۲۳ آبان ۹۳ ، ۲۱:۰۲
۱۲ نظر اشتراک گذاری

راه های جذب بچه هیئتی ها توسط فرقه ی منحرف شیرازی

ابتدا به دسته بندی مقلدین آیت الله سید صادق شیرازی و سپس راه های جذب هیئتی ها توسط فرقه ی شیرازی می پردازیم


۱- دسته بندی اول(مقلدین ایرانی و غیر ایرانی)
در این دسته بندی می توان مقلدین شیرازی را از لحاظ نژادی و ملیتی باز شناخت.
عموم مقلدین صادق شیرازی را در ایران، اتباع کشورهای عراق و افغانستان  تشکیل می دهند و این دو دلیل عمده دارد:
اول می توان به جایگاه شیرازی ها بعنوان علمای نجف و سالها زندگی این خاندان در شهرهایی مثل کربلا اشاره نمود.
اکثر مهاجرین عراقیِ شیعه مذهب ،پس از اخراج از عراق بوسیله ی رژیم صدام به ایران آمده و عمده مقلدین ایشان را تشکیل دادند.امروزه بخش عظیمی از شیعیان عراق در ایران دارای تابعیت رسمی هستند و به سختی می توان آنان را تشخیص داد.

دوم می توان به محبوبیت سید محمد شیرازی در بین شیعیان افغانستان پرداخت.شیعیان افغانستان که سهم بیشترین مهاجرین جنگی را در ایران به خود اختصاص داده اند نسبت به مهاجرین عراقی که از سطح سواد و فرهنگ دینی بالاتری برخوردار بودند وضعیت دشوارتری داشتند. در این میان سید محمد شیرازی به عنوان یکی از مراجع وقت در ایران با توجه خاص به این قشر آسیب پذیر و پرداختن به مشکلات آنها و نیز ارتباط نزدیک با علمای مهاجرین افغانستانی جایگاه ویژه ای را در میان شیعیان داخل و خارج این کشور پیدا کرد.
پس از رحلت آیت الله سید محمد شیرازی و اداره ی بیت ایشان توسط سید صادق شیرازی این جایگاه و ارتباط با مهاجرین افغانستانی همچنان باقی است.
تصاویری از آیت الله سید محمد شیرازی برادر بزرگتر صادق شیرازی


اکثر علمای بیت شیرازی را روحانیون عراق و افغانستان تشکیل می دهند


برپایی مجالس مذهبی در بیت شیرازی و حضور مهاجرین عراقی و افغانستانی

البته مقلدین ایرانی تبار سید صادق شیرازی نیز کم نیستند بویژه با فعالیت شدید طرفداران ایشان و نیز برپایی پایگاههای متعدد در میان جوانان ایرانی در سالهای اخیر بر تعداد آنها افزوده شده است.دیگر مقلدین شیرازی ها نیز در کشورهای اروپایی و استرالیا زندگی می کنند که آنها نیز از طریق فعالیت روحانیون طرفدار شیرازی ها مستقر در این کشورها و بخصوص از طریق شبکه های ماهواره ای به تقلید شیرازی درآمده اند.
شیعیان شبه قاره ی هند و پاکستان و نیز کشورهای آذری زبان به ندرت مقلد وی هستند.

۲- دسته بندی دوم(مقلدین باقیمانده از تقلید سید محمد شیرازی و مقلدین جدید)
در یک دسته بندی دیگر می توان مقلدین سید صادق شیرازی را به دو بخش مقلدینی که پس از رحلت سید محمد شیرازی در سال۱۳۸۰به او رجوع کردند و مقلدینی که توسط دیگر مقلدین صادق شیرازی به تقلید او در آمده اند تقسیم نمود.
حضرت آیت الله سید محمد شیرازی از نظر فهقی و حتی سیاسی عالم وارسته ای بود چنانکه با نگارش هزار و پانصد جلد کتاب در مباحث دینی و اجتماعی از سوی کانون نویسنگان عرب زبان به (سلطان المؤلفین) شهرت یافت.او جایگاه اخلاقی و عرفانی یک مرجع تقلید را نیز دارا بود و با ارتباط نزدیک با توده ی مقلدینش،افراد زیادی شیفته ی او بودند.پس از رحلت او در سال هشتاد اطرافیان و علمای نزدیک به بیت شیرازی هیچ فردی را برای اداره ی آن بیت و نیز بدست گرفتن مرجعیت سید محمد شیرازی بهتر از برادرش سید صادق شیرازی نیافتند و از میان همان علماء بود که زمینه ی تآیید وی از سوی برخی بزرگان ایجاد شد.
تصویری از سید محمد شیرازی در کنار برادرش سید صادق

در میان مقلدینی که از تقلید سید محمد به تقلید سید صادق شیرازی در آمدند می توان به توده ی عوام توجه بیشتری داشت چرا که علی رغم اینکه شرط شناخت مرجع تقلید جزو شرایط انتخاب مرجع می باشد عوام توجه خاصی به این موضوع ندارند فلذا می توانند با نگرشی باز و بدون جبهه گیری به حقایق پیرامون فرقه ی شیرازی ها گوش دهند.

۳- دسته بندی سوم(افراد مسن و جوانان)
در ادامه ی دسته بندی قبل می توان مقلدین باقیمانده از مرجعیت سید محمد شیرازی را افرادی مسن و مقلدین جذب شده به بیت سید صادق را افرادی جوان و کم سن و سال فرض کرد.
این دسته بندی بر مبنای سن و سال خیلی مهم و حیاتی است چرا که جوانان با روحیه ی پرانرژی و هیجانی که در خود دارند اولا راحت تر جذب ظواهر افراطی فرقه ی شیرازی می شوند و ثانیا بیش از افراد مسن تحت تأثیر دیدارهای خصوصی و یا عمومی با سید صادق و سخنرانی های او که بیشتر روی مخاطب جوان تمرکز دارد قرار می گیرند.

خصوصیت دیگری که قشر جوان از مقلدین شیرازی دارند این است که مقید به شرکت در جلسات و هیئتهای مذهبی هستند و این به زبان ساده یعنی اینکه بچه هیئتی ها بیش از دیگران به فرقه ی شیرازی تمایل دارند.
دلیل این تمایل را در ادامه بررسی خواهیم کرد!

تصاویری از دیدارهای خصوصی شیرازی با جوانان هیئتی

جوانان مذهبی از علمایی که به هیئات عزاداری توجه می کنند بیش از دیگران حرف شنوی دارند

4- دسته بندی چهارم(بچه هیئتی ها و طلاب جوان)
جوانان هیئتی در دسته بندی قبلی از مقلدینی شمرده شدند که بر حسب مقتضای سنی مستقیما به تقلید از سید صادق شیرازی روی آورده و جزو باقیمانده ی مقلدین سید محمد شیرازی نیستند.
سه دلیل مهم در چرایی اینکه بیشترین جذب مقلد از سوی شیرازی ها از میان هیئات مذهبی بوده است عبارتند از:


الف) اهمیت مجالس عزاداری در ترویج عقاید
شیعه از قرنهای اولیه تا کنون همواره به برپایی مجالس عزداری برای سیدالشهداء علیه السلام و دیگر اهل بیت (ع) تشویق شده است چنانکه فضیلتها و ثوابهایی که در برپایی و شرکت در این مجالس برشمرده اند انسان را متحیر می سازد.




راز این همه توجه و تأکید بر مجالس عزاداری کوچک و بزرگ و البته مداوم را می توان در تاریخ شیعه و اثری که این مجالس داشته است جستجو کرد. همه ی مجالس عزاداری بلااستثنا از یک سخنران که طبیعتا باید روحانی باشد و عده ای مستمع که برای حضور در مجالس انگیزه ی کافی داشته باشند تشکیل می شود.
بستر تشکیل جلسات عزاداری یعنی حضور مستمعین که باانگیزه ای معنوی و کسب اجر و ثواب بی شمار گرد هم می آیند زمینه ی پیدایش سخنرانها را نیز بوجود می آورد.
این سخنران روحانی یا همان منبری با در اختیار داشتن یک تریبون همیشگی و یک طرفه به بهترین شکل ممکن می تواند گرایش هایی که در نظر دارد را بصورت تدریجی به مخاطبین خود یا همان پای منبری ها القاء نماید که البته باید گرایش های شیعی و حول معارف حقیقی اهل بیت علیهم السلام باشد و این مستلزم سواد و احاطه ی کافی به معارف شیعی است.

همین خاصیت باعث شد در دوران هایی که شیعیان در خفقان و تحت سلطه ی حکومت های غیرشیعی بودند همواره از منبرها بعنوان بهترین تشکیلات زیرزمینی برای اشاعه ی عقاید انقلابی شیعی در میان مردم  استفاده شود.
هم اکنون نیز منبر ها با حفظ خاصییت دیرین خود، یا محل و مجرای مناسبی برای روشنگری مسائل سیاسی و اجتماعی است و یا در مقابل، بهترین و مخفی ترین راه برای ایجاد گرایش های فرقه ای در جوانان مذهبی!



ب) توجه شیرازی به حساسیت هیئتی ها در مورد شعائر حسینی

آیت الله سید صادق شیرازی به گرفتن موضع حمایتی  نسبت به شعائر حسینی معروف است چنانکه مقلدینش او را با لقب «بزرگ احیاگر شعائر حسینی» یاد می کنند.

این لقب بیشتر به خاطر حمایتهای صریح او از هر چیزی است که به هر طریق از نظر عرف شعائر حسینی محسوب شود.از شیوه های قدیم و جدید عزاداری گرفته تا نمادها و رسومات عجیب و قریبی که هر لحظه توسط عوام به آنها افزوده می گردد.
ایشان بارها و بارها از وجود شیاطینی که در روز عاشورا عهد بسته اند شعائر حسینی را نابود کنند صحبت به میان آورده و از طرفی با تهییج عواطف مقلدینش، آنها را به برخورد با کمرنگ کنندگان شعائر حسینی که پیشتر گفتیم در رأس آنها شیاطین حضور دارند وا می دارد.


این جبهه بندی باعث می شود جوانان هیئتی که شیفته ی  چهره هایی سخت متمایل به شعائر و انواع عزاداری هستند، به جمع مقلدین یا طرفداران وی درآیند.

ج)صدور فتوا و بیان احکام بگونه ای که باب میل هیئتی ها باشد

یکی دیگر از دلایل جذب جوانان هیئتی به بیت سید صادق شیرازی صدور فتواهای مربوط به احکام عزاداری و یا شعائر حسینی است به گونه ای که قریب به اتفاق فتواهای ایشان بیش از فتوای مراجع دیگر باب میل هیئتی هاست.

تأیید فوری هر شعیره ای که به تازگی و از کانالهای گوناگون به جمع شعائر می پیوندند و یا تأکید فراوان به حفظ موضوعیت و ماهیت شعائری که بسیاری از علمای حاضر بر طبق شرایط کنونی تحریم نموده اند از جمله محورهای ثابت ایشان در خصوص احکام عزاداری است.

آنجا که مراجع نسبت به عملی در خصوص عزاداری حکم به جواز می دهند سید صادق شیرازی بدون هیچ اضافاتی حکم به استحباب(بالاتر از جواز) می دهد و آنجا که مراجع حکم تحریم را با دلایلی که از احکام ثانویه بر می شمرند صادر می کنند سید صادق شیرازی حکم به استحباب مؤکد کرده و سلسله مطالبی نیز درباره ی اهمیت دفاع از شعایر حسینی بیان می کند که بیشتر جنبه ی وعظ و منیر دارد تا ادله ی شرعی!


د)ارتباط دائم بیت سید صادق شیرازی با مداح ها و منبری های معروف یکی دیگر از علل جذب هیئتی ها (بدون شرح!!)

حضور علیمی مداح معروف در بیت شیرازی

حضور مهدی رعنایی در بیت شیرازی

حضور مجنونی مداح معروف در بیت شیرازی

حاج نزار قطری مداح معروف اهل قطر

باسم کربلایی مداح معروف عراقی


حضور احمدی اصفهانی منبری معروف در بیت شیرازی

حضور مهدی دانشمند منیری معروف در بیت شیرازی



یکی دیگر از فعالیتهایی که منجر به نشر عقاید شیرازی ها در جامعه می شود سرمایه گذاری روی طلاب جوان است!


طلبه ها ی جوان و پرانرژی بدلیل شور و نشاطی که دارند همیشه بهترین گزینه برای تاثیر در جوانان یک جامعه هستند.بخصوص وقتی که هر طلبه بتواند در یک هیئت مذهبی به انجام وظیفه در قبال اشاعه ی عقاید شیرازی ها بپردازد.
بنده به شخصه با هر طلبه ای که به گونه ای با بیت آیت الله شیرازی در ارتباط یا رفت و آمد بوده بحث کردم متوجه پافشاری شدید آنها در ترویج عقاید زننده ی شیعه و نیز انتقادهای سختشان از سیاست های وحدت محور و ملایم نظام جمهوری اسلامی ایران شدم.
این طیف اگر چه جمعیت زیادی ندارند ولی مطمئنا با عزم راسخی که شیرازی ها در آنها بوجود آورده اند به اشاعه ی عقاید افراطی خود در جامعه ی مذهبی همچنان اهتمام خواهند ورزید.
چاپ این مقاله

نظرات (۱۲)

  1. سما
    قبول کنید که هیچکس انگشت کوچیکه عالم بزرگ ایت الله سید صادق شیرازی هم نمیشه لطفا بیشتر از این به دست راست امام زمانتون بی احترامی نکنید
  2. علی روح بخش
    آقای سما مراجعه کنید به این آدرس:
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=216637
  3. سرباز سید علی
    سرباز سید علی ۰۳ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۰۴
    آقای سما اولا آدم خوبه حتی وقتی در مورد یکی که مثلا اونو بزرک میدونه از این الفاظ{انگشت کوچیکه} بکار نبره.ثانیا در مورد اجتهاد یا مرجعیت ایشون هیچ کسی حکم مرجعیت ایشونو امضا نکرده در صورت در مورد مرجعیت  یا باید بزرکان دین  زمان حکم را امضا کنن یا مرجع اعظم یا بزرگ قیلی شخص را به عنوان مرجع معرفی کنن{نظیر حکم مرجعیت آیت الله العظمی سیستانی که توسط آیت الله العظمی خویی انجام شد}ثالثا همه میدانن تشیعی که از لندن خط بگیره شیعه نیست بلکه از دشمن هم بدتره که در زمان کنونی که وحدت شیعه و سنی مهم ترین رکن امت اسلامی است ایشون در هفته وحدت هفته براعت از اهل سنت برگزار میکنه.مرجعیت بزرگ شیعه آیت الله سیستانی میگه لا تقولو اخواننا اهل سنت بل تقولو انفسنا اهل سنت:نگویید برادران ما اهل سنت بلکه بگویید جان ما اهل سنت..در صورتی که ایشون برعکس این عمل میکنند.رابعا ولایت مهم ترین رکن جامعه اسلامی است که حکم بالاتر از نماز آمده.در زمانی که همه مراجع عظام تقلید به ولایت امام خامنه ای التزام دارن ایشون نه تنها ندارند بلکه بدترین الفاظ را هم خودشان و برادرشان به آقا نسبت میدهند  در صورتی که آقا تمام تلاششون به وحدت امت اسلامی است و ان شاالله هدایت ایشونه.خامسا تمام نشانه ها و نظران به برحق بودن حضرت آقا به نایب بودن امام زمان دلالت دارد.سخن زیاد است....باشد که هدایت شود......
  4. کربلا
    اقای دانشند اعلام کردند ک هیچ وابستگی به فرقه ی شیرازی ندارند!
    راهنمایی کنید چطور به همه ی این عکس ها اعتماد کنیم که واقعا این مداحان طرفدار فرقه ی شیرازی هستند یا خیر!؟
    • ۱۱ مرداد ۹۴، ۱۰:۲۹
      با سلام
      دعوت اشخاص معروف و محبوب به بیت شیرازی ها و سپس پخش تصاویر دیدار آنها با سید صادق شیرازی از ابزارهای همیشگی این فرقه برای بزرگ جلوه دادن این شخص بوده و هست. مثلا تصاویری از دیدار تیجانی(عالم معروف اهل سنت که شیعه شد) با صادق شیرازی وجود داره در حالیکه تیجانی خودش سخت مخالف قمه زنی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنیه!
      باید بدونیم که یک دیدار و تصاویری از اون نه مؤید مراد و مریدی بین بعضی افراد با بیت شیرازی است نه نشاندهنده ی بزرگی بیت این مرجع که برای تبلیغ خودش حتی شبکه ی ماهواره ای (مرجعیت) تأسیس می کنه و طرفداراش برای جذب مقلد کلیپ شعر و نماهنگ از اون شبکه ها پخش می کنند.
      تنها چیزی که می تونه به شما در تشخیصتون کمک کنه عقاید همسو یا ناهمسو با شیرازی هاست. از جمله افراط در نحوه ی عزاداری ها و وهن مذهب، وحدت شکنی و آب ریختن به آسیاب وهابیت، و یا بی احترامی به حامیان وحدت اسلامی چه در لفافه و یا مستقیم.. در حال حاضر جناب دانشمند که سالها پیش سخنرانی های وحشتناکی علیه وحدت اسلامی داشتند و در شبکه های شیرازی ها حتی به کنایه علیه رهبری صحبت می کردند فعلا به دلایلی جناحشون رو تغییر دادند ولی ان شاء الله بتونند صدماتی رو که قبلا به وحدت اسلامی زدند به احسن وجه جبران کنند
      اگر توضیح بیشتری خواستید در خدمتم!
      یا علی مدد
  5. منتقم الزهرا سلام الله علیها
    بسم الله القاصم الجبارین
    اگه کسی یک مقدار سر از فتوشاپ دربیاره متوجه ساختگی بودن عکس آیت الله دانشمند میشود توجه کنید به چشمها و سوی دیدن هر دو طرف
    • ۳ فروردين ۹۹، ۰۲:۵۷
      سلام
      متاسفانه حاج آقای دانشمند قبلا با بیت شیرازی در ارتباط بوده و از این ارتباط هم اعلام برائت و پشیمانی کرده
      عکس هم فوتوشاپ نیست..
  6. امیر حسین
    سلام ببخشید من یه سوال دارم از کجا بدونیم که کدوم مداح ها مقلد آقای سیستانی هستند یا نه؟؟
    • ۲۱ شهریور ۹۹، ۱۰:۱۰
      سلام تنها راه اینه که از خودشون بپرسید
  7. El seyed
    1.مرجعی که پولش از انگلیس میاد و میره با یهودی ها تو سالگرد هولوکاست(شما بخون بهونه برا تشکیل اسرائیل)عکس و فیلم میگیره و قشنگ میزنه زیر حرف قرآن(یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الذین اتخذوا دینکم هزوا و لعبا من الذین اوتو الکتاب من قبلکم والکفار أولیاء...)نمیشه بهش گفت دست راست امام زمان
    2.موقعی که جوونای ما تو سوریه و عراق داشتن پرپر میشدن و اکثر مراجع حکم جهاد دادن و گفتن که به اونجا کمک کنین حرفی از ایشون نشنیدیم!!(مگه ایشون مرجع تشیع نیستن؟؟؟مرد نر میدون اونی نیست که تا دشمن حضور نداره صداش گوش هفت آسمونو کر کنه!اگه مرجع بود حکم جهاد میداد!)
    3.کسی که منطق و استدلالو با کلکسیون فحش جواب میده چی؟؟(بالاخره پسر و برادر ایشون دستی بر آتش دارن توی این مبحث)
    یاد یه داستانی افتادم:
    ((وقتی نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی پیروز شد اومدن خبر پیروزی نهضت رو به ایشون دادن ایشون به جای خوشحالی از شدت ناراحتی گریه میکردن وقتی علت رو پرسیدن ایشون فرمودن که دشمن فهمید مرجعیت تو ایران قدرتمنده برا همین بعدا از در مرجعیت فتنه میکنن))
    حالا هم از خیشاوندان ایشون شده مصداق حرف میرزای بزرگ...
    به قول شاعر:
    فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی/فتنه لازم نیست حتما در خیابان بوده باشد

  8. مهدی
    با سلام ، آیا سید صادق شیرازی از مداح وحید شکری حمایت میکنه؟
  9. میثم
    سلام بله کسی به انگشت کوچک سید صادق نمیرسه.
    سید صادق ید الشیطان است.
    تا میگن سید صادق
    یاد سید ضیا طباطبایی و لورنس میفتم
  10. محمدرضا
    لعنت بر کسی که وجهه تشیع را درجهان خراب می کند و بر مدافعان حرم ما توهین می کند.
  11. علی
    عرض سلام و ادب و احترام
    خدمت شما بزرگوارها عرض کنم که حقیر کوچیک شماها هستم. دشمن اصلی ما یهود است ما باید خط خودمان براساس دوست اصلی و دشمن اصلی تعیین کنیم
    طبق بیان کارشناسان آمریکایی یهودی گفتن از زمانی وحدت بین گروه های مقاومت سنی و شیعه صورت گرفته اوضاع ما تو آسیا ریخته به هم
    حالا یهود کی هست و آمریکا کی هست
    شما توجه کنید تو غزه دارن چیکار می کنند کامل میشه از اون واقعیت درونی اینها پی برد
    اینها دشمنان ناب اسلام محمدی هستن
    مورد بعدی سوال اینه
    باتوجه به هوش و درایت جنگی آقا امیر المومنین (ع) وسیاست کلی ایشان در قبال سکوتشان و ۲۰سال خانه نشینی شان طبق دستور پیامبر

    اگر الان بودند در زمان ما بود چه سیاستی درمقابل دشمن درجه۱ اسلام داشتن. راحت میشه خط امام زمانت و امیر المومنین علیه السلام را فهمید و پیرو آن باشیم غیر از این جز دشمنی با اهل بیت علیهم السلام نیست و نخواهد بود
  12. نرجس معافی
    نرجس معافی ۱۰ بهمن ۰۲ ، ۱۳:۴۴
    سلام به دوستان
    کتاب پسر نوج نوشته استاد حدادپور جهرمی رو بخونید تا ببینید این آمریکا و انگلیس و یهود چه زیرکانه وارد جمع مداحان معروف ما میشن و چه بلاهایی که به ما تحمیل میشه

    کتاب بسیار تاثیر گذار و جالبیه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی