اقدامات تشیع انگلیسی در دوران هشت سال دفاع مقدس
۱۹ دی ۹۶ ، ۲۲:۰۲
۰ نظر اشتراک گذاری

اقدامات تشیع انگلیسی در دوران هشت سال دفاع مقدس

مقالات و استنادات

حجت الاسلام مصلحی وزیر اسبق اطلاعات، با بیان اینکه همانگونه که امروز مقام معظم رهبری از وجود شیعه انگلیسی نام می‌برند در دوران جنگ نیز این جریان در حوزه‌ها مشغول فعالیت بود، گفت: انگلیسیها آن موقع هم به دنبال تاثیر و نفوذ در حوزه‌ها بودند و مجموعه ای که امروز آنها را به نام تشیع انگلیسی می‌شناسیم در آن زمان هم بودند و ما در قم با آنها درگیری داشتیم.

وی افزود: تشیع انگلیسی برای جلوگیری از حرکت‌های مردمی تلاش‌ می‌کرد؛ هرچند در مقطعی از دفاع مقدس این جریان قدرت بروز و ظهور نداشت اما تلاش‌های پشت پرده آنها ادامه داشت. در بحث های اوایل انقلاب نیز اگر دقت کنید نوع برخوردهای امام در حوزه با برخی شخصیت‌هایی که در حد مرجعیت بودند اما انقلاب آنها را کنار زد دقیقا در همین مسیر و همین راه بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن در هر جایی متناسب با همان شرایط سرمایه گذاری می‌کند، در بحث شیعه انگلیسی نیز به راحتی دست خود را رو نکرده و در حوزه علمیه قم نیز علنی ورود نمی‌کند. به عنوان مثال امروز نیز سعی دارد در قالب عشق و محبت به امام حسین (ع) اهداف خود را عملی کند.

حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز این جریان با شعار اینکه شما در حال شیعه کشی و مسلمان کشی هستید و چه کسی باید جواب این خونها را دهد، با شبهه افکنی قصد داشتند مانع حضور طلاب در جبهه ها شوند.


** اذعان ولیعهد عربستان به حمایت همه جانبه این کشور از صدام

حجت الاسلام مصلحی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به پشتیبانی همه دنیا از صدام در جنگ با ایران، به سفر چند سال قبل خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور اشاره کرد و متذکر شد: سه سال پیش درسفر به عربستان، نایف بن عبدالعزیز که آن زمان ولیعهد آن کشور بود با تبختر و در حالی که 23 سال از جنگ گذشته بود به من گفت ما در دوران جنگ شما با صدام، به صورت همه جانبه از او حمایت می‌کردیم و همه توان ما پشت سر صدام بود. بقیه کشورها نیز همین وضعیت را داشتند.

وی بیان کرد: حمایت از صدام فقط شامل حال عربستان نبود و برخی کشورهای دیگر نیز از عراق حمایت می‌کردند.


منبع: خبرگزاری فارس

چاپ این مقاله

نظرات (۰)

کماکان منتظر جواب یا دیدگاهتان هستیم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی