیئات مذهبی بوده است عبارتند از:
الف) اهمیت مجالس عزاداری در ترویج عقاید
شیعه از قرنهای اولیه تا کنون همواره به برپایی مجالس عزداری برای سیدالشهداء علیه السلام و دیگر اهل بیت (ع) تشویق شده است چنانکه فضیلتها و ثوابهایی که در برپایی و شرکت در این مجالس برشمرده اند انسان را متحیر می سازد.
راز این همه توجه و تأکید بر مجالس عزاداری کوچک و بزرگ و البته مداوم را می توان در تاریخ شیعه و اثری که این مجالس داشته است جستجو کرد. همه ی مجالس عزاداری بلااستثنا از یک سخنران که طبیعتا باید روحانی باشد و عده ای مستمع که برای حضور در مجالس انگیزه ی کافی داشته باشند تشکیل می شود.
بستر تشکیل جلسات عزاداری یعنی حضور مستمعین که باانگیزه ای معنوی و کسب اجر و ثواب بی شمار گرد هم می آیند زمینه ی پیدایش سخنرانها را نیز بوجود می آورد.
این سخنران روحانی یا همان منبری با در اختیار داشتن یک تریبون همیشگی و یک طرفه به بهترین شکل ممکن می تواند گرایش هایی که در نظر دارد را بصورت تدریجی به مخاطبین خود یا همان پای منبری ها القاء نماید که البته باید گرایش های شیعی و حول معارف حقیقی اهل بیت علیهم السلام باشد و این مستلزم سواد و احاطه ی کافی به معارف شیعی است.
همین خاصیت باعث شد در دوران هایی که شیعیان در خفقان و تحت سلطه ی حکومت های غیرشیعی بودند همواره از منبرها بعنوان بهترین تشکیلات زیرزمینی برای اشاعه ی عقاید انقلابی شیعی در میان مردم استفاده شود.
هم اکنون نیز منبر ها با حفظ خاصییت دیرین خود، یا محل و مجرای مناسبی برای روشنگری مسائل سیاسی و اجتماعی است و یا در مقابل، بهترین و مخفی ترین راه برای ایجاد گرایش های فرقه ای در جوانان مذهبی!
ب) توجه شیرازی به حساسیت هیئتی ها در مورد شعائر حسینیآیت الله سید صادق شیرازی به گرفتن موضع حمایتی نسبت به شعائر حسینی معروف است چنانکه مقلدینش او را با لقب «بزرگ احیاگر شعائر حسینی» یاد می کنند.این لقب بیشتر به خاطر حمایتهای صریح او از هر چیزی است که به هر طریق از نظر عرف شعائر حسینی محسوب شود.از شیوه های قدیم و جدید عزاداری گرفته تا نمادها و رسومات عجیب و قریبی که هر لحظه توسط عوام به آنها افزوده می گردد.ایشان بارها و بارها از وجود شیاطینی که در روز عاشورا عهد بسته اند شعائر حسینی را نابود کنند صحبت به میان آورده و از طرفی با تهییج عواطف مقلدینش، آنها را به برخورد با کمرنگ کنندگان شعائر حسینی که پیشتر گفتیم در رأس آنها شیاطین حضور دارند وا می دارد.این جبهه بندی باعث می شود جوانان هیئتی که شیفته ی چهره هایی سخت متمایل به شعائر و انواع عزاداری هستند، به جمع مقلدین یا طرفداران وی درآیند.ج)صدور فتوا و بیان احکام بگونه ای که باب میل هیئتی ها باشدیکی دیگر از دلایل جذب جوانان هیئتی به بیت سید صادق شیرازی صدور فتواهای مربوط به احکام عزاداری و یا شعائر حسینی است به گونه ای که قریب به اتفاق فتواهای ایشان بیش از فتوای مراجع دیگر باب میل هیئتی هاست.تأیید فوری هر شعیره ای که به تازگی و از کانالهای گوناگون به جمع شعائر می پیوندند و یا تأکید فراوان به حفظ موضوعیت و ماهیت شعائری که بسیاری از علمای حاضر بر طبق شرایط کنونی تحریم نموده اند از جمله محورهای ثابت ایشان در خصوص احکام عزاداری است.آنجا که مراجع نسبت به عملی در خصوص عزاداری حکم به جواز می دهند سید صادق شیرازی بدون هیچ اضافاتی حکم به استحباب(بالاتر از جواز) می دهد و آنجا که مراجع حکم تحریم را با دلایلی که از احکام ثانویه بر می شمرند صادر می کنند سید صادق شیرازی حکم به استحباب مؤکد کرده و سلسله مطالبی نیز درباره ی اهمیت دفاع از شعایر حسینی بیان می کند که بیشتر جنبه ی وعظ و منیر دارد تا ادله ی شرعی!د)ارتباط دائم بیت سید صادق شیرازی با مداح ها و منبری های معروف یکی دیگر از علل جذب هیئتی ها (بدون شرح!!)حضور علیمی مداح معروف در بیت شیرازیحضور مهدی رعنایی در بیت شیرازیحضور مجنونی مداح معروف در بیت شیرازیحاج نزار قطری مداح معروف اهل قطرباسم کربلایی مداح معروف عراقیحضور احمدی اصفهانی منبری معروف در بیت شیرازیحضور مهدی دانشمند منیری معروف در بیت شیرازی
یکی دیگر از فعالیتهایی که منجر به نشر عقاید شیرازی ها در جامعه می شود سرمایه گذاری روی طلاب جوان است!طلبه ها ی جوان و پرانرژی بدلیل شور و نشاطی که دارند همیشه بهترین گزینه برای تاثیر در جوانان یک جامعه هستند.بخصوص وقتی که هر طلبه بتواند در یک هیئت مذهبی به انجام وظیفه در قبال اشاعه ی عقاید شیرازی ها بپردازد.بنده به شخصه با هر طلبه ای که به گونه ای با بیت آیت الله شیرازی در ارتباط یا رفت و آمد بوده بحث کردم متوجه پافشاری شدید آنها در ترویج عقاید زننده ی شیعه و نیز انتقادهای سختشان از سیاست های وحدت محور و ملایم نظام جمهوری اسلامی ایران شدم.این طیف اگر چه جمعیت زیادی ندارند ولی مطمئنا با عزم راسخی که شیرازی ها در آنها بوجود آورده اند به اشاعه ی عقاید افراطی خود در جامعه ی مذهبی همچنان اهتمام خواهند ورزید.
انگلیس که خرج ماهواره های اینها را تقبل کرده ، پرچم دار همجنس گرایی در جهان است و آیا این را میشود با معارف اهل بیت جمع بندی کرد. اینها به همه مسلمانان غیر از مریدان خودشان توهین میکنند و همه را لعن میکنند ولی کسی تا کنون شنیده که اسرائیل را لعن کنند. نوک پیکان خود را به عربستان گرفته اند تا سنی ها هم تحریک شوند که نوک پیکان خود را به سمت شیعیان بگیرند و یک جنگ تمام عیار بین سنی و شیعه بوجود بیاید و همه از اسرائیل (دجال، سفیانی و ...)غافل شوند.
الهم عجل لولیک الفرج
من نه مداحم و نه حوزه رفته. نه مرجع تقلیدم و نه مثلا عالم
اما اینطور که به نظر می یلاد از همه ی این اخوی هایی که عکسشون رو بالا دیدم به صراط مستقیم نزدیکترم.چون دامن ولایت رو گرفتم . خدایا هیچی ندارم از نیکی و مکارم.اما عشق به علی و ولایت و ولی فقیه رو در دلم دارم و بر زبانم همیشگی شده .خدایا من زنم اما از همه ی این مردایی که عکساشون رو بالا دیددم غیرتم بیشتره.خدایا بجای این همه مثلا مرد من خودم پشت ولاین وایسادم . میدونم قبل از اینکه سپر از دستمون بیافته نور حق ظهور خواهد کرد.خدایا چقدر احساس خوشبختی می کنم.
ما بی خیال سیلی مادر نمی شویم ****ما با سنی حرامزاده برادر نمی شویم
حالا که کامنتتون را با سؤال مطرح کردید بگذارید جواب کامنت شما رو هم با سؤال بدم:
چرا امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهما السلام با سنی هایی که به زعم شما قاتلین حضرت زهرا س هستند دوستی می کردند و اونها را به جلسه درس و بحث علمی خودشون راه می دادند؟؟
دوست عزیز
هیچ کسی بی خیال نیست ولی با خیال اینکه با لعن و فحاشی به یک و نیم میلیارد سنی می توان انتقام گرفت هم کاملا فکر موهوم و البته گمراه کننده ایست
اگه اشکالی نداره من جواب دوست عزیز (یوسف) رو بدم...
کسی اگر ادعا کنه تمام پول شبکه های ماهواره ای از انگلیس هست این ادعا نه جای بحث داره و نه تأیید یا تکذیب...
چون اولا با وجود شیعیان برائی و اعراب ضد ایران لازم نیست تمام هزینه ها رو مستقیم یا غیر مستقیم دولت فخیمه انگلیس بپردازه...البته کسایی رو میشناسم که شیعیان خوبی هستند ولی به سید صادق شیرازی خمس می پردازند و این بخاطر اینه که اصلا از حواشی این شخصیت ملبس به لباس پیامبر و ملتزم به سیاست های ابوسفیان خبر ندارند
ثانیا همین حمایت های دول غربی از شبکه های شیرازی ها خودش کلی می ارزه..مثلا طبق قوانین آفکام برنامه های شبکه های امام حسین یا فدک و اهل بیت خلاف قانونه و باید مسدود بشن اما نمیشن... شبکه امام حسین طبق ادعای خودشون یک میلیارد دلار به شرکت های ماهواره ای مقروضه..همین طور شبکه ی فدک و بیت العباس و غیره و غیره...اما با وجود این تعداد این شبکه های افراطی همین طور زیاد میشه و کسی نمی پرسه اگه این شبکه ها انقدر بدهکار هستند اولا چطور باز به اینها جواز تأسیس شبکه می دن ثانیا از کجا پول میارن که باز شبکه درست می کنند
آفکام مال انگلیسه و در مستند آفکام از شبکه افق این موضوع یعنی حمایت انگلیس از شبکه های شیرازی ها به وضوح دیده میشه
در موضوعات مربوط به شیرازی ها تناقضات و ابهامات خیلی بیشتر از اینهاست. مثلا همین چند وقت پیش متوجه شدم که گرفتن ویزای حج توسط مبلغای بیت شیرازی به راحتی آب خوردنه در حالیکه عربستان سختگیری زیادی در ورود مبلغای شیعی داره و به آسونی ویزا نمیده
البته فکر نمیکنم که این عربستانه که زیرکانه داره از شیرازی ها حمایت می کنه...بلکه عربستان هیچی بارش نیست و تحت هدایت کامل انگلیس و آمریکاست و سیاست هاش رو اونها تنظیم می کنند
به امید روزی هستند که اکثریت اهل سنت رو وهابیت تشکیل بدن و اکثریت شیعیان رو شیرازی ها... اونوقت جنگ جهانی سوم بین کشورهای مسلمان ایجاد میشه و غربی ها فقط در حال دادن سلاح به دو طرف و گزارش اخبار کشت و کشتار شیعه و سنی ها به جهانیان خواهند بود
ولی کور خوندن
حضرت علی ع در مقابل خون حضرت زهرا و محسن ع سکوت نکرد که آخرش اینطور تموم بشه
و سپس کسانی که با اهل سنت وحدت می کنند را به فحش بکشید!
دعای مرزبانان امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه را مطالعه کنید
و سپس به آنهایی که برای اهل سنت دست به دعا بر می دارند و آنها را به برادری دعوت می کنند جسارت بفرمائید!
عموما شیعیان افراطی و در رأس آنها شیعیان لندنی شناخت درستی از ائمه علیهم السلام و حتی منابع اصلی مذهب شیعه ندارند و از روی شهوت و شکم حرف می زنند
خدا بهمراهتان
خیلی دور از ذهن نیست که ندانید ولی برای صدمین بار می گویم:
شما فکر می کنید در زمان خلفای جور مانند ابابکر یا معاویه ظلم هایشان به صورت آشکارا بود ، خیر ، مردم آن ها را مانند رسول خدا(ص) می دانستند ، چون فریب آنان را خورده بودند.
حتی امروزه نیز عده ای کثیر در غفلت به سر می برند(منظور از پیروان مذاهب عامه می باشند).
متاسفانه شما نه تنها با قانون اساسی ایران و جایگاه قضایی و اجرایی ولی فقیه آشنایی ندارید
"بخدا قسم اگر از تفرقه مسلمانان و برگشت کفر و نابود شدن دین اسلام نمیترسیدم، هر آینه رفتار ما با آنان بجز آن بود که انجام دادیم."
یا این سخن:
"اما هیچ کس حریص تر از من برای وحدت و الفت امت اسلام نیست."
مخلص کلام اینکه ما مثل شما که یاوه گویی را با اطاله مطلب همراه کردید عادت به زیاد حرف زدن نداریم وگرنه در تکذیب هر آنچه برای اثباتش می کوشید بزرگترین خطبه امام علی ع یعنی خطبه قاصعه را عینا کپی پیست می کردم ولی میدانم در این مورد (یعنی این حقیقت که امام علی ع خود اولین بانی وحدت شیعه و سنی بود ) هیچ جوابی نداشتید و همچنان نخواهید داشت.
1- گاه در یک حکومت دینی ممکن است خلافی صورت گیرد که انسان هم به لحاظ حکم مساله و هم به لحاظ شرایط خارجی، یقین به خطا بودن آن واقعه پیدا کند؛ اما آیا همین مقدار برای انتساب آن به یک مسئول مافوق کافی است؟ در واقع، در خصوص اظهارنظر در مورد تصمیمهای کسی که تصمیمهایش با واسطه اجرا میشود، باید بررسی کرد که آیا آنچه رخ داده، واقعا تصمیم او بوده یا خیر؟ این مسأله در بحث ما از آن جهت اهمیّت پیدا میکند که در هر حکومتی (و بلکه در هر سازمانی)، بین خواستِ سران حکومت و آنچه در عمل اتفاق میافتد، ارادههای فراوانی فاصله است که در مسیر انجام کار، هریک از آن ارادههای انسانی ممکن است موافق آن کار نباشند و در انجام آن کار، کارشکنی یا اهمال کنند. ضمنا این سخن هم صحیح نیست که بگوییم «اگر نمیتواند افراد تحت خویش را به گونهای مدیریت کند تا همه کارها آن طور که مطلوب است، پیش برود، خوب، کنار بکشد». برای نشان دادن بطلان این سخن، یک شاهد تاریخی میاورم.حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام وقتی در اواخر حکومت خویش با این اعتراض مواجه میشوند که چرا نتوانسته بسیاری از بدعتهایی را که قبل از ایشان در جامعه پیدا شده، رفع کند، در خطبه مفصلی به همین نکته فوق اشاره میکنند؛ یعنی عدم همراهی همراهان (اصحاب و لشکر خود حضرت)، مطلب کامل را در لینک زیر بخوانید:
آیا به محض دیدن فساد یا نقصان در اجرای احکام اسلام در جامعه، باید حکومت را مقصر دانست؟
انتقاد از حکومت اسلامی حاضر چه وقت انتقاد خیرخواهانه و چه وقت انتقاد تخریب محور است؟
پس بدانید لازم نیست درس اخلاق به کسانی بدهید که در اوج اقتدار، تواضع و خشوع از زندگی، رفتار و گفتارشان لبریز است.
ثانیا نام امام موسی صدر ره را به میان آوردید و شهدای ایران را
"قطعا قضاوت درباره اسلامی بودن یا نبودن جامعه باید با استناد به آیات قرآن کریم و سنت معصومین بهویژه سنت نبوی باشد؛ نه بر اساس سلیقههای شخصی و برداشتهای احساسی ما از اسلامیت؛ آن هم با نگاهی واقعبینانه؛ یعنی با ملاحظاتی که بخواهد آرمان اسلام را در متن واقعی جامعه بررسی کند. بدین منظور بهترین مبنای مقایسه این است که انقلاب خود را با معتبرترین انقلاب اسلامی عالم، و حکومت خود را با اسلامیترین حکومت اسلامی عالم مقایسه کنیم نه با تخیلات شخصی خود از انقلاب و حکومت اسلامی.
مهمترین انقلاب اسلامی عالم، انقلابی بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم انجام داد که به شکلگیریِ اولین حکومت اسلامی منجر شد."
ادامه مطلب در لینک زیر:
آیا نظام همچنان در مسیر انقلاب حرکت می کند؟
دلایل عقلی و نقلی ولایت مطلقه فقیه
والسلام علی من اتبع الهدی
حاج آقای سجادی عزیز از شما بعیده
می تونستید مؤدبانه طرح سؤال کنید.. فی الحال جوابتون اینه:
اولا این مداحها و منبری های خوب (البته به غیر از باسم کربلایی) خودشون زنده هستند و وکیل و وصی لازم ندارند.
عالمی که در دربار یزید حسین حسین میگفت شیرازی ها
این همه پول از کجا میارند این همه شبکه راه میاندازن
توی فتنه یادم نیست به کسایی که روز عاشورا کف و سوت زدند چیزی بگه یا اقدامی بکنه
این ها مشکوکند
اینها را انگلیس تربیت کرده و حالا بعد از 60 سال نتیجه دادند
این هم خلاف:
لعن علنی به مقدسات اهل سنت، خود اهل سنت و لعن به مسوولین نظام با عنوان (بر سنی دوست لعنت) در شبکه مرجعیت
http://oweis.ir/%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B6-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B5%D9%88%D8%AA/
تشکر از مطلب روشنگرانه شما ، این نشون میده بصیرت نداشته باشی حتی اگر مرجع هم باشی به انحراف کشیده میشی
متاسفانه این افراط و تفریط ها باعث جدایی و تفرقه در بین مومنان میشه . بنظرم اگه بتونیم با ارائه دلایل و مستندات روایی و تاریخی حرف و نظر خودمون رو اثبات بکنیم نیازی به اینهمه توهین و ناسزا نخواهد بود چه از طرف مقلیدن آقای شیرازی چه از طرف مخالفین ایشان . در این برهه حساس و بحرانی که دشمکنان درصدد تفرقه بین مسلمین هستند این حرکت دستاویزی خواهد بود برای تفرقه بین شیعیان که این خودش بدتر از اختلاف بین شیعه و سنی هست . توهین و ناسزا و سب و لعن یکدیگر اصلا در سیره اهلبیت نیست البته کسی که مورد لعن و نفرین خدا باشه قضیش فرق میکنه ولی پسندیده تر از ناسزا و توهین به برادران خودمون چه شیعه چه سنی ارائه ادله صحیح منطقی و عقلانی که مورد تائید اهلبیت (ع) است . پس با تفکر و مطالعه دقیق به مناظراتمون ادامه بدیم .
در مورد قمه زنی هم معلوم و مشهود تمام عفلاست که در این زمان وهن مذهب است و وحشی و خون ریز نشان دادن شیعه .
در ثانی چرا هیچ یک از ائمه دین و بزرگان تراز اول دین به این عمل قمه زنی اقدام نکردندتا درسی باشد برای آیندگان.
اما خورشید پشت ابر نمیماند و تا حالا نمانده.
نمونه های بارز تهمت های شما جماعت خدا نشناس به این مرجع بزرگوار سانسور کردن فیلم های سخنرانی ایشان است
که یک نمونه اش در مورد بانوان بود
که دستتون در این قضیه رو شد
دوما این آقا یه سری بدعت هایی وارد شعائر حسینی کرده که اصلا باعقل و روایات دینی جور در نمیاد ازجمله قمه زنی و حیوان جلوه دادن انسان در مراسمات عزاداری یا راه رفتن روی آتش.این کارا آسیب زدن به جسمه که طبق فتوای مراجع حرام اعلام شده.
سوما اگر کسی مسلمان و خصوصا شیعه باشه و حرف ولی امر زمان(ولی فقیه)را رد کند و او را در سخنانش عامی بخواند یعنی ولایت را نپذیرفته و به نوعی مسلمان نیست.
اصلا همه ی این ها به کنار.شما فرض کنید یه نفر که میخواد مسلمان یا شیعه بشه با تحقیق و دیدن این رفتار های خشونت آمیز مثل قمه زنی اسلام رو میپذیره؟معلومه که نه مثلا اروپاییها یا هر کسی که به خودش اهمیت میده هرگز خودش رو به خطر نمیندازه و قمه زنی کنه.
از تمام این دلایل مهم تر این که کشور ما کشوریه که بیشتر از هر چیز در برابر توطئه ها و فشارهای دشمن ضد اسلام به وحدت ملی نیاز داره.اگر به نظر امثال صادق شیرازی باشه که باید کشور به مذاهب مختلف تجزیه بشه و دو دستی بدیم تحویل اربابای انگلیسیش.
دوستان عزیز کافیه یکم منطقی و عقلانی،با بصیرت بیشتر ،مطالعه در مورد فرقه های انحرافی وتحقیق در مورد بدعت های ایجاد شده این جریانو بررسی کنیم تا بفهمیم کی حق هست و کی باطل.
اینها مگه دلسوخته و سینه چاک نیستند، خوب به جای سوراخ های خودشون که اسمش رو بیت گذاشتن بروند بین وهابی ها همین حرف ها رو بزنند ، مثل ترسو ها به گوشه ای خزیدند و اراجیف می بافند بعد تاوانش رو باید شیعیان مظلوم و بی دفاع بدهند. خیلی مردید بی زحمت ریش و سیبیلاتونو بریزید پایین.
الحمدالله روز به روز به جمعیت اهل حق و طرفداران حضرت وحید خراسانی و سید صادق روحانی و سید صادق شیرازی و سیستانی و صافی گلپایگانی و همه ی مراجع اهل البیتی اضافه میشه....
کار خوبه خدا درست کنه، سلطان خره کیه
بنده هم از کسانی بودم که در جهالیت حضرت شیرازی رو هم لعن میکردم ولی خداروشکر با افراط شما و نشون دادن خباثت خودتون، با تحقیق زیاد حق بر من روشن شد و از حضرت شیرازی هم حلالیت طلبیدم.
عشق است اهل البیت علیه السلام و بس
اما دیدم این راه، خیلی در تضاد با اهل البیت علیه السلام هست و به مدد مولا محسن بن علی علیه السلام به راه حق برگشتم
امیدوارم اگر شما به انگلیس و صهیونیست ها وصل نیستید و آدم معمولی هستید، تحقیق کنید و برگردید به راه حق که این همه تهمت و توهین به عالم بزرگ شیعه، حضرت شیرازی و هیئتی ها، عذاب اخروی شدیدی داره. ولی اگر منافق و مغرض هستید که بعیده هدایت بشید و مهر نشنیدن و نپذیرفتن حق به شما زده شده ...
انشاالله تمام گمراهان این فرقه ظاله هدایت شوند
خداوند هداتشان کنند
مثل فرقه شیطانی و پوچ بابیه توسط سید علی محمد شیرازی که سرانجام منجر به تشکیل فرقه بهائیت شد و حالا جانوری مثل سید صادق شیرازی که خودش و طرفداری مواجب بگیر از انگلیس و یهود همچون بهاییان برای نابودی عقلانیت از تشیع و رفتن به سمت خرافات است اینها مغزهایشان فاسد است و مایه ننگ اهل بیت هستند. تف به ذات سید صادق شیرازی
لعنت الله علی صادق شیرازی معاویه زمان و مزدور یهود و استکبار
آقای صادق شیرازی شما که منتقد جمهوری اسلامی هستی مثلا خودت میتونی این مملکت را اداره کنی یا مثلا اگر جمهوری نباشه و خواستند حرم هارو از بین ببرند بازم میشینی گریه کنی و بگی خدا بزرگه ؟؟؟
طرفداراش جواب بدند
هرکس میخاد بحث کنه بیاد واتساپ اینم شمارم 09130766472
احیاگر شعائر حسینی؟؟؟!!!(یه چیزی بگین بگنجه!)
وقتی تو سالای اول دهه نود میرفتن اربعین هیچ خبری از موکب های ایشون نبود
یهو اومد شد احیاگر شعائر حسینی؟؟
قمه زدنای شما که کلا تشیع رو تو غرب با کارای افراطی شما میشناسن خیلیها رو از اسلام دور کرده و حتی به دشمن اسلام تغییر داده
شر نرسونین خیرتون مال خودتون