چند نکته بسیار مهم از پشت پرده ی جریان سید صادق شیرازی
۳۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۴۴
۵ نظر اشتراک گذاری

چند نکته بسیار مهم از پشت پرده ی جریان سید صادق شیرازی

مقالات و استنادات


علیرغم انتساب بیش از 15 شبکه ماهواره ای به دفتر شیرازی، او فقط مسئولیت شبکه مرجعیت را می پذیرد و عنوان می کند که بقیه فقط نامش را به یدک می کشند و به حرف هایش گوش نمی کنند!!! درباره هزینه های شبکه های منتسب به شیرازی خبری موثق وجود ندارد اما پیگیری های خبرنگار بی.بی.سی در مستندی که به صورت غیرمستقیم از رسانه های وابسته به شیرازی ساخته بود به عنصری در کشورهای خلیج رسید که پول همه را یکجا حساب می کند!!

قدرت مدیریت دفتر بنابرآنچه که شنیده می شود به شدت از دست شیرازی خارج شده و عناصر تندروی وابسته به او که غالبا از نزدیکانش هستند، سیاست ها را می چینند. برادر سیدصادق که در لندن زندگی می کند و با حضور در رسانه های مختلف به فحاشی علیه امام و انقلاب می پردازد در دفتر وی در قم نفوذ زیادی دارد و عامل بسیاری از تندروی های طرفداران به شمار می آید.

شیرازی در قم پایگاه جدی و حتی نفرات چشم گیری ندارد و تعداد مقلدانش در ایران و عراق بسیار کم است، اما رسانه های داخلی به اشتباه به قدرت خیالی وی در فضای مجازی ضریب پوشالی داده اند به طوریکه او را به عنوان یک قدرت تاثیرگذار اپوزیسیون معرفی می کنند در صورتی که این جریان حتی توان اردوکشی خیابانی به اندازه صوفی ها(خیابان پاسداران)را ندارد چه رسد به مخالفت با نظام! البته نکته مهم اینجاست که اگر دفتر وی بخواهد در قم دست به حرکت های تند خیابانی بزند میتواند مورد طمع ضدانقلاب و اپوزیسیون  قرار بگیرد و با اوباش کریه ای چالش آفرینی کند.

سیدصادق شیرازی از نظر علمی تفاوت جدی با منتظری دارد. سیدصادق شیرازی در بین علمای قم معروف به مرجع خود خوانده و کم سواد است و کتاب هایش به شدت کم فروش و کم اقبال است. همچنین در دروس خارج قم هم جایگاه علمی تاثیرگذاری ندارد و تعداد شاگردانش بسیار اندک هستند.

افراطی ترین طرفداران شیرازی در کربلا حضور دارند و در سایر شهرهای عراق طرفدار و حتی مقلد جدی ندارد به طوریکه عامه مردم عراق او را به عنوان مرجع تقلید نمی شناسند و صرفا به دلیل هزینه هایی که در هیات ها و دسته های قمه زنی می کند به عنوان عالم شعائر حسینی معروف است.

مساله ای که جریان شیرازی را کمی پیچیده می کند ارتباط وی با برخی از علمای قم و مراجع نجف است که وی را عامل تعظیم شعائر حسینی می دانند(بخوانید حامی اصلی قمه زنی). علما و مراجع نجف او را عالمی بی حاشیه می دانند که همین امر برخورد با این جریان انگلیسی را سخت می کند!!!  فضای غالبی بر افکار برخی علمای عراق حاکم شده که حتی از یاسرالحبیب و اللهیاری(دومجری تندروی شبکه های شیرازی در انگلیس و آمریکا)به عنوان حامیان مذهب و خط مقدم جنگ بااهل تسنن یاد می کنند و برای تقویت شبکه های تلویزیونی وی در بین مردم پول جمع می کنند.

یاسرالحبیب از بستگان(داماد) خاندان شیرازی است که در لندن از ملکه انگلیس کمک مالی دریافت می کند و به تفرقه افکنی میان شیعه و سنی می پردازد. اللهیاری هم که در آمریکاست از در سرویس جاسوسی سیا ردیف بودجه دارد و جالب اینجاست که این دو شبکه تلویزیونی فقط به فحاشی علیه سنی ها پرداخته و در محتوایشان حرفی از آمریکا و انگلیس و اسرائیل)به عنوان دشمان اصلی اسلام) دیده و شنیده نمی شود.

دفتر شیرازی برای اینکه نشان دهد در ایران طرفداران زیادی دارد به سمت هیات های مذهبی رفته و با هزینه های زیاد درخواست می کند که عکس این مرجع خود خوانده را بالای سردر نصب کنند. برخی هیئات ها هم که افکار او را نمی شناسند برای تامین هزینه های جاری کمک مالی را دریافت می کنند.

ریشه بغض جریان شیرازی در انقلاب اسلامی و امام خمینی است به طوریکه در محافل خصوصی طرفدارانش در قم، به امام و انقلاب توهین های بسیاری می شود. شیرازی اسلام سکولار و مخالف با اهل تسنن را تبلیغ می کند و انقلاب اسلامی را اشتباهی بزرگ می داند که باعث خسارت به اهل بیت شده است!! اما وی به این سوال پاسخ نمی دهد که چگونه هنوز در سایه همین انقلاب توانسته برای خود دفتری داشته باشد و زیست دینی نماید!

تعداد طرفداران سرسخت شیرازی در نجف و کربلا پس از جنگ با داعش به شدت کاهش یافته است. دلیل آن هم این است که وی علیرغم اینکه خود را حامی اهل بیت و حافظ شعائر دین می داند، اما درباره دفاع از حرم اهل بیت در سوریه و عراق پس از فتوای جهاد آیت الله سیستانی سکوت کرد و همین امر تعداد زیادی از طرفدارانش را کاهش داد و موجب انتقادات بسیاری در عراق شد. کار به آنجا رسید که عناصر اصلی دفترش در نجف نیز به انتقاد شدید از سیدصادق شیرازی پرداخته و برخی هم از دفاتر شهرهای عراق به صورت کامل جدا شدند.
 

منبع : حامیان ولایت

چاپ این مقاله

نظرات (۵)

  1. ایرانیان
    اگر حتی نقدها درباره ایشان هم کم شود به نفع نظام است زیرا همین نقدها عده ای را با خبر می کند که کسی هم وجود دارد
  2. مهدی
    همه مطلبات بدون ارائه حتی یک مدرک!
    دقیقا کاری میکنید که صدای آمریکا و بی بی سی انجام میدن
    شما و بی بی سی و.... توی یک آخور نشخوار میکنید که دشمن تشیع هستید
  3. محمود یزدانی
    محمود یزدانی ۲۴ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۴۸
    عزیز ارجمند دنبال منبع هستید!!!!!!!!
    منبع اظهر من شمس است فقط کافیست بدون اغماض ببینی.
    سری به شبکه های ماهواره ای منتسب به ایشان بزنید و اراجیف به اصطلاح کارشناسان حامیشان را گوش کنید. توهین، افترا، وهن دین، اهانت به مسلمین، اهانت به برادران اهل سنت ( که به نص صریح کلام الله نهی شده است).
    در دنیای استکبار ستیزی و هجمه های همه جانبه دشمن اینها اسباب وحدت است.!!!!!!

  4. حسین کله ای
    اقا مهدی ببین حالا خوبه همین هایی که جیره ی بی بی سی چی های خبیث رو میدن همین هایی هستن که جیره ی کانال های ماهواره ای شما ها رو میدن
    میگویند شما در حد نظر دادن به مرجع بزرگ شیعیان آیت الله العظمی سید صادق شیرازی نیستید خب سوالو که دیگه میتونیم بکنیم
    چرا در عربستان آل سعود چاپ و تکثیر زیارت عاشورا جرم است ولی چاپ کتاب های فرقه ی ضاله شیرازیه مانعی ندارد؟؟؟
    هزینه های میلیاردی ماهانه کانال های ماهواره ای شیرازی که بدون هیچ پیام بازرگانی برگزار میشود چیگونه پرداخت میشود؟؟؟
    همین 2 سوال برای زیر سوال بردن سرتاپای این فرقه ضاله کافیست
    این نشون میده که شما بسیار رابطه دوستانه ای با دشمنان اهل بیت دارید. دوستی با اهل بیت که شاخ و دم نداره باید ثابت بشه خدا این خر مقدس ها رو لعنت کنه اسلام بد ترین ضربه رو از اینها خورده
    بر آمریکای نجس لعنت...بر انگلیس خبیث لعنت...بر صهیونیست حروم لقمه لعنت...بر آل سعودحروم زاده لعنت...و بر جیره بگیر و مزدور اینها که از منافعشان دفاع میکند لعنت...بر تشیع انگلیسی لعنت...بر تسنن آمریکایی لعنت...و در یک کلام=بر ضد علی ابن ابی طالب ع لعنت

  5. جانم فدای رهبر آزاده
    جانم فدای رهبر آزاده ۲۲ فروردين ۰۰ ، ۰۹:۲۳
    ببین مهدی جون چقدر جالبه همین هایی که جیره بی بی سی چی های خبیث و صدای آمریکا رو میدن همین هایی هستن که جیره ی کانال های ماهواره ای شما ها رو میدن!
    شماها فقط بلدید دری وری بگید و آسمون به ریسمون ببافید
    اسلام بدترین ضربه رو از این خر مقدس ها خورده
    ای بر آمریکای خبیث لعنت...بر انگلیس مکار لعنت...بر اسراعیل حروم لقمه لعنت...بر آل سعود حروم زاده لعنت...بر جیره بگیر و مزدور اینها که از خطشان دفاع میکند لعنت...بر تشیع انگلیسی لعنت...بر تسنن آمریکایی لعنت...و در یک کلام=بر ضد علی ابن ابی طالب ع لعنت

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی