تناقض عجیب دیدگاه سید صادق شیرازی درمورد سب و فحش با روایات ائمه اطهار علیهم السلام
۰۴ دی ۹۶ ، ۰۸:۲۹
۶ نظر اشتراک گذاری

تناقض عجیب دیدگاه سید صادق شیرازی درمورد سب و فحش با روایات ائمه اطهار علیهم السلام

مقالات و استنادات پرده اول:
سخنرانی صادق شیرازی درمورد سب بر دشمنان اهل بیت(ع):
« میگه ما نباید سب بکنیم، کجا قرآن گفته ما نباید سب بکنیم؟ کجا به نحو مطلق گفته؟ این تدلیس ابلیس چجوریه دیگه. تو خود قرآن سب نیست؟ کدومتون بلدید، “عتل بعد ذلک زنیم” این قرآنه یا نه؟ سبه یا نه؟ یعنی قرآن برخلاف خودش گفته؟ قرآن گفته سب نکنید خود قرآن سب میکنه؟ “ولدالزنا” سب هست یا نه؟ “بی پدر” سب هست یا نه؟ امام حسین(ع) روز عاشورا نگفتن “بی پدر پسر بی پدر” اینم که گفته ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله.. منظورش بت هاست نه آدم ها.»

پرده دوم:
نظر امامان شیعه در مورد سب و فحش
1-  از حضرت صادق علیه ‏السلام سؤال کردند؛ این حدیث پیغمبر صلی ‏الله‏ علیه‏ و ‏آله که فرمود : شرک مخفی ‏تر است از راه رفتن مورچه بر سنگ صاف در شب تاریک است به چه معنی است؟ حضرت فرمود : مؤمنین سب می‏کنند معبودات مشرکین را و این سبب می‏شود که آن‏ها خداوند را سبّ  کنند . این مؤمن ، شریک شده در سبّ خداوند با آن کافر مشرک چون سبب شد که او سب را شروع کند. بعد حضرت تمسک به این آیه فرمودند ولاتسبوا الذین..
[منبع] مجمع البیان : ج3 ، ص537 ؛ تفسیر البرهان : ج3 ، ص83 ، ح1 ؛ تفسیر قمی : ج1 ، ص219 و وسائل الشیعة : ج16 ، ص254 ، ح3 .


2- شخصی از اصحاب امیر المؤمنین علیه ‏السلام را مار گزید. حضرت در مقام بیان سبب گزیدن مار فرمودند: تو نزد فلان شخص گردنکش بودی که قنبر غلام من وارد شد، تو او را بسیار احترام گذاردی و برای او قیام کردی. آن شخص گردنکش علت احترام تو را پرسید و تو گفتی : چون غلام علی است او را احترام کردم. این سبب شد که آن ملعون قنبر را بسیار آزار رساند و در مقام اذیت به من هم برآمد.
[منبع] سفینة البحار : ج2 ، ص563 ؛ به نقل از تفسیر العسکری علیه ‏السلام : ص588 .

3- امام رضا علیه السلام احادیثی را که نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام صریحا دشنام داده‌اند، ساخته و پرداخته‌ی مخالفانشان می‌دانند:
 ... ای ابن ابی محمود! مخالفین ما سه نوع خبر در فضایل ما جعل کردند: کوتاهی در حق ما، تصریح به بدی‌های دشمنان ما، و دشنام به آن‌ها وقتی مردم اخبار غلو آن دسته را می‌شنوند، ما را تکفیر می‌کنند و می‌گویند: شیعه قایل به ربوبیت ائمه خود می‌باشد.و وقتی کوتاهی در حق ما را می‌شنوند، به آن معتقد می‌شوند. و وقتی بدی‌های دشمنان ما و دشنام به ایشان را می‌شنوند ما را دشنام می‌دهند. حال آنکه خداوند می‌فرماید:و لا تسبّوا الذین یدعون من دون الله فیسبّوا الله بغیر علم ای ابن ابی محمود! وقتی مردم به چپ و راست می‌روند تو ملازم طریقه‌ی ما باش، زیرا هرکس با ما همراه باشد، ما با او همراه خواهیم بود، و هرکس از ما جدا شود ما نیز از او جدا خواهیم شد...
[منبع] عیون اخبار الرضا،‌ ج1، ص304

4- صاحب تفسیر اطیب البیان ذیل همین آیه «ولاتسبّوا...» می‌گوید: سبّ اعداء دین، اگر موجب سبّ آن‌ها به مقدسات دین شود،‌ حرام است و این باعث می‌شود ما در گناه آن‌ها شریک شویم.
[منبع] اطیب البیان، ج5، ص167
چاپ این مقاله

نظرات (۶)

  1. گرافیست ارشد
    سلام استاد دانش ، وبلاگ خیلی زیبا و متفاوتی دارید ، مطالبتون هم خوبه ، انشاالله موفق باشید .
    http://GraphicMaster.blog.ir
    اگر دوست داشتید وبلاگ ما رو هم دنبال کنید ، با سپاس .
    • ۱۴ دی ۹۶، ۰۰:۰۷
      سلام
      نظر لطفتونه
      انجام شد//
  2. گرافیست ارشد
    سپاسگزار واقعا لطف کردید :)
    انشاالله همیشه موفق باشید .
  3. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۴ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۴۴
    سلام علیکم
    میگم اگه سب به طور مطلق حرامه اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم که اول قرآن معمولا میگیم چی میگه این وسط
    خب چرا به بت شیطان پرستا فحش میدی😂😂😂😂😂😂😂😂
    به بت فحش ندید
    ا حواسم نبود
    مرگ بر آمریکا چیه دیگه😂😂😂😂
    چرا به بت فحش میدید
    • ۴ فروردين ۹۷، ۱۹:۰۹
      برادر بزرگوار سلام
      هارون علیه السلام در غیاب حضرت موسی ع با سامری و رواج گوساله پرستی تنها بخاطر عدم تفرقه و اختلاف بنی اسراییل مبارزه نکرد و سکوت کرد. اما حضرت موسی ع به محض برگشتن از کوه طور سامری رو مجازات کرد و گوساله ش رو خرد کرد و به دریا ریخت و به تفرقه و اختلاف توجهی نکرد.
      هر دوی اونها پیامبران الهی بودند اما موقعیت های متفاوتشون باعث شد دو رویکرد متفاوت داشته باشند.
      شما نباید فحاشی و لعن علنی به خلفای دو میلیارد مسلمان سنی رو با لعن شیطان و شیطان پرستها یا مرگ بر آمریکایی که هدف اصلیش نابودی ادیان الهییه یکسان بدونید چون واقعا یکسان نیست.
      ممنون از توجهتون

  4. احمد رضا
    آقای غیروحدتی
    درکتب اهل سنت آمده که دومی بارها اعتراف کرده اگر علی ( ع ) نبود من هلاک میشدم .یعنی حضرت علی علیه السلام وحدت را رعایت می کرده همین علی در قنوت نمازش دعای صنمی قریش میخونه ، آقا تابحال زیارت عاشورا خوندی زیارت عاشورا حدیث قدسی خود خدا وحدت رو رعایت کرده .
  5. Ali
    ببخشید ممکنه صوت یا فیلم سید صادق شیرازی در این باره رو بگذارید؟
    چون برای من مشکوکه
    حد اقل زمان و مکان سخنرانی...
    • ۹ مهر ۹۸، ۲۳:۵۱
      "سب در قرآن سید صادق شیرازی"

      این عبارت رو سرچ کنید پیدا خواهید کرد. اگر پیدا نکردید پیام بدید بارگزاری میکنم.
  6. بانوی مجاهد
    بانوی مجاهد ۱۸ خرداد ۰۰ ، ۰۲:۱۶
    سلام و ممنون بابت مطالب گرانبهاتون. فقط نمیدونم چرا نمیشه منبع رو کپی کرد. اگر این مشکل رو رفع کنید ممنون تر میشیم🌹 و یک مساله ی دیگه هم هست اینه ک بنظرم حتی این دوره گاهی بحثهای سیاسی هم با انسانهای بی اعتقاد یا کم اعتقاد هم همینگونه هست. گاهی باعث میشه ک ب بزرگی دشنام بدن ک مرید اهل بیته. فکر میکنم این هم باز برای ما گناه محسوب میشه.
    • ۱۸ خرداد ۰۰، ۰۲:۳۳
      سلام و تشکر از حسن نظرتون
      بله کلا دشنام دادن قبح ذاتی داره و نباید به کسی دشنام داد
      درست در مقابل نقد کردن که از اساس، بودنش لازمه

      اتفاقا بعضی از انسان های مریض یا مغرض که دنبال این هستند که مورد توجه قرار بگیرند با دشنام دادن به بزرگان شروع می‌کنند مثل فحاشی به آیت الله بهجت ره و در درجه بعد از دشنام دادن دیگران به خودشون هم استقبال می‌کنند چون باز هم باعث جلب توجه میشه برای همین باید مراقب بود و دشنام رو از زندگی شخصی و اجتماعی به کلی حذف کرد.

      در مورد مشکل کپی نشدن منبع هم حق باشماست مشکل برنامه نویسی داره و حل کردنش زمان میبره ولی ممنون که گفتید. سر فرصت انجام میشه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی