آیت الله اراکی: اطلاعات دقیق و مستندات حمایت لندن و ریاض از فرقه شیرازی ها را داریم!!
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۱
۴۴ نظر اشتراک گذاری

آیت الله اراکی: اطلاعات دقیق و مستندات حمایت لندن و ریاض از فرقه شیرازی ها را داریم!!

 یکی از راه‌های ضربه‌زدن جریانات استکباری بخصوص سرویس‌های جاسوسی انگلیس، آمریکا و صهیونیسم به دین مبین اسلام، فرقه‌سازی و تشدید اختلافات در میان مذاهب اسلامی است. تشکیل گروه‌های تندروی اهل تسنن موسوم به تکفیری-وهابی و همچنین حمایت از افراطیون شیعی همچون فرقه شیرازی در داخل ایران، عراق و کشورهای منطقه از جمله اقداماتی است که کشورهای غربی درراستای سیاست‌های ضداسلامی خود دنبال می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در همین زمینه می‌فرمایند: «ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیعی نیست که ائمه(ع) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیعی که بر پایه ایجاد اختلاف، بر پایه‌ تمهید و صاف‌کردن جاده برای حضور دشمن‌های اسلام است، این تشیع، تشیع نیست؛ این انحراف است.»

برای تبیین بهتر ویژگی‌ها و شاخص‌های عملی و نظری جریان تشیع انگلیسی بخصوص فرقه شیرازی با «آیت‌الله محسن اراکی» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به گفتگو نشستیم. وی سال گذشته اظهارات صریحی را در مورد فرقه شیرازی مطرح کرد که این مساله باعث واکنش‌های شدیدی از سوی رسانه‌ها و عوامل طیف شیرازی شد.

آیت‌الله اراکی در گفتگوی تفصیلی با مهر در ارتباط با این واکنش‌ها گفت: «وقتی احساس وظیفه شد که این مطالب را بیان کنم پیش بینی می‌کردم که ممکن است واکنش هایی را به همراه داشته باشد. البته برای من چنین واکنش‌هایی اهمیت ندارد. من ۴۵ سال است مبارزه می‌کنم و آماده هستم که هر ضرری را به جان بخرم.»

وی افزود: «فرقه شیرازی‌ جریانی سازمان یافته‌ و یک حزب سیاسی است که اهداف سیاسی خاص را دنبال می‌کند. این جریان حزبی سیاسی با شعارها و پوشش دینی است که به دنبال اهداف سیاسی می‌رود و از طرف بیگانگان حمایت کامل می‌شود. من بر آنچه می‌گویم مدرک دارم. این مدارک را حتی دستگاه‌های اطلاعاتی ما ضبط کرده‌اند و هر وقت صلاح بدانند افشا می‌کنند.»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از «کمک‌های مالی عربستان به فرقه شیرازی» خبر داد و تصریح کرد: «ما اطلاعات دقیق و مدارک مستند داریم که حتی عربستان سعودی که در زمره تسنن افراطی است و باید با جریان تشیع افراطی دشمن باشد، با واسطه و روش‌های خاص خودش از این جریان حمایت مالی می‌کند.»

آیت‌الله اراکی پایگاه اجتماعی این جریان را در حوزه‌های علمیه ضعیف دانست و گفت: «ببینید این جریان با وجود هزینه‌ها و فعالیت‌هایی که کرده است، نتوانسته یک آدم دارای اطلاعات علمی که بشود به او در عرف حوزوی «فاضل» اطلاق کرد تربیت کند.»

رئیس اسبق مرکز اسلامی لندن با اشاره به شاخص‌های نظری و عملی فرقه شیرازی گفت: «زاویه داشتن با وحدت مسلمین، مقابله با هر نوع حمایتی از مردم مظلوم فلسطین، همراهی با خط صهیونیست‌ها و عدم دغدغه‌مندی برای مقابله با آمریکا، انگلیس و رژیم‌های وابسته به آن از جمله شاخص‌های جریان شیرازی است.»

آیت الله اراکی تاکید کرد: «من وقتی گفتم سید صادق شیرازی سواد ندارد یعنی سواد فقاهتی و تخصص در مسائل اسلامی ندارد نه اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد. سواد دارد اما سوادی که او را به عنوان یک مجتهد معرفی کند ندارد. یکی از شیوه های کار جریان شیرازی این است که بروند آدم‌های کم سواد که مثلا خوش صدا هستند و می‌توانند مداحی کنند و روضه بخوانند را جذب کنند. بنابراین روضه خوان‌ها، مداح‌ها و عامه کسانی که از جریان شیرازی حمایت می‌کنند آدم‌های کم سوادی هستند که اطلاعات بسیار اندکی از مسائل دینی دارند.»

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین خواستار برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های امنیتی با این فرقه شد و گفت: «فرقه شیرازی جریانی است که از لحاظ امنیتی جریان خطرناکی است و تنها بعد فرهنگی ندارد و بعد امنیتی هم دارد. ما امیدواریم که مسئولین امنیتی هر زمان که صلاح دیدند قاطع‌تر با این گروه برخورد کنند.»

مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

حضرتعالی سال گذشته اظهارات صریحی را در مورد تشیع انگلیسی و مصداق طیف سیدصادق شیرازی داشتید که پس از آن واکنش‌های تندی علیه شما در سطح برخی رسانه‌های و شبکه‌های مجازی مطرح شد. آیا سخنان شما از سال گذشته تاکنون علاوه بر واکنش‌های رسانه‌ای با بازخورد یا واکنشی منفی در قالب ارسال نامه و یا احیانا تهدید از سوی این طیف و حامیان آنها همراه بوده است یا خیر؟

واکنش‌ها که طبیعی است. وقتی احساس وظیفه شد که این مطالب را بیان کنم پیش بینی می‌کردم که ممکن است واکنش هایی را به همراه داشته باشد. البته برای من چنین واکنش‌هایی اهمیت ندارد. من ۴۵ سال است مبارزه می‌کنم و آماده هستم که هر ضرری را به جان بخرم. برای من تهدید چندان تازگی ندارد و مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد انجام وظیفه است. سخنانی که مطرح شد بحمدالله اثر بسیار خوبی در ایجاد بصیرت و توجه مردم متدین در داخل و خارج از کشور داشت و بسیاری از علمایی که حقیقت این گروه را نمی‌شناختند به حقیقت آن آشنا شدند.

امروز این گروه در جمع اهل ایمان ما یک گروه منزوی و کاملا مشکوک است. البته علائم و نشانه‌های وابستگی این گروه به اجنبی زیاد است و تامل و تفکر زیادی نمی‌خواهد و احتیاج به تحقیقی بسیاری هم ندارد. این گروه دقیقا در چارچوب سیاست های بیگانگان و انگلیسی‌ها عمل می‌کند. از قدیم استراتژی سیاست مداران انگلیس استراتژی دین سازی یا مذهب سازی یا ایجاد گرایش های منحرف در درون ادیان و در درون مذاهب بود. ایجاد بهایی گری و حمایت از آن در حدی بود که وقتی فلسطین مستعمره انگلیس شد، بهایی ها آنجا دفتر زدند و فلسطین اشغالی را پایتخت و مرکز اصلی بهاییان کردند.

ایجاد و حمایت از وهابی‌گری از دیگر اقدامات انگلیسی‌ها برای ضربه زدن به اسلام است. جدیدا هم انگلیسی‌ها در عراق در حال حمایت از گروه‌هایی همچون «احمدالحسن یمانی» که ادعای مهدویت دارند هستند. ما در این زمینه مدارکی داریم و قرائن زیادی وجود دارد که انگلیس‌ها و شبکه‌های جاسوسی از جمله CIA و موساد نقش فعالی در این زمینه ایفا می‌کنند. سرنخ این اقدامات مربوط به دستگاه‌های جاسوسی انگلیس می‌شود زیرا آنها از یک سو تجربه بسیار زیاد و از سوی دیگر شبکه گسترده مزدورانی دارند که متاسفانه از نفوذ زیادی هم برخوردارند.

من وقتی در انگلیس بودم گزارشی به من رسید که این‌ها توانسته‌اند از بسیاری جوان‌های شیعه و سنی برای کارهای جاسوسی خود سربازگیری کنند. من آن روزها وقتی به دانشگاه‌ها سر می‌زدم و کار دانشگاهی داشتم می‌دیدیم که حتی در مساجد دانشگاه‌ها تشکیلاتی وجود دارد که به نوعی از سوی دولت حمایت می‌شوند. منظور این است که چون انگلیسی‌ها سابقه زیادی در نفوذ و حضور در کشورها و ملت های شرقی داشته‌اند از تجربه زیادی در این عرصه برخوردار هستند؛ لذا اساس برنامه‌ریزی در این زمینه را انگلیسی‌ها انجام می‌دهند و منظور از تشیع انگلیسی هم همین است؛ یعنی تشیعی که با برنامه‌ریزی، مدیریت انگلیس‌ها و دستگاه های جاسوسی بوجود آمده و حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شود. منظور از تشیع انگلیسی این نیست که شیعیانی هستند که در انگلیس سکونت دارند، اتفاقا شیعیان بسیار خوبی در انگلیس هستند که وقتی می‌بییند عده ای به وسیله سیاستمداران انگلیسی حمایت می شوند رنج می‌کشند.

بنابراین اقدامی که از سوی بنده انجام گرفت اقدام موثری بود، البته قاعدتا باید علما و نهادها از این اقدام حمایت کنند و خدا را شکر تعدادی هم حمایت کردند و به میدان آمدند ولی به هر حال ما امروز در یک جنگی سخت با گرایش‌های انحرافی به سر می‌بریم. امروز تصمیم انگلیس و آمریکا بر این است که با ایجاد جریان‌های انحرافی چه در اهل سنت و چه در جامعه شیعه، پراکندگی و جنگ درون مذهبی را تشدید کنند. این بزرگترین خطری است که با آن روبرو هستیم. همه کسانی که دغدغه دین و اسلام دارند باید کمک کنند تا بتوانیم مقابل جریان‌های انحرافی بایستیم.

آیا تشیع انگلیسی در حال حاضر محدود به طیف شیرازی‌ها، یاسر الحبیب و اللهیاری می‌شود یا اینکه طیف‌های دیگری هم مشمول این جریان هستند؟

مصاحبه با آیت الله اراکی

آنها تلاش دارند که از هر طریق نفوذ کنند و از ابزارهای مختلفی بهره ببرند، منتهی آن جریان سازمان یافته‌ای که امروز در سطح جهان تشیع کار می‌کند طیف مذکور است. ما درون جهان تشیع و جامعه اهل سنت دو مشکل داریم؛ اولین مشکل افراط‌گری‌های گروه‌های تندرویی است که در بین اهل سنت و تشیع بوجود می‌آید و مشکل دیگر سازماندهی این اقدامات در جهت اهداف بیگانه است. آنچه خطرناک‌تر است همین بخش دوم است. در این سازمان‌دهی‌ها آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها موفق بوده‌اند؛ حمایت دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل بطور مخفیانه و پنهانی از داعش موید همین مساله است. علت اینکه داعش جریان خطرناکی شده به لحاظ سازمان یافتگی آنهاست والا در میان اهل سنت گروه‌های تندروی فراوان دیگری وجود دارد منتهی خطرناک‌ترین آنها جریان هایی از قبیل داعش است که سازمان یافته‌اند. وقتی ۱۰ داعشی در یک کشور به وجود بیایند و بطور سازمان یافته فعالیت کنند، ممکن است امنیت کشوری را به خطر بیندازند اما اگر در یک کشور هزارتا آدم تندرو غیر سازمان یافته باشند نمی‌توانند خطری که همان ۱۰ نفر سازمان یافته ایجاد می‌کنند را بوجود آوردند.

ببینید فرقه شیرازی‌ در واقع یک جریان سازمان یافته‌ و یک حزب سیاسی است که اهداف سیاسی خاص را دنبال می‌کند. این جریان یک حزب دینی نیست بلکه حزبی سیاسی با شعارها و پوشش دینی است که به دنبال اهداف سیاسی می‌رود و از طرف بیگانگان حمایت کامل و گسترده تبلیغاتی، رسانه‌ای و مالی می‌شود. من بر آنچه می‌گویم مدرک دارم. این مدارک را حتی دستگاه‌های اطلاعاتی ما ضبط کرده‌اند و هر وقت صلاح بدانند افشا می‌کنند. آنچه من عرض می‌کنم تنها از روی حدس و تخمین نیست، اگرچه تحلیل ما هم همین است و قبل از اینکه مدارک عینی پیدا شود نیز همین بود، اما مدارک عینی پیدا شد و تحلیل ما را تایید کرد.

برخی معتقدند امروز تشیع لندنی در حوزه‌های علمیه آماده یارگیری برای مقابله با تشیع انقلابی است. وزن سیاسی و پایگاه اجتماعی این جریان به خصوص فرقه شیرازی در داخل و خارج از کشور بویژه در حوزه‌های علمیه چقدر است؟

این جریان پایگاه اجتماعی ضعیفی دارد اما آنچه خطر این‌ها را چند برابر می‌کند سه موضوع است، یک، امپراتوری رسانه‌ای است که با حمایت خارجی‌ها در اختیارشان قرار گرفته شده است. اگر یادتان باشد زمانی اعلام کردند چندین میلیون دلار در حوزه مبارزه فرهنگی با جمهوری اسلامی توسط کنگره آمریکا تصویب و ما بعد از تصویب آن دیدیم که رسانه‌های وابسته به گروه شیرازی تاسیس شدند. برخی مسئولین آمریکایی صراحتا گفتند استراتژی ما این است که گروه‌های افراطی مذهبی را در داخل جوامع شیعی تشویق و پشتیبانی کنیم. امروز شاید بیش از ۲۰ ماهواره به همراه شبکه‌های ارتباط اجتماعی زیادی در اختیار این جریان قرار دارد که در راستای اهداف آنها عمل می‌کنند. دوم، سازمان یافتگی این جریان است که به طور کاملا دقیق و منظم عمل می‌کنند، سوم، حمایت مالی گسترده ای است که از سوی خارجی‌ها نسبت به این جریان انجام می‌گیرد.

ما اطلاعات دقیق و مدارک مستند داریم که حتی عربستان سعودی که در زمره تسنن افراطی است و باید با جریان تشیع افراطی دشمن باشد، با واسطه و روش های خاص خودش از این جریان حمایت مالی می‌کند. حمایت مالی گسترده از این جریان، سازمان یافتگی و تشکیلات رسانه‌ای فرقه شیرازی با وجود تعداد اندک آنها، خطر بزرگی را به وجود آورده است که باید با این خطر مقابله شود. ما یقین داریم اگر جوان‌ها و جامعه دینی ما بیدار شوند و این جریان را منزوی کنند، می‌توانند اثر رسانه‌ای، تشکیلات سازمان یافته و پول هایی که در این راه خرج می‌شود را از بین ببرند.

نفوذ این جریان در حوزه‌های علمیه چقدر است؟

بسیار اندک و محدود است. ببینید این جریان با وجود هزینه‌ها و فعالیت‌هایی که کرده است، نتوانسته یک آدم دارای اطلاعات علمی که بشود به او در عرف حوزوی «فاضل» اطلاق کرد، تربیت کند. اصلا شما یک استاد حوزه علمیه شناخته شده‌ای که پیرو این جریان و خط فکری آنها باشد مشاهده نمی‌کنید. بنابراین این نشان دهنده این است که جریان شیرازی نتوانسته در حوزه‌های علمیه نفوذ چشمگیری داشته باشد. البته گاهی طلبه‌های جوانی که آشنایی با این جریان ندارند و تازه وارد حوزه شده اند؛ ممکن است تحت تاثیر این جریان و خط فکری آنها قرار بگیرند و دلیل روشنگری ما نسبت به این جریان هم، آگاه‌سازی طلاب جوان بود زیرا خوف این می‌رود که طلبه‌های جوان به دلیل عدم آشنایی به حقیقت تحت تاثیر تبلیغات آنها قرار بگیرند.

البته شاید جریان تشیع انگلیسی با اسم و تابلوی مشخصی در حوزه‌های علمیه نباشند. شاخصه‌های نظری و عملی جریان تشیع انگلیسی چیست؟ 

ببینید شاخص اول این جریان زاویه داشتن با وحدت مسلمین است. یعنی هرجایی که باشند با وحدت و اتحاد مسلمین مخالفت می‌کنند و از طریق روش‌های مختلف و با تزویر و شیوه‌های غیرسلیم سعی می‌کنند وحدت مسلمین را زیر سوال ببرند، لذا می‌بینید که بجای هفته وحدت، هفته برائت می‌گویند یا مثلا امسال شنیدیم سیدصادق شیرازی اطلاعیه داده و گفته بیایید به جای قدس، حرمین عسگریین را یاری کنید و جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز «نصرت عسگریین» بنامید. این امر نشان می‌دهد که خط اصلی این جریان ضدیت با وحدت مسلمین است.

شاخص دیگر این جریان همراهی با خط صهیونیست‌هاست، یعنی هر جریانی که در خط مقاومت و علیه نظام صهیونیستی باشد توسط تشیع انگلیسی منکوب و رد می‌شود. این موضوع خیلی روشن است. به عنوان مثال مجری شبکه امام حسین(ع) که از شبکه‌های وابسته به سیدصادق شیرازی است، بعد از ماه رمضان سال گذشته و پس از جنگ غزه مدام علیه حمایت‌های ایران از مردم مظلوم غزه سخن می‌گفت و در بین سخنان خود یک دروغ عجیب مطرح کرد تا مثلا به زعم خودش مردم ایران را از حمایت مردم فلسطین باز بدارد. می‌گفت «نشنیدید که هلال احمر ایران یک هواپیما خون برای مجروحین فلسطین فرستاده است و آنها خون‌ها را رد کردند و گفتند این خون، خون شیعه است زیرا ما نمی‌خواهیم بگذاریم این خون در رگ‌های ما جریان پیدا کند؟ » این خیلی دروغ عجیبی است. آنها با چنین دروغی می‌خواهند احساسات مردم ایران را علیه مردم مظلوم فلسطین برانگیزند و حمایت از فلسطین را تضعیف کنند.

اخیرا یک موج رسانه‌ای به راه افتاده است که حماس، گروه‌های تکفیری و تروریستی را علیه مردم یمن تجهیز و حمایت می‌کند و در حفر تونل‌های زیرزمینی علیه جنبش انصارالله فعال است. این مطالب را هم شیرازی‌ها شایع کردند؟


بله، هم این جریان و هم دیگران عوامل نشر این شایعات هستند. اما اصل این نوع تبلیغات را دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس انجام می‌دهند منتهی از کانال‌های مختلف، یکی از کانال‌هایی هم که در این راستا خوب عمل می‌کند فرقه شیرازی است.

هیچکدام از این مطالب واقعیت ندارد. امروز گروه حماس سازمان یافته و در داخل فلسطین علیه صهیونیست‌ها درگیر است. این طور نیست که گروه‌هایی از جمله حماس این طرف و آن طرف بروند و به تکفیری‌ها کمک کنند؛ اگر اینطور بود که دیگر کسی در غزه نمی‌ماند، اصلا سازمان حماس اصرار دارد که همه نیروهای حماس در داخل غزه بمانند، این جزو سیاست‌های اصلی آنهاست. ولی شما می‌بینید در مصر و در صحرای سینا، وقتی عملیاتی علیه دولت انجام می‌گیرد به حماس نسبت می‌دهند با اینکه حماس بارها گفته ما دست به این اقدامات نمی‌زنیم. اصلا گروه‌های افراطی نیازی به کمک حماس ندارند. ممکن است افرادی از فلسطین به تروریست‌ها و تکفیری‌ها بپیوندند همانطور که از ایران هم ممکن است به تکفیری ملحق شوند که اتفاق هم افتاده است، یعنی گاهی داعش توانسته از ایران هم سربازگیری کند اما این چه ارتباطی به نظام جمهوری اسلامی دارد؟

چون گرایش حماس «اخوانی» است و اخوانی‌ها هم با دولت سوریه مشکل دارند از این جهت شایع شده حماس به گروه‌های تکفیری علیه دولت سوریه کمک می‌کند.

خیر. امروز اخوانی‌های سوریه از گروه‌های افراطی مثل جبهه النصره و داعش فاصله گرفتند. حتی اخوانی‌های سوریه موضع قبلی خود را رها کردند و دیگر به شکل سابق نیستند. اصلا اخوانی‌های سوریه ربطی به اخوانی‌های حماس و اردن ندارند، اصلا سازمان اخوان المسلمین یک سازمان به هم پیوسته و هماهنگ نیست، سیاست اخوانی‌های اردن، حماس، سوریه، مصر و ترکیه مستقل از یکدیگرند و هریک سیاست خودشان را دارند. البته ممکن است در بعضی موضع گیری‌ها از هم حمایت کنند ولی هرکدام از اینها یک سازمان مستقل هستند و تنها در جریان‌های کلان فکری با هم اشتراک دارند.

شاخص دوم جریان شیرازی این است که سعی دارد با هر نوع حمایتی از مردم مظلوم فلسطین مقابله و جنبه مردمی این حمایت را تضعیف کند. شاخص سومی که برای شیرازی‌ها می‌توان برشمرد عدم دغدغه‌مندی برای مقابله با آمریکا، انگلیس و رژیم‌های وابسته به آن است. مثلا کسی در دنیا نمانده که وجدان داشته باشد و ماجرای یمن را ببیند و سعودی‌ها را محکوم نکند. تاکنون این جریان یک کلمه علیه جنایات سعودی‌ها نسبت به مردم یمن سخن نگفته است. مردم یمن مثل حماس نیستند که مثلا بنابر ادعای اینها ناصبی باشند. جریان شیرازی در ماجرای یمن هیچ موضع‌گیری علیه عربستان نکرد و تاکنون هیچ موضعی علیه آمریکا و انگلیس نداشته است. حتی وقتی می‌خواهند در مسائل عراق ورود کنند، از انگلیس، آمریکا و کشورهای هم پیمان آنها صحبت نمی‌کنند و نمی‌گویند که این‌ها در عراق توطئه می‌کنند و پشت پرده همه جنایت‌هایی که بر مردم عراق می‌شود هستند. بلکه گاهی همین فرقه شیرازی به دروغ بعضی از اقداماتی که تروریست‌ها در عراق انجام می‌دهند را به ایران منسوب می‌کنند.

شاخص چهارمی که فرقه شیرازی و جریان تشیع انگلیسی دارد شاخص بی سوادی است. اینکه می‌گویم بی‌سواد نه اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارند. من وقتی گفتم سید صادق شیرازی سواد ندارد یعنی سواد فقاهتی و تخصص در مسائل اسلامی ندارد نه اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد. سواد دارد اما سوادی که او را به عنوان یک مجتهد معرفی کند ندارد. یکی از شیوه های کار جریان شیرازی این است که بروند آدم‌های کم سواد که مثلا خوش صدا هستند و می‌توانند مداحی کنند و روضه بخوانند را جذب کنند. بنابراین روضه خوان‌ها، مداح‌ها و عامه کسانی که از جریان شیرازی حمایت می‌کنند آدم‌های کم سوادی هستند که اطلاعات بسیار اندکی از مسائل دینی دارند. همین اطلاعات اندک هم این جریان را به روش‌های «اخباری‌گری» کشانده است. یکی می‌گفت از بزرگان این فرقه پرسیدم نظرتان نسبت به یک حدیث که در بحارالانوار آمده است چیست؟ ایشان جواب داد «همه احادیث بحارالانوار صحیح هستند! » اصلا خود مرحوم مجلسی هم چنین ادعایی نداشته که هر چه در بحار آمده صحیح است. چطور می‌شود این همه روایت که از منابع مجهول و ناشناخته در کتاب بحار آمده است؛ صحیح باشد؟ کسی از علمای متقدم و متاخر ما چنین ادعایی نکرده است. تنها علت طرح ادعای صحت کامل بحارالانوار این است که بتوانند برای هر بدعتی که می‌گذارند و هر انحرافی که ایجاد می‌کنند دلیلی بتراشند زیرا در بحارالانوار آنقدر روایت وجود دارد که هرکسی بخواهد در دین انحرافی ایجاد کند می‌تواند یک روایت ولو با تحریف و تفسیر غلط بیابد و آن را دست مایه انحراف در دین قرار دهد.

شاخص پنجم جریان شیرازی این است که روی احساسات شیعی کار می‌کنند تا بتوانند از طریق برانگیختن احساسات مردم برای خود سربازگیری کنند.

ببینید قطعا شعائر حسینی از بزرگترین شعائر اسلامی است و اسلام و تشیع نیز مرهون قیام سید الشهدا است. اما گاهی این جریان بر شعائر حسینی بیش از محدوده شرع تکیه می‌کند، یعنی نمی‌آیند شعائر اصلی را تبلیغ کنند. شیرازی‌ها در این زمینه یک کتاب و یک اعلامیه ننوشتند که بیاید اهداف حقیقی قیام سیدالشهدا(ع) را تبیین، تحلیل و از اتهاماتی که به قیام امام حسین(ع) منتسب می‌شود دفاع کنند. امروز بعضی جریان‌های افراطی اهل سنت و دشمنان داخلی و خارجی اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را زیر سوال می‌برند اما این جریان با این همه ادعایی که نسبت به شعائر حسینی دارد یک واکنش درست و حسابی در تبیین اهداف سید الشهدا(ع) انجام نداده است. یعنی تاکنون از خودشان یک رسانه، کتاب و چیزی که از تشیع دفاع حقیقی و مستدل کند ارائه نداده‌اند.

جریان شیرازی سراغ شعائری می‌رود که بتواند به شکلی در بین جامعه شیعی تفرقه ایجاد کند. مثلا سراغ قمه‌زنی رفته‌اند و این حرکت را اصول دین کرده‌اند و هرکسی هم با قمه‌زنی مخالف باشد را مخالف حسین بن علی(ع) و تشیع معرفی می‌کنند. خب این یعنی چی؟ اصلا قمه‌زنی در تاریخ تشیع وجود نداشته است و اصالتی ندارد، تاریخ پیدایش این پدیده به ۲۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. مگر امام صادق(ع) قمه می‌زد؟ مگر اصحاب امام صادق(ع) و ائمه اطهار قمه می‌زدند؟ مگر شیخ مفید، شیخ طوسی، علما و مراجع ما قمه می‌زدند؟ اگر بنا بود قمه زنی از مهمترین شعائر حسینی باشد باید اول علمای ما این کار را انجام بدهند چراکه به عنوان مثال علما در روضه خوانی‌ها و سینه زنی‌ها پیش قدم بودند و مردم را تشویق به این شعائر می‌کردند. ما باید شعائر حسینی را از علما و مراجع دین یاد بگیریم، اما شما در تاریخ یک عالم شیعه را نمی‌توانید پیدا کنید که قمه زده باشد، زیرا اصلا قمه‌زنی در بین شعائر حسینی رسم نبوده است.

این جریان علاوه بر قمه‌زنی سراغ روش‌های غلط و تحریف شده هم رفته است مثلا روی خار، آتش یا چیزهای آتشین راه می‌روند و یا خود را روی زمین می‌کشند و کارهای عجیب و غریب می‌کنند. این حرکات نه تنها با شعائر حسینی ارتباطی ندارد بلکه شعائر تشیع و قیام حسینی را در دیدگاه مردم دنیا به یک کار خرافی، بی‌معنا، بی هدف و بی‌خودی تبدیل می‌کند و موجب می‌شود آنهایی که می‌خواهند به تشیع یا به اسلام حقیقی و اسلام ناب روی بیاورند از اسلام روی گردان شوند.

آیا تحریک هیجانات شیعه علیه اهل تسنن در استان‌های سنی نشین ایران بسترساز یک سری اقدامات ضد امنیتی نشده است؟ بالاخره جریان تشیع انگلیسی علاوه بر اینکه می‌تواند عامل انحراف در مبانی شیعه باشد، این توانایی را دارد که بسترساز برخی مسائل ضد امنیتی و اجتماعی شود.

ببینید مردم طی یک اتفاق نتیجه اقدامات و رفتارهای این جریان را در سراسر جهان مشاهده کردند. این اتفاق مربوط به ماجرای شهادت مرحوم «شیخ حسن شحاطه» مصری می شود که از اهل تشیع بود. شیخ شحاطه را مردم کوچه بازار کشتند اما این جنایت را چه کسی سازماندهی کرد؟ چه کسی این آتش را برافروخت؟ «یاسر الحبیب» که از طرفداران سیدصادق شیرازی است و وکیل و وابسته به او محسوب می‌شود و از قدیم در دامن شیرازی‌ها پرورش یافته مسبب اصلی مرگ شیخ شحاطه است.

ماجرا از این قرار بود که یک هفته قبل از شهادت این شیخ، شبکه ماهواره‌ای «فدک» با وی مصاحبه کرد و انقدر به پای شیخ شحاطه پیچید تا توانست حرف‌هایی را در توهین به مقدسات اهل تسنن از وی بگیرد، یعنی این شیخ را وادار به توهین کرد. خب نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که مردم در محل سکونت همین آقا تحریک شدند و جریان‌هایی هم آمدند روی این مساله کار کردند و مردم را به واکنش واداشتند. من خودم پوسترهایی در «محله الجیزه» که محل سکونت شیخ شحاطه بود دیدم که نوشته بود «چه نشسته‌اید و چرا عکس‌العمل نشان نمی‌دهید که فلانی به مقدسات اهل تسنن توهین کرد.» همین عبارات تحریک کننده باعث شد که مردم کوچه و بازار علیه شیخ شحاطه تحریک شوند و او و چند نفر دیگر از اطرافیانش را بکشند.

بنابراین کارهایی که رسانه‌های نزدیک به شیرازی می‌کنند اثر دارد. مثلا همین عبدالمالک ریگی که در ایران دستگیر شد در اعترافاتش صراحتا گفت ما وقتی می‌خواستیم نیروهای خودمان را برای عملیات ضد شیعی آماده کنیم، نوار سخنرانی افرادی که وابسته به گروه شیرازی بودند را برای آنها می‌گذاشتیم و می‌گفتیم «ببینید اینها چگونه به مقدسات شما توهین می‌کنند؟ اینها شیعه هستند.» یعنی گروهک ریگی به وسیله اظهارات فرقه شیرازی سعی می‌کرد جوان‌های ساده اهل سنت را علیه شیعیان تحریک کند.

پس از تحولات عراق و هجوم تروریست ها به این کشور، برخی گفتند ایجاد اختلاف و درگیری بین اهل تشیع و تسنن در مناطق سنی نشین می‌تواند بسترساز یارگیری گروه‌های تکفیری بخصوص داعش در داخل ایران باشد. یعنی مشابه همان اتفافاتی که در بغداد می‌افتد و شیعیان تندرو به محل‌های سنی‌نشین می‌روند و به مقدسات آنها توهین می‌کنند. به عنوان مثال اوایل امسال بود که افراطی‌های شیعی اهانتی به محل دفن ابوحنیفه در بغداد کردند و بسترساز برخی بمب‌گذاری‌ها در بغداد توسط تندروهای اهل تسنن شدند. آیا ممکن است اقدامات و تحریکات جریاناتی مانند فرقه شیرازی زمینه‌ساز نفوذ تکفیری‌ها و داعش در استان‌های مرزی و سنی نشین‌ ما شود؟

مصاحبه با آیت الله اراکی

ببینید در کشور ما کنترل وجود دارد و نهادهای امنیتی، قضایی و فرهنگی و همچنین علمای اهل سنت و شیعه اوضاع را کامل کنترل و هدایت می‌کنند. تاکنون اتفاق قابل توجهی در داخل کشور نداشتیم منتهی در خارج از کشور اتفاقاتی رخ داده است. شما اگر تحلیل و پیگیری کنید خواهید دید که چگونه داعش موفق می‌شود این همه نیرو را در سراسر جهان بسیج کند. دلیل عمده بسیج این جوان‌ها برای پیوستن به داعش و گروه‌های افراطی نظیر داعش، دیدن و شنیدن رسانه‌های وابسته به سیدصادق شیرازی مثل فدک و امام حسین(ع) است. البته رسانه‌های تسنن افراطی مانند «شبکه وصال» و «کلمه» هم هستند که جامعه سنی را علیه جامعه شیعی تحریک می‌کنند.

بنابراین فرقه شیرازی جریانی است که از لحاظ امنیتی جریان خطرناکی است و تنها بعد فرهنگی ندارد و بعد امنیتی هم دارد. ما امیدواریم که مسئولان امنیتی هر زمان که صلاح دیدند قاطع‌تر با این گروه برخورد کنند.

کنفرانس وحدت چقدر توانست این مسائل را حل و فصل کند یا به تعبیری بازخوردهای امنیتی کنفرانس وحدت چیست؟ برخی انتقاد دارند که کنفرانس وحدت در سطح نخبگان انجام می‌شود و صرفا محدود به سمینار و ارائه مقاله است و به آنچه در میان توده‌های مذهبی می‌گذرد توجهی ندارد. پاسخ شما چیست؟

ببینید کنفرانس وحدت که نمی‌تواند همه مردم دنیا را جمع کند بلکه از عناصر اثرگذار دعوت می‌کند و تاکنون تاثیرات زیادی هم گذاشته است. ما اگر بخواهیم تاثیرگذاری کنفرانس وحدت را بسنجیم، بهترین شاخص ما اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های دشمن مانند BBC، در مورد این کنفرانس است. مثلا شما دیدید که سال گذشته BBC چقدر سعی کرد علیه کنفرانس وحدت شانتاژ کند و تاثیرگذاری آن را به حداقل برساند و یا از بین ببرد، البته موفق نبود. بنابراین موضع‌گیری بسیار شدید و تند رسانه‌هایی مانند BBC و CNN نشان دهنده این است که کنفرانس وحدت اثرگذار است و الا رسانه‌هایی مانند العربیه و BBCنسبت به این کنفرانس آنقدر عکس‌العمل منفی نشان نمی‌دادند و سعی نمی‌کردند با کنفرانس وحدت مبارزه کنند.

این همه کنفرانس در دنیا برگزار می‌شود، شیخ الازهر کنفرانس برگزار کرد، اما چرا به این شکل با آن برخورد نمی‌کنند و تنها با کنفرانس وحدت اینگونه مواجه می‌شود؟ دلیل این موضوع اثرگذاری کنفرانس است. ما بازتاب‌های کنفرانس را از سراسر جهان دریافت می‌کنیم. من حتی با بسیاری از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام که دیدار داشتم، آنها اثرگذاری این کنفرانس را تایید می‌کردند. البته کنفرانس وحدت نمادی از فعالیت‌های زیادی است که خودش را در این قالب نشان می‌دهد والا این اقدام تنها فعالیت مجمع تقریب نیست بلکه مجمع تقریب دریایی از فعالیت‌ها را ساماندهی می‌کند اما برای اینکه اعلام موضعی صورت بگیرد کنفرانس وحدت را تشکیل می‌دهد. در حقیقت کنفرانس وحدت پرچمی است که برافراشته می‌شود تا بتواند مواضع جهان اسلام و شخصیت‌های موثر آن را اعلام کند.

رجانیوز

چاپ این مقاله

نظرات (۴۴)

  1. فریبرز
    همون حرفهای تکراری و همیشگی..مثل همیشه میگه مدرک دارم میگه اطلاعات دارم...معلوم نیست این مدارک و این  اطلاعات کجا هستند چرا ارائه نمیشن چرا منتشر نمیشن..اگر ایت الله شیرازی توی حوزه پایگاهی نداره و بین مردم محبوب نیست و مقلد نداره پس چرا اینهمه در موردش حرف میزنین و تهمت میزنین و تخریبش میکنین..ایشون مثلا مسئول تقریب مذاهب اسلامیه اما فقط و فقط بلده به  ایت الله سید صادق شیرازی تهمت بزنه..نگران اختلاف بین شیعه و سنی هستند اما خودشون توی شیعه اختلاف درست میکنن و میگن شیعه انگلیسی و شیعه غیر انگلیسی..چرا هیچکدوم از مراجع و علما این حرفها رو نمیزنن..خود ایشون 15سال توی انگلستان زندگی کرده و اونجا پست و مسئولیت داشته..مثل همیشه تهمت زده حرفهای بی مدرک و سند زده..اگر کوچکنرین مدرکی داشتن همه جا جار میزدن..نمیدونم این چه مدرکی هست که منتشر نمیشه و کسی ازش خبر نداره..یه خدا قسم اینجور کارها و اینکه همه رو به امریکا و انگلیس متصل کنین خیلی قدیمی شده..در مورد شیعه از کلمه شبعه انگلیسی نام میبرین اما در مورد اهل سنت همچین حرفی نمیزنین..یعنی نمیگین سنی امریکایی و میگین اسلام امریکایی..
  2. ناشناس
    سلام
    به نظر من باید صبر کرد
    شیرازی ها خیلی مشکوک هستند و حمایت از اونها فقط جنبه ی احساسی و جناح بندی داره
    در حال حاضر شیرازی ها آینه ی وهابیت در شیعه هستند
    من تقریبا همه پست هاتون رو خوندم 
    ممنون از وبلاگ خوبتون
  3. مهمودی
    جناب ناشناس اول میگی باید صبر کرد اما بعدش میگی مقلدین ایت الله شیرازی مثل وهابی ها هستند..با این حرف داری به قشر عظیمی از شیعیان توهین میکنی و تهمت میزنی..برای اثبات حرفهاتون چه دلیل و مدرکی وجود داره..چرا فقط تهمت میزنن و حرف تکراری میزنن اما هیچوقت دلیل و مدرک ارائه نمیدن..
  4. بینام
    کسی که سند داره بی جا میکنه رو نمیکنه
    دو ساله همش میگن سند داریم
    خب رو کنید ! یه مشت دروغ گو فقط میخوان مردم رو فریب بدن
  5. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۲۲
    فکرشو بکنید اگه به محض داشتن چند تا سند و مدرک بخوان صادق شیرازی رو به دادگاه روحانیت احضار کنند امپراتوری شبکه های ماهواره ایش چه غوغایی که به پا نخواهند کرد
    درست مثل وقتی که پسرش رو احضار کردند

    اینها(شیرازی ها) فقط دنبال بهونه برای مظلوم نمایی هستند ولی بهتون قول میدم وقتی به اندازه ی کافی گندشون بالا اومد دورشون خالی میشه و تنها کسایی باقی می مونند که حسابی دنبشون به دنب اونها بست است.

    من طرفدار برخورد نرم هستم
    جذب حداکثری و دفع حداقلی

    تا روزی که حساسیت به اوج نرسیده باشه لازم نیست برخورد قاطعی که بهونه دست اونها بده صورت بگیره
    فعلا همین بصیرت افزایی ها در موردشون کافیه تا حساب کار دستشون بیاد
    خیلی ممنون
    یاعلی مدد
  6. باوری
    من مقلد سید صادق هستم..اگر اقای اراکی میگه ایشون از عربستان و انگلستان پول میگیره دلایل و سندهای حرف خودش رو هم بگه تا باور کنیم و دیگه ازش تقلید نکنیم..اگر دلایل خودشون رو بگن و دلایل  قانع کننده باشه نامردم اگر رساله ایت الله شیرازی رو دور نندازم..اما اینها فقط تهمت میزنن فقط حرفهای تکراری میزنن..حرفهای کلی میزنن..با هرکی که مشکل داشته باشن میگن با امریکا و انگلیس در ارتباطه..اخه حرف زدن و تهمت زدن که کاری نداره..مهم اینه که دلیل و مدرکی برای حرفشون ندارن و باید جوابگوی تهمتهای خودشون باشن..مگه نمیگه سند دارم که از انگلستان و عربستان پول میگره.خوب چرا این سند رو منتشر نمیکنه..چرا همه مردم رو اگاه نمیکنه..
  7. فریبرز
    سید محمد دانش..یه ضرب المثلی هست که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه رزیم گرفتم..دلیل اینکه سندی منتشر نمیشه اینه که سندی وجود نداره که بخواد منتشر بشه..این حرفها دیگه خیلی قدیمی شده..در ضمن اگر توی حوزه و در بین مردم پایگاه و جایگاهی نداره پس چرا انقدر ازش میترسین چرا انقدر در موردش مصاحبه میشه و کتاب نوشته میشه و برنامه ساخته میشه و کلی کارهای دیگه..اگر سند و مدرک داشتن تا حالا 1000بار منتشر میکردن..خود این اقای اراکی 15سال توی انگلستان بوده و پست و مسئولیت داشته و همه هم خبر دارن و میدونن..این کامنت رو منتشر کن تا بدونم به نظر مخالف خودت احنرام مبذاری...قبلا کامنت انتقادی داده بودم و تایید شده بود پس این رو هم منتشر کنین و سانسور نکنید..
  8. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۱۰
    باوری جان و فریبرز عزیز!!
    شاید نتونید درک کنید که تاریخ هزارساله ی شیعه پر بوده از هزاران تا صادق شیرازی که در کسوت دین ضد دین عمل می کردند
    اگر من به جای شما بودم تنها یک دلیل هم برای اینکه به شیرازی شک کنم کافی بود!!
    اونم هفته ی برائته!!!!!
    چرا هفته ی برائت؟!
    چون اکثر شبهه های دیگه از جمله دفاع از فتنه گران 88(هتاکان عاشورای 88) و بی حرمتی و فحاشی ناموسی به مراجع شیعه و...رو یا لاپوشونی کردند یا گفتند به ایشون ربطی نداره(که البته فقط لاپوشونیه و همه ی مقلدینش می دونند حقیقت چیه)

    اما هفته برائت رو عالم و آدم خبر دارند که ساخته ی دست خود صادق شیرازیه..
    هفته ای که وسط هفته وحدته
    هفته ای که خواست آمریکا و انگلیس و مایه ی خوشحالی وهابیت و داعش بوده
    هفته ای که یه عده شیعه ی لامذهب از امن ترین نقطه ی دنیا درستش کردند و توی شبکه های ماهواره ای پخشش کردند تا تن شیعیان دنیا رو از ترس جون خودشون و ناموسشون بلرزونند
    هفته ای که هر خری می فهمه مؤسسش یعنی صادق شیرازی برای ایجاد جنگ بین شیعه و سنی درستش کرده

    جنگی که بازنده اش شیعه های اقلیت هستند

    وای به روزی که دست داعش به بیت مرجعتون باز بشه و ایران شیعی رو به گورستان تشیع تبدیل کنند
    البته مطمئنا اون روز صادق شیرازی توی بیتش نیست
    توی لندن و توی خونه ی داداشش ویا پسرش و یا شاگردش باسر الحبیب مشغول گرفتن جشن هفته برائت و عمرکشونه


    باز هم انکار کنید
    باز هم سرتون رو بکنید توی برف
    شما همتون در گناهانش شریک هستید
  9. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۱۸
    وقتشه به فکر این بیوفتید که حق رو با اهلش بشناسید
    اهل صادق شیرازی کیا هستند؟؟
    پسرش احمد؟! کسی که تفسیر امام خمینی ره رو بالای منبر باز میکنه و میگه هذا شرک اعظم

    اهل صادق شیرازی کیا هستند؟؟
    داداشش مجتبی شیرازی؟! که میگه عارف بهجت مات اخیرا کان فاسقا مرتدا کافرا
    یا میگه اللهم احشر خامنه ای مع شمر و یزید و صدام///

    اهل صادق شیرازی کیا هستند؟؟
    یاسر الحبیب شاگرد مخصوصش؟! که میگه آیت الله بهجت تانکر آب بود از بس گریه می کرد....کافر و منافق و فاسق بود...یا سید حسن نصرالله کافر حربی هستش ...یا آقای سیستانی هیچی حالیش نیست...

    اگه اهل صادق شیرازی که میگید حقه اینها هستند
    وای به روز باطل و اهل باطل...

    خودتون رو جمع و جور کنید برای در اومدن توی خیمه ی امام زمان عج و شمشیر کشیدن زیر گلوش
    چون امام زمان عج هیچ کدوم از عقاید شماها را نخواهد داشت
    رحمت للعالمین برای هدایت کل بشر میاد نه برای جشن هفته برائت یا جنگ با یک و نیم میلیارد سنی
  10. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۲۸
    از چی صادق شیرازی خوشتون میاد؟!
    از سخنرانی هاش؟؟ از اخلاقش؟ از کسوت دینیش؟

    اگر زمان امام علی ع و امام حسین ع بودید با دیدن ریش و پشم عمر و ابوبکر و یا معاویه و شمر چه می کردید؟
    عاشقشون میشدید...عاشق وجهه ی دینی و کسوت صحابه بودن و حافظ قرآن بودنشون!!!
    عاشق فتوحات و کشورگشایی های عمر میشدید!!
    عاشق ساخت و سازهای معاویه و یزید می شدید!!
    لعنت خدا بر همشون و همه منافقین که جز ظاهر و فریب چیزی نیستند...
  11. فریبرز
    از اینکه باج نمیده خوشم میاد..در ضمن هفته برائت فقط مخصوص سال 91 بود و در شبکه امام حسین اعلام شد و جزو صحبتها و گفته های ایت الله سید صادق شیرازی نبود..شبکه امام حسین فقط همون سال 91 رو هفته برائت اعلام کرد..فقط همون سال در همون ایام..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۲۰
      عالم و آدم می دونند که هفته برائت مخصوص طرفدارای شیرازی هست و از شبکه های ماهواره ای شیرازی پخش شده
      چرا خودتون رو به ندونستن میزنید؟!
      هنوز هم وسط هفته وحدت شبکه های اجتماعی پر میشه از عکس های هفته برائت و همین سال پیش(سال 93) هم طرفدارای شیرازی خر سوار شدند و توی خیابون ارم قم کارناوال برائت راه انداختند...(العربیه ی فارسی حسابی بهره برداری کرد..سرچ کنید عکس و فیلمش هست)

      در ضمن اینکه میگید فقط مال سال 91 بوده یعنی اینکه تمام خونهایی که سال 91 از شیعیان مظلوم بوسیله سنی های متعصب و وهابی ریخته شده رو گردن گرفتید؟؟؟؟؟؟

      مدیر مسؤول و مجری شبکه امام حسین ع بارها و بارها اعلام کرده که این شبکه تحت نظارت صادق شیرازیه و از ایشون خط میگیره..حتی وقتی پسر صادق شیرازی احضار شد به دادگاه ویژه روحانیت برنامه های عادی شبکه ی امام حسین ع قطع شد و مدیرش اومد جلوی دوربین و حکومت ایران رو تهدید کرد که فلان می کنیم و چران میکنیم.....(فیلمش توی اینترنت هست)

      خود صادق شیرازی سخنرانی های بیشماری درباره ی عمرکشون و فضیلتش داره که اینم توی اینترنت هست
      اونوقت میگید هفته برائت ربطی به ایشون نداره؟؟ هیچ ربطی؟؟

      دفاعیاتتون واقعا خنده داره!!!
      جدی میگم..
  12. فریبرز
    تو از کجا میدونی اون شخصی که سوار خر بوده طرفدار ایت الله شیرازی هست..فقط چون یه عکس در کنار ایشون داره اینجوری میگی..یعنی صرف داشتن عکس با هرکسی ثابت میکنه که طرفدار اون شخص هستی...
  13. فریبرز
    شبکه امام حسین توسط دوست داران و مقلدان ایت الله شیرازی اداره میشه اما تنها شبکه ایی که تحت نظارت بیت ایت الله سید صادق شیرازی هست شبکه /مرجعیت/ هست..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۴۳
      باور کردم..!!
      حرف شمارو نه...
      اینکه خیلی بی خبری!!

  14. فریبرز
    شاید اون شخص در کنار خیلی از مراجع دیگه هم عکس داشته باشه..خیلی از مادحین اهل بیت هستند که در کنار سید صادق عکس دارن..یعنی هرکی کنار یه نفر عکس میندازه طرفدار اون شخصه..اتفاقا همه اون افرادی که توی اون دسته بودن ایرانی بودن و اصلا فرد عرب زبانی توی اون دسته نبود
  15. فریبرز
    صدا و سیما هم زیر نظر اقای خامنه ایی هست و رئیسش از طرف ایشون انتخاب میشه..ایا همه کارها و همه برنامه های صدا و سیما درسته..ایا هیچ مشکلی توی برنا مه های صدا و سیما وجود نداره..
  16. فریبرز
    شما میگی توی ایام ربیع الاول  فضای مجازی پر میشه از عکسهای برائت..چجوری میشه ثابت کرد که اون عکسها توسط مخالفین ایشون و با نیت تخریب ایشون منتشر نشده باشه..در ضمن اون عکسها ربطی به هفته برائت نداره..اون عکسهایی که شما میگی اکثرش به روز 9ربیع که روز به درک واصل شدن خلیفه 2هست ربط داره..این رو که دیگه سید صادق به وجود نیورده..این روز توی تاریخ بوده و ثبت هست..یعنی حتی اگر حرفی ا هفته برائت هم به وجود نمیومد بازهم همین عکسها رو توی امنترنت میدیدم..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۴۲
      عجب!!
      یعنی همه مراجع خوابند و غافل...و فقط آقای شیرازی وظیفه خودش دیده از فضیلت عمرکشون صحبت کنه؟؟؟
      قاتل...
  17. فریبرز
    تو انقدر دلت برای شیعیان میسوزه و نگران شیعه هستی چرا از شعار مرگ بر امریکا ومرگ بر اسرائیل و اتش زدن پرچم این کشورها انتقاد نمیکنی..میدونی اگر اینها با کارهای جکهوری اسلامی تحریک بشن و به این کشور حمله کنن چه قدر شیعه کشنه میشن..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۴۹
      استکبار چه باهاش دست دوستی بدی چه اینکه مشت کنی و ضدش شعار بدی استکباره...از چند قرن پیش کشورهای اسلامی رو بخاطر منافعش به خاک و خون کشیده و الان هم در پوشش حقوق بشر و قوانین بین الملل بازم داره همین کارو میکنه؟؟
      نه بخاطر اینکه احساساتش تحریک شده باشه
      بلکه دنبال جهانخواریه!!

      مرگ بر آمریکای ما با مرگ بر شیعیان افراطی یکیه!! چون هر دو شون دنبال جنگ بین شیعه و سنی هستند..دنبال نابودی امنیت کشورهای اسلامی و نابودی تمدن اسلام

      ولی یه فرقی هست!!
      شیعیان افراطی مرکب اند و استکبار راکب...
  18. فریبرز
    یعنی همه درگیری ها و مشکلات توی جهان اسلام به خاطر نام گذاری 1هفته هست..واقعا اینجوری فکر میکنی..در ضمن بعد از سال 91 دیگه توی شبکه حرفی از هفته برائت زده نشد چون فقط مربوط به همون سال بود..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۵۲
      بخاطر نامگزاری یک هفته نیست!!!
      بخاطر وجود دو جریانه

      وهابیت و شیعیان افراطی یا همون غُلات زمان ائمه علیهم السلام
  19. فریبرز
    از همه این حرفها گذشته ایا اگر در سال 89 که اقای خامنه ایی به قم سفر کرد ایت الله لعظمی سید صادق شیرازی با ابشون دیدار میکرد و یا اینکه بعد از عمل پروستات ایشون میرفت  بیمارستان برای ملاقات یا نماینده خودش رو میفرستاد ایا بازهم این حرفها رو میزدین..همه این حرفها و این بهانه ها به همین دلیله..فقط چون سید صادق با اقای خامنه ایی دیدار نکرده اینجوری میگین..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۵۱
      مضحکه!!
      چقدر بچگانه نظر میدید...
      لابد فکر میکنید آقای خامنه ای محض امتحان صادق شیرازی سفر کرده به قم که ببینه میاد دیدنش یا نمیاد
      یا اینکه فکر میکنید خودش رو زده به مریضی که ببینه فلانی میاد عیادتش یا نمیاد..

      اینطوری نظر بدید این وبلاگ به وبلاگ جوک تبدیل میشه نه مناظره!!
      خواهشا رعایت کنید..
  20. فریبرز
    من توی کشوری زندگی میکنمکه همشه مسئولین و رهبرانش میگن امریکا و انگلستان هیچ غلطی نمیتونن بکنن و هیچی نیستن اما با این وجود هرمشکلی که درست بشه هر خرابی که توی کشور به وجود بیاد هر دزدی و اختلاسی که صورت بگیره..میگن کار انگلیسی ها بوده..میگن کار امریکایی ها بوده..بالاخره ما نفهمیدیم این امریکا و انگلیس میتونن غلطی بکنن با نمیتونن..از هر کی بدشون بیاد میگن انگلیسیه میگن امریکائیه..اما هیچ دلیل و مدرکی برای حرفشون نمیارن و فقط تهمت میزنن..
  21. فریبرز
    اگر شما درمورد برائت چیزی نمیدونی مشکل خودته...نظر مراجع در مورد برائت مشخصه.توی سایت ایشون هم نوشته شده که فقط شبکه مرجعیت توسط بیت ایشون اداره میشه
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۰:۵۴
      من و امثال من که مطرح نیستیم!!
      مهم اینه که از نظر شما همه ی مراجع نفهمند و غافل که اونطوری که باید درباره ی برائت حرف نمیزنند!!

      برائت بدون تقیه یعنی نداشتن ولایت
      یعنی نفهمیدن حرف امام معصوم ع و گرفتار شدن به دام عمروعاص ها
  22. فریبرز
    تو اگر واقعا دلسوز شیعه باشی باید از امریکا تشکر بکنی و قدر شناس امریکا باشی..به هرحال این کارها و این شعارها یاعث تحریک میشه و باعث کشته شدن شیعیان
  23. فریبرز
    صدام توی عراق بر ضد شیعیان بود همه میدونن شیعیان رو چه قدر عذاب میداد داشت نسل کشی میکرد برای شیعیان..اما الان توی عراق یه حکومت شیعه روی کار هست شیعیان در موضع قدرت هستند و وضعشون خیلی خیلی بهتر از زمان صدام هست و این به این دلیله که صدام سقوط کرده..صدام توسط امریکا سقوط کرد..امریکا با سقوط صدام به شیعه کمک کرد.نمیگم قصدش کمک به شیعه بود اما چه بخوایم چه نخوایم بعد از سقوط صدام وضع شیعیان توی عراق خیلی بهتر شده برای همین میگم باید از امریکا تشکر کرد..زمان صدام عزاداری امام حسن ممنوع بود..کوچکنرین صدایی توی ماه محرم ممنوع بود..اصلا هیئت داری ممنوع بود..این که میبینی الان پیاده روی اربعین درست شده و انقدر مردم به کربلا میرن و یه دولت شیعه سر کار هست و وضع شیعیان خیلی بهتر شده همه اینها از برکت سقوط صدام هست..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۰۲
      اطلاعاتتون ناقصه!!
      الان دولت شیعی توی عراق سرکار نیست...

      آمریکا خودش صدام رو به قدرت رسوند و خودش از بین برد نه بخاطر دوستی با شیعه یا دشمنی با بعثی ها
      بخاطر اینکه عراق باید تبدیل می شد به لانه زنبور(در اینترنت سرچ کنید: خاطرات هیلاری کلینتون + نقشه لانه زنبور برای ایجاد جنگ مذهبی در خاورمیانه)

      آمریکا داره الان از شیعیان افراطی و وهابیت هم همون قدر بهره کشی میکنه و سواری میگیره
      و مطمئن باشید اگه وقتش برسه شیعیان افراطی و وهابیت هم باید از صفحه شطرنج آمریکایی ها محو بشند!!!

      به اطلاعاتتون بوسیله مطالعه و تحقیق  ارزش ببخشید وگرنه نه تنها بدرد نمیخوره بلکه اطلاعات ناقص موجب گمراهیه
  24. فریبرز
    من هیچوقت نگفتم بقسه مراجع نفهم هستن.حرف توی دهن کسی نذار..تولی و تبری فروع دینه
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۰۴
      تقیه چی؟؟؟
      آیا در دین شما که برائت پرچم و نمادش هست تقیه جایی داره؟؟

      اصلا می دونید تقیه و رازداری برای شیعه ها مرز شیعه بودن و نبودن رو تعیین میکنه؟؟
      راجع به کلیات عقاید شیعه تحقیق کنید نه فقط راجع به گلچین شده های شبکه های ماهواره ای
  25. فریبرز
    همینطور افغانستان..همه میدونن افغانستان کاملا دست طالبان بود که وهابی هستن و به خون شیعه تشنه هستند اما بعد از حمله امریکا طالبان شکست خوردن و وضیعت زندگی شیعیان خیلی بهتر شد..در زمان طالبان شیعیان در بدترین وضعیت زندگی میکردن اما الان وضعیتشون نسبت به اون موقع خیلی بهتر شده..کلا وضع کشور افغانستان نسبت به زمانی که در اختیار طالبان بودن بهتر شده و طبیعتا شیعیان هم که بخشی از شهروندان افغاتستان هستند و وضعیتشون بهتر شده
  26. فریبرز
    اولا من هم گفته بودم که امریکا به خاطر شیعیان این کارو نکرده..انگار کامل کامنت من رو نخوندی..دوما این حرفها توی اینترنت زیاده و اصلا قابل استناد نیست..هزاران حرف و خاطره هست و هرکدومش مربوط به یه نفر هست..سوما چه بخوایم چه نخوایم وضع شیعیان عراق بعد از سقوط صدام خیلی خیلی بهتر شد و صدام توسط امریکا سقوط کرد
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۰۹
      خب برید کتاب خاطرات هیلاری کلینتون رو بخرید و بخونید!!!

      وضع بهتر شیعیان یعنی سرهای بریده ویا از هم پاشیده بدست تکفیری های داعش؟؟؟
      وضع بهتر شیعیان یعنی بهم ریختن عراق یکپارچه و احتمال تجزیه ی اون به سه کشور؟؟

      یا وضع  بهتر شیعیان افغانستان یعنی اعلام حضور داعش در 25 ولایت از 29 ولایت این کشور؟؟؟


      این وضع بظاهر مطلوب و در باطن فاجعه آمیز وضعیه که شما شیعیان افراطی هم در ایجاد اون نقش داشتید....
  27. فریبرز
    .چرا توی بحث سیاسی تقیه نمیکنین..چرا تقیه نمیکنین و شعار مرگ بر امریکا و پرچم اتیش زدن زو تموم نمیکنین..این کارها باعث جنگ و ربخته شدن خون شیعیان میشه..لعن گفنن بر قاتل حضرت زهراخطر داره اما مرگ گفتن و پرچم اتیش زدن بر کشوری که بزرگنرین ارتش دنیا رو داره و بمب اتم داره خطر نداره..در اون مورد باید تقیه کرد اما در این مورد نیابد تقیه کرد
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۱۴
      آقای عزیز
      تقیه اختراع خمینی و خامنه ای نیست

      تقیه از زمان ائمه در برابر اهل سنت و یا حکام جور بوده
      تقیه اصول و ضابطه و نقشه راه داره

      در ضمن تقیه با آمریکا هم شبیه تقیه ی پیامبر از مشرکین مکه هنگام حمله به مدینه و پایتخت اسلامه
      اگر سراغ دارید پیامبر ص در چنین وضعی تقیه کرد بگو ما هم با آمریکا تقیه مدار باشیم

      بزرگترین ارتش دنیا ارتشیه که سربند یا حسین ع داشته باشه نه بمب اتم یا ابزار بزرگنمایی در فیلمهای هالیوودی


      از طرفی شماها همیشه خودتون رو از حضرت علی ع خوش غیرت تر نشون دادید...
      قاتل حضرت زهرا س یک قدم با امام علی ع هم فاصله نداشت اما امام علی ع بخاطر حفظ اسلام و مسلمین(که اون موقع همه سنی بودند) کاری نکرد

      ای غیرتی تر از علی ع شرمت باد!!
  28. فریبرز
    .اتفاقا  جمهوری اسلامی با حمایتهای زیاد و بیش تز اتدازه که از نوری مالکی کرد و فشارهایی که به اهل سنت توی عراق اومد باعث تحریک و به وجود اومدن دائش شد..جمهوری اسلامی هم نقش داشت.چه خوشت بیا چه خوشت نیاد شیعیان الان راحت تر و بهتر از زمان صدام دارن زندگی میکنن.همینطور توی افغانستان
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۱۶
      لابد ایران برای ظهور داعش توی شرق و غرب خودش آجیل هم پخش کرده

      اینجاست که میگن سیاهترین روزگار روزگاریه که دوست و دشمن اشتباه گرفته بشه

      عزیز دوست شما آمریکا و انگلیس 
      دشمن شما ایران و سید علی خامنه ای

      خدا به همراتون
  29. فریبرز
    من از خودم نگفتم..از یه نفر که مخالفت میکرد با سید صادق این حرف رو شنیدم..گفتم دلیل مخالفتت چیه گفت چون سال 89 با رهبر ملاقات نداشته..به این دلیل داشت با سید صادق ملاقات میکرد..
  30. فریبرز
    مگه ما میخوایم کاری بکنیم..مگه ما میخوایم بجنگیم..ما میگیم تولی و تبری فروع دینه..لعن میگیم همونطور که صلوات میفرستیم و بقیه ذکرها رو میگیم..در ضمن سربند یا حسین در برابر بمب اتم نمیتونه کاری بکنه..بهتره منطقی باشیم..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۲۲
      منطقی آمریکا ست که فهمیده قبل از هر چیز باید عاشورا رو از شیعه ها گرفت مراجعه کنید به پست(نقشه سیا برای نابودی شیعه در همین وبلاگ)

      گریه کن ولی از جات بلند نشو.. این اون عاشوراییه که آمریکا دوست داره داشته باشید
      قمه بزن توی سر خودت ولی یادت بره که شمشیر رو یزید فرو کرد توی تن امام حسین ع نه خودش 
      این اون مسخره بازی ایه که آمریکا بعنوان عقیده کرده توی مخ شماها

      عاشوراتون رو ازتون گرفتن
      یعنی خلع سلاحتون کردن
  31. فریبرز
    شما فکر ما امریکا و انگلبس رو دوست میدونیم و ایران و اقای خامنه ایی رو دشمن میدونیم...شما هرجور راحتی فکر کن.در ضمن هر وقت اسناد و مدارک مبنی بر ارتباط مرجع ما با انگلستان و عربستان و دریافت پول رو منتشر کردین و دلایلتون قاتع کننده بود من رساله ایشون رو پاره میکنم..تا وقتی که سندی منتشر نشه میفهمم این حرفها از روی ترس از محبوبیت ایشون هست و همین باعث میشه ارادتم نسبت بهشون بیشتر بشه..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۲۲
      همین که روی قولتون بمونید برای من کافیه
      یاحق
  32. فریبرز
    شما مدرک مستند منتشر کن مطمئن باش من روی قول خودم هستم..به شرطی که مدرک رو منتشزر کنین و فقط تهمت نزنین و  فقط حرفهای کلی و نکراری نزنین..هر چند ماه یه بار یه سری حرف نکراری توسط امثال این اراکی زده میشه بدون اینکه هیچ دلیل و مدرکی داشته باشن برای حرفاشون..                                                              یا علی..
    • ۱۵ شهریور ۹۴، ۰۱:۳۲
      باشه قول میدم قانع بشید البته اگه تا اون موقع تعصب کورتون نکرده باشه و دلایل رو با مغلطه رد نکنید!!

      ولیکن لذت بصیرت داشتن و هوشیار بودن به اینه که همین حالا از زاویه ی دیگه ای بیت مرجع تقلیدتون و تفکرات و خط مشیشون رو مورد تحقیق قرار بدید

      طرفداری از حق یا باطل
      طرفداری از رنگ آبی و قرمز نیست که هر وقت تنوع زد به سرتون عوضش کنید
      تا فرصت هست و تا هنوز به خوارج زمان حضرت مهدی عج تبدیل نشدید تحقیق کنید که امامتون کدوم طرف رو تأیید و کدوم طرف رو منکوب خواهد کرد
      پیشنهاد میکنم از سیره امام علی ع و دیگر امامان در برخورد و زندگی با اهل سنت و شیوه ی هدایت اونها بسمت حق و حقیقت و یا مبارزه اونها با شیعیان غالی و تندرو شروع کنید
      یاحق
  33. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۳۶
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    مدرک هم منتشر بشه
    اینها دست از طرفداری از شیرازی بر نمی دارن *****

    به قول امام علی ع باطل مثل کف دریاست
    خودش هیچی نیست
    این عوام نادان هستند که نمایانش می کنند و به سمت اهدافش حرکتش میدن

    تابوده کف دریا و آبهای زیرش بوده و باز هم خواهد بود
    قربان امام علی ع با اینهمه لطائف و دقایق کلامش بشم
  34. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۵۵

    ابراهیم بن ابی محمود می گوید: به امام رضا علیه السّلام عرض کردم: یا ابن رسول اللَّه! از مخالفین شما در فضائل امیر مؤمنان و خاندان شما روایاتى هست که امثال آن را در بین روایات شما نمى‏بینم، آیا به آنان معتقد شویم؟.

    حضرت فرمودند: پدرم از پدرش و آن حضرت از جدّ خود برایم روایت کردند؛ که حضرت رسول اکرم صلى اللَّه علیه و آله فرمودند: هر کس به سخنگویى گوش فرا دهد او را عبادت کرده است. اگر آن سخنگو از جانب خدا سخن می گفت، او خدا را عبادت کرده و اگر از جانب ابلیس سخن می گفت، ابلیس را عبادت کرده است؛ سپس فرمودند: اى ابن ابی محمود! مخالفین ما سه نوع خبر در فضائل ما جعل کرده‏اند:

    1- غلوّ،

     2- کوتاهى در حقّ ما،

     3- تصریح به بدى‏هاى دشمنان ما، و دشنام به آنان.

    وقتى مردم، اخبار غلوّ آمیز آن دسته را می شنوند، شیعیان ما را تکفیر مى‏کنند و می گویند: شیعه قائل به ربوبیّت ائمّه خود مى‏باشد. و وقتى کوتاهى در حقّ ما را مى‏شنوند، به آن معتقد می شوند و هنگامی که بدى‏هاى دشمنان ما و دشنام به آنان را می شنوند، ما را دشنام می دهند!.

    (پیش خود می گویند: همان گونه که امامان شیعه، ما را دشنام می دهند، ما نیز آن ها را دشنام می دهیم!!) حال آن که، خداوند می فرماید: «وَ لا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ» (و کسانى را که مشرکین، به عنوان عبادت می خوانند، دشنام ندهید، چه آن که آنان نیز خدا را به ظلم و از روى نادانى دشنام خواهند داد. انعام: 108)

    اى ابن ابی محمود!

     وقتى مردم به چپ و راست می روند تو ملازم طریقه ما باش، زیرا هر کس با ما همراه شود ما با او همراه خواهیم بود، و هر کس از ما جدا شد ما نیز از او جدا خواهیم شد، کمترین چیزى که باعث مى‏شود انسان از ایمان بیرون رود این است که: در مورد سنگریزه بگوید؛ این هسته است و سپس بدان معتقد شده و از مخالفین خود تبرّى جوید.

    اى ابن ابی محمود!

    آن چه را برای تو گفتم، حفظ کن و نگه‏دار، زیرا خیر دنیا و آخرت را برای تو در این گفتار گردآورى کردم.

    منبع: عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج‏1، ص: 303

  35. فریبرز
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    *** **** ****..عوام و احمق خودتی...توهین نکن..امثال تو میگین سید صادق انگلیسیه..ما هم میگیم مدرک رو نشون بدین تا ما هم قبول کنیم که انگلیسیه..اتفاقا شماها عوام هستین که همینجوری الکی و کشکی به هرکی که ازش خوشتون نیاد برچسب میزنین و به یکی میگین انگلیسی و به یکی میگین امریکایی و به یکی دیگه میگین اسرائیلی...دلیل بیارین و ثابت کنین که سید صادق انگلیسیه در غیر اینصورت فقط حرف مفت زدین و به گناهان بیشمار خودتون اضافه کردین  و در ضمن باعث شدین ارادت و علاقه ما نسبت به ایشون خیلی خیلی بیشتر بشه چون متوجه میشیم که سید خییلی محبوب و تاثیر گذار هست که انقدر ازش میترسین و بر ضدش مینویسین و اینهمه وقت خودتون رو بهش اختصاص دادین..اینها باعث میشه یفهمیم که خیلی تاثیر گذاره اگر محبوب و تاثیر گذار نبود تخریب نمیشد.با این حرفهای دروغ ارادت ما بیشتر میشه...والبته اگر سند معتبر انگلیسی بودن رو منتشر کنین دیگه ازش طرفداری نمیکنیم اما نمیدونم چرا این اسناد منتشر نمیشه و هر چند وقت 1بار حرفهای کلی و تکراری زده میشه..در ضمن اگر انگلیس انقدر بده پس چرا رئیس جمهور این کشور مدرک تحصیلی خودش رو از اون کشور گرفته..حسن روحانی توی دانشگاه /گلدوین گلاسو/ انگلستان درس خونده و مدرک گرفته
    • ۲۱ شهریور ۹۴، ۰۷:۱۴
      هر کسی میره حج وهابی نیست..ولی هر کسی که آب به آسیاب وهابیت میندازه وهابیه هر چند نرفته باشه عربستان

      آقای شیرازی هم به شخصه پاش به انگلیس باز نشده ولی حسابی از انگلیسی هایی که معروف به تفرقه اندازی و فرقه سازی بین مسلمونها هستند پیروی کرده...لابد منکر تفرقه اندازی سید صادق شیرازی بین شیعه و سنی هم هستید؟؟؟؟!!!!
  36. سید محمد دانش
    سید محمد دانش ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۰۲
    فریبرز عزیز
    به زودی قلبتون خواهد شکست!!!!

  37. فریبرز
    اگر از نظر شماها حفظ تبری تفرقه اندازی هست این دیگه مشکل خودتونه..درضمن چرا انقدر که شماها نگرانه حفظ وحدت مسلمونها هستین کشورهای عربی و سنی این نگرانی رو ندارن..چرا اونها هفته وحدت ندارن..نکنه جمهوری اسلامی میترسه که انقدر از این حرفها میزنه و میخواد اینجوری باج بده..در ضمن تفرقه بین مسلمانان توی این نظام دیده شده..همین چند وقت قبل مسجدشون توی پونک تهران خراب شد..توی این مدت که از انقلاب گذشته تا حالا حتی 1بار نبوده که یه مدیر یا مسئول رده بالا توی کشور سنی باشه.حتی استانهایی مثل کردستان و سیستان وبلوچستان هم همیشه استاندار شیعه دارن و داشتن..نکنه اینها هم تقصیر سید صادقه..ایا این کارها باعث ناراحتی سنی ها و ایجاد اختلاف نمیشه..حالا که انقدر نگرانه  ناراحت شدن سنی ها هستی برو توی سایتاشون تا ببینی که چه قدر زندانی سنی فقط به خاطر ترویج اعتقادشون توی زندان هستند..در ضمن از یه طرف میگین سید صادق قدرتی نداره و اصلا به حساب نمیاد از یه طرف دیگه میگین داره بین مسلمانان دنیا اخنلاف میندازه...در ضمن عکسهای دیدار افراد سنی با ایشون بارها توی سایتون چاپ شده باور نمیکنی برو ببینینها فقط تخبلات شماها هست و دلیلش هم محبوبیت و قدرت روز افزونه ایت الله العظمی سید صادق شیرازیه..اگر محبوب و تاثیر گذار نبود انقدر بهش توجه نمیشد و تخریب نمیشد ....اگر مردی کامنت رو تایید کن
    • ۲۴ شهریور ۹۴، ۰۳:۳۶
      وحدت= برائت + ولایت + تقیه

      از امام صادق ع روایات متعدد داریم که منکر تقیه شیعه نیست و تقیه تا روز قیامت واجب الهیه!!!

      ثانیا دوست عزیز
      عمر و ابوبکر نگران وحدت مسلمین نبودند
      ولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود!!!

      این فرق ما با سنی ها و عرب ها بخاطر فرق پیشوایانمون هست!!!

      شما هم که نگران وحدت نیستید بخاطر اینه که ولایت علی ع رو به تمام و کمال دریافت نکردید
      وگرنه علی ع کسی نبود که زنش رو بزنند و بکشند و بچه اش رو سقط کنند
      بعد بره بشینه خدمت عمر و ابوبکر و بهشون مشاوره ی حکومتی و سیاسی بده تا مبادا اصول و ارکان اسلام رو به تباهی بکشونند!!!


      عمرکشون حق امام حسن ع بود که توی کوچه دیدند مادرشون چطور کتک خورد ولی نه تنها جشن نگرفتند و سنی ها رو فحش ندادند بلکه به همراه پدرشون با لشکری از اهل سنت به جنگ مارقین و قاسطین و ناکثین رفتند!!!!

      وحدت یعنی همین!!!
  38. منتظر
    سلام اول اینکه اونائی که میگن چرا شبکه های ماهواره ای از انگلیس پخش میشه یه جستجوی ساده تو اینترنت در باره ی شبکه ولایت با مدیریت مکارم شیرازی بزنند 
    دوم اینا همه نشونه ی ترسه خدارا شکر میکنیم که براتون این همه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مهم شده این نشون میده واقعا ترسیدین ، ترسیدین که نکونه این حکومت من در آوردی را از دست بدین نتونید راحت بدزدین نتونین یه دروغ به اسم ولایت فقیه را به مردم بخورونید واقعا خدارا شکر این نشون میده آقا سید خوب پیش رفته الحمد الله
    • ۲۷ آبان ۹۴، ۲۱:۴۳
      خیلی ساده انگارید...

      اولا شبکه ی ولایت طبق قوانین آفکام هیچ توهین یا تحریکی علیه فرقه های مذهبی نداشته ولی شبکه های شیرازی همه خلاف آفکام رفتار کردند ولی با این حال این بخش سخت گیر که زیر مجموعه ی دولت انگلیسه هیچ کاری در قطع شبکه های شیرازی ها نکرده...(مراجعه کنید به مستند آفکام در اینترنت)

      ثانیا 
      چرا متوجه نیستید که این آقای بزعم  شما قدرتمند مثل منافقان صدر اسلام، خودش و اطرافیانش داره از امنیتی استفاده میکنه که جمهوری اسلامی ایران تأمین کرده...اگه خلیفه دوم قدرت داشت صادق شیرازی هم قدرت داره....

      در ضمن از دیوانه و منافق ترس داشتن چیز شرم آوری نیست بلکه نفاق بیت شیرازی در اظهار نکردن رابطه خصمانه با دشمنان اصلی اسلام یعنی اسرائیل و آمریکا و لعن و فحاشی به مراجع شیعی که در هزار سال اخیر سابقه نداشته شرم آوره...



  39. اناکلب العباس
    اناکلب العباس ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۲
    من برای ایت الله شیرازی احترام خاصی دارم.
    ایشون مرجع تقلیدبنده هست وافتخارهم میکنم ازاینکه تواین زمان ایشون بعنوان حامی تبری شناخته شده اند.
    من ازدشمنان خدا(مرتضی مطهری،علی شریعتی،پورازغدی،رائفی پور،عمروابوبکروعثمان وعایشه فاحشه و...)علناابرازبرائت میکنم.
    من عاشق اهلبیت وسگ خواندن خودم دردرگاه اهلبیت هستم
    وآرزودارم یه بارتوبین الحرمین ان شاءالله قلاده به گردن بزنم وعوعوکنم.
    شمااین چیزهارونمی فهمیدچون امام حسین بهتون نظرنکرده است.
    بقول سیدذاکر:من سگ رقیه ام...

    اینم شماره ام:توتلگرام گروه دارم وحاضرم بحث کنم
    09226704973
    ودرآخراین کلام
    هوووووووویارقیه جانم عشقم مدد
    من سگتم خانم جان
    لعنت برعمروعمری
    • ۱۲ ارديبهشت ۹۵، ۰۹:۲۷
      بسیار مستدل، مستند و منطقی!!
      امیدوارم همه ی طرفداران صادق شیرازی مثل شما باشند..
      تشکر
  40. اناکلب العباس
    اناکلب العباس ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۱۰
    درضمن من ازهفته ی وحدت وشعارمرگ برآمریکاواسرائیل و...به شدت بیزارم وبدم میاد چون هنوزبرامن ثابت نشده اینکارهاموردرضایت خداواهلبیت هست،من ازجوجه آخوندهای بسیجی  حامی ولایت فقیه بیشترحالیم میشه به لطف خداوکرم مولاامیرالمومنین علیه السلام.
    من فقط به کلام اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام پایبندم وفقط ازآن بزرگواران اطاعت میکنم.
    حس میکنم اومدنم دراین دنیافقط برای"عشقبازی ومحبت اهلبیت(ع)"بودنه چیزه دیگه ای.
    درضمن من ۱۸ساله هستم.
    یاعلی مددلعنت برعمروعمری
    • ۱۲ ارديبهشت ۹۵، ۰۹:۲۸
      "من ۱۸ساله هستم"

      18 سالگی سنی است که در آن آشوب ذهنی و غلیان شهوت اجازه درست فکر کردن را به انسان نمی دهد. شما را ارجاع می دهم به وبلاگ زیر:
      http://malakootism.blog.ir
  41. مهددی احمدی
    مهددی احمدی ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۴۷
    با سلام.
    واقعا کارهای صادق شیرازی ها خنده دار هست.
    آقایان صادق شیرازی و صادق روحانی می آیند فتوا می دهند که قمه زنی واجب است و باید مردم این کار را کنند و اگر کسی نکند گناه کرده است . در حالی که خودشان یک دفعه هم قمه بر سرخود نزدندو نه زنجیر تیفی. مگر در قرآن نداریم هرکاری که باعث ضرر زدن به بدن شود حرام است.  پس چرا طرفداران صادق شیرازی خوابید.
  42. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۴ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۱۰
    این محسن اراکی ملعون همیشه دروغ میگه یکی از یکی واضح تر
    خدا لعنت کنه این کثیف رو اگه میدونه و افشا نمیکنه
    ظاهرا هرکی غیر شما تو لندن پایگاه بزنه انگلیسیه
    الحق تشیع یزیدی به شما ها خیلی میاد
    حرفاتون شبیه ابن زیاد و بن مطیعه
    یکی از فعالان مقیم تهران اعتراف کرد که شکی نیست شماها با القاعده همکاری کردید
    • ۴ فروردين ۹۷، ۱۸:۴۶
      وای چه اطلاعات دقیقی و مستندی دارید شما
      میشه بپرسم یکی از فعالان مقیم تهران لیلی بوده یا مجنون زن بوده یا مرد؟
  43. مقلد آیت الله وحید
    مقلد آیت الله وحید ۰۵ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۴۰
    مرد بوده 
    با فامیلی که شنیدم احمدی
  44. سید هادی
    لعنت به شیرازی
    خدا شر این جماعت را به خودشان برگزداند و شاهد ذلت و خواری این فرقه شیرازی جاسوس باشیم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی