یادآوری سکوت طولانی سید صادق شیرازی در مورد توهین به ساحت پیامبر اعظم ص در مجله شارلی ابدو+موج انتقادات از وی
۱۱ مهر ۹۴ ، ۰۱:۳۶
۰ نظر اشتراک گذاری

یادآوری سکوت طولانی سید صادق شیرازی در مورد توهین به ساحت پیامبر اعظم ص در مجله شارلی ابدو+موج انتقادات از وی

سوء‌استفاده از نجابت مسلمانان؛ «شارلی ابدو» همان نشریه‌ طنزی که چندی پیش مورد حمله تروریستی قرار گرفت، حالا از قِبَل این شهرت، به نان و نوایی رسیده است؛ پنج میلیون نسخه به پنج زبان دنیا، درآمد هنگفتی عاید این نشریه خواهد کرد. اما این اصل ماجرا نیست. ماجرا زمانی قابل تامل‌تر می‌شود که کاریکاتورهای موهنی که به پیامبر مهربانی‌ها گستاخی کرده بود، دوباره بازنشر داده شده‌اند. این یعنی هرچه مسلمانان حمله تروریستی به دفتر شارلی را محکوم کردند، او با لجبازی و پنهان شدن پشت شعار آزادی بیان و اندیشه، به مقدسات اسلام توهین می‌کند.


واکنش مسلمانان به این توهین‌ها که طی روزهای بعد دامنه بیشتری داشت، امری قطعی بود. در این میان، فارغ از نزاع «ما» با «آن‌ها»، می‌شود به یک سوال از درون خود «ما» پرداخت؛ «ما مسلمان‌ها، ما شیعه‌ها».

رفتار جریان شیرازی که مدتی است به جریان حامی آیت‌الله سیدصادق شیرازی گفته می‌شود، در میانه این محکومیت‌ها، احتمالا شنیدنی‌تر باشد. صادق شیرازی از جمله کسانی است که برخلاف نص صریح روایات، لعن علنی به مقدسات اهل سنت را دامن می‌زند. شبکه‌های ماهواره‌ای منتسب به او، چهره‌های شاخص و تفرقه‌افکنی چون یاسر الحبیب و هدایتی با افتخار دهان به لعن خلفای اهل سنت می‌گشایند تا شرایط را برای نفوذ دشمن اسلام فراهم‌تر سازند. حالا که دشمن صریحا به اصلی‌ترین نماد اسلام یعنی شخص پیامبر(ص) اهانت کرده است، چرا شیرازی حاضر نشد تا از حامیان خود بخواهد تا زبان به لعن علنی حامیان «شارلی ابدو» اعم از فرانسه، انگلیس و آمریکا بگشایند؟

جریانی که این روزها به «شیعه انگلیسی» نیز شناخته می‌شود، آیا حاضر است تا به زغم خود برای رفع اتهام از این نسبت، علنا از پلیدی‌های غرب در اهانت به رسول‌الله(ص) بگوید؟ کسانی که خلفا را لعن علنی می‌کنند و بر طبل تفرقه می‌کوبند، آیا حاضرند دشمنان قطعی و همیشگی اسلام را ملعون بدانند؟ چقدر باید گوش به زنگ بود که از بیت صادق شیرازی در قم و شبکه‌های ماهواره‌ای منتسب به او در باره فرانسه و انگلیس چیزی بیرون بیاید؟ آیا باید باز هم منتظر سکوت بود؟


نکته: سایت سید صادق شیرازی با گذشت نزدیک به دوهفته از اهانت نشریه فرانسوی، نه تنها اقدام شارلی ابدو را محکوم نکرد، بلکه خبر کلی این اهانت را نیز در سایت قرار نداد.

تا اینکه این متن بیانیه در سایت وی منتشر شد و به سرعت مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت:


(حضرت آیت الله )سید صادق حسینی شیرازی در بیاناتی مهم در جمع برخی از علما و فضلای حوزه علمیه قم گفت: آنان (غیر مسلمانان) اگر می خواهند از حق چیزی بدانند و درباره رسول خدا صلی الله علیه وآله بخوانند یا بنویسند، باید از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و فرمایشات آنان بهره بگیرند و نه از دیگران، چراکه «صاحب البیت أدری بما فی البیت؛ صاحب خانه از درون خانه آگاه تر است».

کسانی که کاریکاتور کشیده یا داستان های موهن و مانند آن را می نویسند، منابع آنها کتاب و سخن افرادی است که رسول خدا صلی الله علیه وآله را از راهی غیر از راه اهل بیت علیهم السلام معرفی نموده اند.

بله دنیا اگر بخواهد حق و حقیقت را درک کند باید پیامبر خدا صلی الله علیه وآله را در خطبه های امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام و خطبه ها و سخنان صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ببیند و از این رهگذر بشناسد و به رفتارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حکیمانه ی آن حضرت پی ببرد.

متأسفانه آنچه امروز در اغلب رسانه های جهانی درباره ی پیامبر خدا صلی الله علیه وآله نقل می شود از طریق غیر اهل بیت علیهم السلام است.

ایشان در ادامه فرمودند: اخیراً در یکی از کشورهای اسلامی تاریخ طبری را بدون هیچ شرح و توضیحی به انگلیسی ترجمه کرده اند. روشن باشد که این کتاب پر از نسبت های باطل و ناروا به پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام است.

طبری اولین شخصی بود که آیه کریمه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَی؛ ای گروهی که ایمان آورده اید در حال مستی به نماز نزدیک نگردید»(نساء/43) را به دروغ، تهمت و افترا گفته است که درباره ی حضرت علی علیه السلام نازل شده است والعیاذ بالله! و سپس دیگران از او نقل کرده اند.

پیداست که چنین دیدگاه هایی که از سوی منافقان ارائه شده است چه تأثیر نامطلوبی بر افکار عمومی جهانیان می گذارد، لذا در مقابل چنین حرکت های منافقانه باید جبران و خلأ موجود در معرفی صحیح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پر شود و این وظیفه ی همگان است که تحقق آن، از طریق رسانه های نوین و ماهواره ها امکان پذیر است.

مرجع عالیقدر شیعه در خاتمه تأکید فرمودند: این جانب فروتنانه از مراجع معظم تقلید و جامع الشرائط تقاضا دارم که با بهره گیری از وسائل و امکانات مدرن رسانه ای، اسلام صحیح و سیره ی نورانی رسول خدا و اهل بیت صلوات الله علیهم را با زبان های زنده ی دنیا به جهانیان معرفی کنند، چراکه این طبقه ی ارجمند از جامعه، به ویژه آن عده از مراجع بزرگواری که مقلدان فراوانی را در جهان دارند به این امر خطیر سزاوارترند، چون به معارف دینی آشناتراند و گفتارشان اثرگذارتر است گرچه این امر خطیر وظیفه همه افرادی است که توانایی آن را دارند، و اگر در فرصت و شرایط و با امکانات موجود چنین کاری نکنیم، چه وقت به این وظیفه خواهیم پرداخت؟

لازم به ذکر است، حضرت آیت الله شیرازی همچنین در پاسخ به استفتائی درباره حکم اهانت و تمسخر به ساحت مقدس رسول خدا، پاسخ داد: حکم تمسخر و استهزاء به رسول خدا صلی الله علیه وآله ـ طبق حدیث شریف ـ همانند حکم تمسخر به خدای متعال بوده و حکم تمسخر و استهزاء به امامان معصوم علیهم السلام همانند حکم تمسخر و استهزاء به رسول خدا صلی الله علیه وآله می باشد.


موج انتقادات علیه سکوت دو هفته ای نسبت به توهین شارلی ابدو و سپس بیانیه ی نه چندان قاطعانه شیرازی:

آیا دفاع از شخصیتی که رحمة العالمین است واجب نیست؟

سلام خدمت اقاى صادق شیرازى و خانواده ایشون و پیروانشان. 
یک سوال دارم شما که خارج هستید و شبکه هم دارید شنیدم بیخ گوشتان به پیامبر بزرگمان بی احترامى کرده اند !
درست است ؟
ایا اینجا نباید یک سخنرانى بر علیه این انگلیسیها و امریکایها و فرانسویها کرد 
ایا نباید در شبکه ها لعن بشوند و تکفیر! 
ایا نباید از آزادى!!! که براى بیان در شبکه هاى انگلیسى دارید استفاده کنید و با دلیل و اخبار برایشان ثابت کنید که آنها کافر هستند 
ببخشید هرکسى دنبال وحدت است کافر است! 
ببخشید هرکسى به پیامبر بی احترامى کند کافر نیست؟
آیا نباید لعن شود . البته احتمالا روایت داریم که نباید چیزى گفت!
باید تقیه کرد چون برادر شما انجا در خطر است!!! 
البته ما که در ایران هستیم چرا لعن علنى نگیریم برایشان ؟؟؟؟؟

اللهم العن فرانسه 
اللهم العن شارى ابدو
اللهم العن امریکا 
اللهم العن اسراییل 

نامه از طرف زخمى پیرو پیامبر اسلام (منبع)


توجه کردین این آقا و شبکه های وابسته به ایشون طی هفته وحدت که می بایست سبب نزدیکی شیعه و سنی و اتحادشون علیه اسرائیل و غرب باشه تمام سعیشون رو به کار بردن تا هر چه قدر که میتونن شیعه و سنی رو به جون هم بندازن حالا عالیجنابان چی شده که در قبال توهین به پیامبر عظیم اسلام سکوت کردن ایشون که مدعی هستند احیاگر شعائر حسینی اند .گرچه ماهیت این فرقه خیلی وقته مشخص شده جای تعجبی هم نداره شیعه آمریکایی- انگلیسی از این بهتر هم نمیشه .  (منبع)


“جیم کلانسی” بیشتر می فهمد یا رئیس تشیع انگلیسی؟

در آستانه میلاد رسول اکرم(ص)؛شارلی ابدو احساسات مسلمانان جهان را به درد آوردوتوهین نشریه حامی صهیونیستها، واکنش مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت.

مردم در اعتراض به اهانت نشریه هرزه نگار نسبت به ساحت رسول مهربانی، در کشور های مختلف اسلامی دست به تظاهرات زدند.
مسلمانان جهان از ایران تا عراق و اروپا و از پاکستان و هند تا کشورهای آمریکای شمالی و شمال آفریقا سرتاسر خشم شدند.

حتی «جیم کلانسی» مجری باسابقه شبکه سی‌ان‌ ان در یک گفتگو و بحث توئیتری درباره حملات به مجله «شارلی ابدو» با حامیان اسرائیل به بحث جدی پرداخت و در بخشی از این انتقاد،  طرفهای حامی تل آویو وپروپاگاندای صهیونیستی را عامل این حمله برشمرد.

سخنان جیم کلانسی به این مهم اشاره  داشت، که هم کاریکاتور چاپ شده در اهانت به پیامبر اکرم(ص) کار صهیونیستها بوده است و هم حمله عناصر داعش به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس،با حمایت صهیونیستها انجام شده تا به این ترتیب چهره ای داعشی، از اسلام نشان دهد.

صحبتهای این مجری با سابقه شبکه سی ان ان اما، یه هیچ وجه به مذاق مدیران خوش نیامد و کلانسی با سابقه از سی ان ان اخراج شد.
 جیم کلانسی مسئله را درک کرده بود و به آن واکنش نشان داد، کلانسی نه مسلمان است و حتی تعلق خاطری به اسلام ندارد، اما تجربه رسانه ای، به او کمک کرد تا بازی صهیونیستها را بفهمد وتوهین به مقدسات مسلمانان را محکوم کند.

 موج محکومیت جریان توهین به ساحت پیامبر اسلام(ص)،سرتاسر جهان را فراگرفت ،و قشرهای مختلف مردم در کشورمان نیز باروش های مختلف این حرکت ضد اسلامی را محکوم کردند.

تشکیل کمپین عشاق محمد(ص) یکی جریانات رسانه ای است که طی چند روز اخیر در فضای مجازی شکل گرفته است و علاوه بر اقشارمختلف مردم، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه ،صدهانفر از هنرمندان  و ورزشکاران انزاجار خود را از حرکت صهیونیستی مجله فرانسوی نشان  داده اند وهمچنان ادامه دارد.
اما نکته قابل  توجه در این بین سکوت سید صادق شیرازی،وجریان “تشیع انگلیسی” است،که تا کنون به این اهانت واکنشی نشان نداده اند.

این جریان ضد وحدت  اسلامی، که دهها شبکه ماهواره ای را با حمایت صهیونیستها و سرویس های جاسوسی انگلیس اداره می کند، در قبال اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام سکوت پیشه کرده است.

حالا شایدنسبت وابستگی این جریان به سرویسهای جاسوسی بیشتر مشخص شود زمانی که جیم کلانسی در استدیوهای سی ان ان ، ماجرا را درک می کند، اما جریان تشیع انگلیسی همچنان به سود دشمنان در خواب فرو رفته است.

نگاهی به سخنان سیدصادق شیرازی در محکومیت توهین به پیامبر

ما از هرگونه سخنی که در راستای محکومیت توهین به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله باشد، استقبال می کنیم، ولی جناب آیت الله را به دو نکته مهم نیز توجه می‌هیم

آیا غرب را به تماشای صحنه‌های قمه‌زنی دعوت می کنید؟!

به گزارش صاحب نیوز به نقل از فتن: چندی پیش یادداشتی با عنوان «نگاه یکسویه جریان شیرازی به مسائل دنیای اسلام» در سایت فتن منتشر شد که در آن به نقد مواضع جریان شیرازی در قبال مسائل مهم دنیای اسلام پرداخته، و خصوصا از سکوت جریان شیرازی در قبال توهین به نبی اکرم صلی الله علیه و آله انتقاد نمودیم، پس از این یادداشت، سخنانی از آیت الله سید صادق شیرازی در محکومیت کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو منتشر گردید که ایشان در آن از مراجع معظم تقلید و جامع الشرائط خواسته بود: «با بهره گیری از وسائل و امکانات مدرن رسانه ای، اسلام صحیح و سیره ی نورانی رسول خدا و اهل بیت صلوات الله علیهم را با زبان های زنده ی دنیا به جهانیان معرفی کنند»

با این حال بیان چند نکته پیرامون سخنان ایشان لازم به نظر می‌رسد:

– ایشان در این سخنان که در مواجهه با دین ستیزان است، همچنان مواجهه شیعه و سنی را پیش می کشد و تلویحا به اختلافات مذهبی در دین اسلام اشاره نموده و به نفی مسلک اهل‌سنت می‌پردازد، این درحالی است که مشکل هفته نامه شارلی ابدو دین اسلام و یا برداشت‌های متفاوت از آن، همچون شیعه و سنی، نیست! اصولاً جریانی در غرب وجود دارد که با دین مخالف است و آن را اوهام بشر می داند، از این جهت همان اندازه به اسلام و مقدساتش با کاریکاتور توهین می کنند به مسیحیت و ادیان دیگر نیز توهین می‌شود و کاریکاتورهای فراوانی در مجله شارلی ابدو منتشر شده است.

– نکته دیگر اینکه اگرچه بیان این صحبت‌ها در جای خویش ارزشمند است ولی ای کاش ایشان به توطئه هایی که در این زمینه انجام می گیرد نیز اشاره می کردند!

ایشان جریان افراط‌گرایی همچون داعش را برخواسته از تفکر اهل‌سنت و دوری از تعالیم اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌داند و غرب را به تماشای اسلام از منظر تشیع دعوت می کند، ولی هیچ اشاره ای به توطئه هایی پیدا و پنهانی نمی کند که می خواهند به افراط گری و تکفیر بین مسلمانان دامن زده و آن را به عنوان تفکر اهل‌سنت در یک بعد و تفکر مسلمانان در بعدی دیگر جلوه دهند!

ایشان از غرب می خواهد که اسلام را به واسطه اهل‌بیت علیهم‌السلام بشناسند، ولی متأسفانه از این نکته غفلت می کند که جریان منتسب به ایشان با ترویج اعمالی همچون قمه‌زنی و فحاشی و توهین به مقدسات سایر مسلمانان، چهره ای زشت و موهن از اسلام و تشیع ارائه نموده‌اند، آن گونه که در مستند “فتنه” که چند سال پیش با هدف تخریب چهره اسلام تولید و به نمایش در آمد، تصاویر قمه زنی به عنوان یکی از محورهای تخریب چهره اسلام مورد استفاده قرار گرفت!

– ایشان با چوب جریانی همچون داعش به مصاف تفکر اهل‌سنت در طول تاریخ می رود، و با برشمردن گوشه‌ای از افراط‌گرایی ها، آن را به پای همه اهل‌سنت می‌نویسد، ولی هیچ اشاره‌ای به نحوه‌ شکل‌گیری داعش و حامیان کنونی آن نمی‌کند، همچنان که اشاره ای به حامیان هفته نامه شارلی ابدو نمی کند! آیا واقعا غرب در این ماجراها بی گناه بوده و همه تقصیر تنها از مسلمانان است؟!

حاصل سخن این‌که ما از هرگونه سخنی که در راستای محکومیت توهین به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله باشد، استقبال می کنیم، ولی جناب آیت الله را به دو نکته مهم نیز توجه می‌هیم:

۱٫ چرا باید از دست‌های بیرونی که می‌خواهند به تخریب چهره اسلام بپردازند غفلت کنیم و مواجهه‌مان را تنها با مسلمانان ببینیم؟! چرا در سخنان حضرت‌عالی غرب و حمایت‌های مزورانه آنها در حمایت افراط گرایان از یک طرف و دین ستیزان از سوی دیگر، مورد توجه قرار نگرفته و محکوم نمی‌شود!؟

۲٫ آیا واقعا ما چهره‌ای زیبا و دلنشین از اسلام و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله ارائه نموده‌ایم که حالا غرب را به تماشای آن دعوت می‌کنیم!؟ رسانه‌ها و شبکه های ماهواره‌ای منتسب به شما به تبلیغ قمه‌زنی و مخاصمه مذهبی در اسلام تأکید فراوانی دارند، آیا واقعا از غرب می‌خواهید که برای شناخت اسلام به تماشای صحنه‌های قمه زنی بنشیند و یا از خلال جنگ شیعه و سنی که شما بر آن دامن می زنید، زیبایی‌های اسلام را درک کنند!؟

(منبع)

چاپ این مقاله

نظرات (۰)

کماکان منتظر جواب یا دیدگاهتان هستیم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی