سابقه و عملکرد خاندان شیرازی از زاویه ای دیگر
۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۷:۰۳
۱۰ نظر اشتراک گذاری

سابقه و عملکرد خاندان شیرازی از زاویه ای دیگر

 - مروری بر عملکرد چندین ده ساله ی بیت سید صادق شیرازی(مرجعیت خودخوانده ی شیعی)

عصر آبادان: درواقع باید اذعان نمود که انگلیسی ها این بار نیز با استفاده از همان شیوه قدیمی و منحصر بفرد خویش، یعنی فرقه سازی، زمینه های مناسبی را در یکی از نحله های فکری شیعه به نام اخباریون –عدم اعتقاد به اصالت فلسفه و عرفان– مشاهده کرده و درپی بهره برداری از آن به منظور تولد فرقه ای نوظهور و کاملا خطرناک برآمده اند.


به گزارش عصر آبادان به نقل از شوشترروز ،درواقع باید اذعان نمود که انگلیسی ها این بار نیز با استفاده از همان شیوه قدیمی و منحصر بفرد خویش، یعنی فرقه سازی، زمینه های مناسبی را در یکی از نحله های فکری شیعه به نام اخباریون –عدم اعتقاد به اصالت فلسفه و عرفان– مشاهده کرده و درپی بهره برداری از آن به منظور تولد فرقه ای نوظهور و کاملا خطرناک برآمده اند.

معرفی اجمالی خاندان شیرازی

شیرازی ها خاندان معروف و شاخص فقاهت و مرجعیت در طی ۱۵۰ سال اخیر بود اند که در ادوار مختلف، به تربیت افراد و شخصیت هایی نظیر؛ آیت الله سید محمد حسن شیرازی معروف به میرزای شیرازی و صاحب فتوای مشهور تحریم تنباکو، آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی رهبر مقابله با اشغال عراق توسط انگلیس، آیت الله حاج سید علی شیرازی، آیت الله سید اسماعیل شیرازی، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی و در نهایت هم آیت الله سید میرزا مهدی شیرازی پرداخته و آنها را به عنوان مرجع تقلید شیعیان در ایران و عراق معرفی کرده اند.

اما بعد از آیت الله سید مهدی شیرازی، مرجعیت در این خاندان توسط فرزندان وی به انحراف کشیده شد، چه آنکه سید محمد فرزند ارشد ایشان در دهه ی ۴۰ شمسی علیرغم جوانی و مخالفت مراجع بزرگ آن زمان نظیر حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی و سید محمود شاهرودی بزرگ، ادعای مرجعیت نمود و بعد از وی نیز، سید صادق شیرازی به پیروی از مسیر منحرف برادرش پرداخت.

داستان انحراف خاندان شیرازی ها از مقابله آنها با نهضت امام خمینی (ره) از آنجا شروع شد که در زمان تبعید امام به عراق علیرغم استقبال گرم سید محمد شیرازی به عنوان امام جماعت صحن حرم امام حسین (ع) در کربلا از حضرت امام خمینی (ره) و خواندن نماز جماعت پشت سرایشان، این روابط به تدریج تیره و سرد شد و به جایی رسید که بعد از استقرار سیدمحمد شیرازی در کویت، دوستان و حامیان او حملاتی را علیه امام ترتیب داده و حتی مدعی تفسیق و تکفیر حضرت امام هم شدند.

این روند بعد از پیروی انقلاب اسلامی و ورود سید محمد شیرازی به ایران ادامه داشت و در ایام دفاع مقدس با بیان اظهاراتی نظیر برادر کشی دانستن جنگ عراق و ایران از سوی وی، منجر به برخورد سلبی حاکمیت با این جریان و در نهایت حصر وی و منزوی شدن سید محمد شیرازی تا زمان در گذشت وی در سال ۱۳۸۰ شد.

خاندان شیرازی ها که از آن زمان به بعد به جریانی ضد انقلاب شهره شد، از فوت سید محمد شیرازی هم نهایت بهره را برد و تلاش نمود مراسم تشییع و تدفین وی را با ایجاد بلوا و آشوب در شهر مقدس قم به میتینگ اعلام مواضع سیاسی خویش علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل کند.

نکته جالب این بود که رهبر معظم انقلاب با وجود همه مواضع قابل تامل سید محمد شیرازی، علاوه بر دستور جایابی برای دفن وی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و تقدیر از مجاهدت های وی با صدور پیام تسلیت، مجلس ختمی هم درمسجد اعظم قم برای ایشان برگزار نمودند. این انحراف، از آن زمان تاکنون با ادعای مرجعیت سید صادق شیرازی و برنامه ها و اقدامات تفرقه انگیز وی و اطرافیانش ادامه یافته است.

گفتنی است که آیت الله حاج سید محمد علی شیرازی – از علمای عراقی مقیم مشهد که شناخت عمیقی نسبت به خاندان شیرازی ها دارد – در یک گفتگوی رسانه ای با افشاگری علیه این خاندان گفته است:

خاندان شیرازی و مرحوم آقامیرزا مهدی شیرازی در کربلا بودند و ایشان از اصحاب و حواریون مرحوم حاج آقا حسین قمی به شمار می آمدند و از تلامذه ایشان بود. مرحوم آقا میرزا مهدی، به عنوان یک نیروی علمی قوی در حد فقاهت مطرح نبود، شاخصه ایشان تقوا بود، یعنی جنبه علمیت ایشان بود. او ۴ پسر داشت.

پسر بزرگ محمد شیرازی بود که از عراق به کویت رفت و مدتی در آنجا بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به قم آمد و در اینجا فراز و نشیب هایی داشت. از آن خاندان آقا سید محمد که فوت شد اما تشکیلاتش، یک تشکیلات سازمان یافته بود که با همه ی کربلایی ها و … در ارتباط بود وفعالیت داشت. یک حالت – شاید تعبیرم درست نباشد – حزبی داشتند. هماهنگ و یکنواخت حرکت می کردند. پیروان و دوستان ایشان یکنواخت حرکت می کردند و برنامه می ریختند برای اینکه آقا سید صادق را به جای اخوی شان به عنوان مرجع مطرح کنند.

ایشان همچنین با بیان اینکه آقا سید محمد در ۳۵ سالگی اعلام مرجعیت می کند و البته آقای خویی در مورد مرجعیت ایشان موضع می گیرند، افزودند:

آقای خویی و مرحوم آقای شاهرودی موضع گرفتند؛ البته مرحوم سید محمد شیرازی در برخی درس ها قوی بودند و چون استحکام سازمانی قوی ای داشتند توانستند براوضاع شان مسلط شوند. آن استحکام سازمانی را الان بیشتر دارند. یک برادر هم آقا سید حسن شیرازی بود که در عراق زندانی شد و بعد از آزادی به سوریه رفت و توسط ایادی بعثی ها در آنجا ترور شد. یک برادر هم آقا مجتبی است که در انگلستان از سخنان ایشان بهره مند می شوید، (با خنده و استهزاء) از حرکت های ایشان خیلی متأسفیم، حرکات نامطلوبی است. خانواده شیرازی نسبت به سید مجتبی و هتاکی های او علیه علمای ایران اظهار برائت نمی کنند، من به بعضی ها می گویم ولی می گویند: نظر خودش است و ما کاری نداریم. هیچ وقت در جایی شنیده و مشاهده نشد که اظهار تأسف و تألمی شده باشد و از او تبری کنند. داماد ایشان یاسرالحبیب است، آن روحانی کویتی که الان لندن نشین شده است. یاسرالحبیب در سخنانش موضع خودش را به آقا سید صادق شیرازی با عنوان مرجعیت اعلای شیعه مستند می کند. متأسفانه یاسرالحبیب مواضع تندی دارد، خود آقا مجتبی هم که از مرز خارج است.

آیت الله سید محمد علی شیرازی در ادامه با تأکید برقوت فعالیت بین المللی و سازماندهی این جریان گفته است:

مدتی است که کویت و کشورهای عربی خلیج فارس، به ایرانی ها ویزا نمی دهند، یک آقایی می گفت: جزبه تشکیلات آقا سید صادق شیرازی ویزا نمی دهند، آنها نفوذ فوق العاده ای دارند وفعالیت های شان خیلی وسیع است. از دستگاه آقا سید صادق ویزا گرفتن و به آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی رفتن، خیلی طبیعی است. خلاصه آنها یک خاندان اند که بعضی از اقوام شان در کربلا و درمکه بودند و هستند. الان یکی از فرزندان آقا سید محمد شیرازی در قسمتی از صحن کربلا نماز می خواند.

مقابله با نظام اسلامی، هدف غایی بیت شیرازی

جریان شیرازی ها بیش از عمق فکری و عقیدتی، قدرت طلبی سیاسی دارد، اما عناصر و عوامل آن تلاش می کنند در پوشش مرجعیت دینی، نفوذ خود درجامعه شیعی را بسط دهند و متأسفانه در این مسیر از هرروشی هم برای حذف موانع و مخالفان خویش استفاده می کنند؛ توهین به علما و مراجع گرانقدری چون حضرات آیات بهجت، مکارم شیرازی، حسن زاده آملی، شهید مطهری و حتی رهبری معظم انقلاب در همین پازل قابل تحلیل است.

همان طور که اشاره شد، پس از مرگ سید محمد شیرازی برادرش سید صادق بر اریکه اداره این جریان تکیه زد و جالب اینکه، جدی تر از سلف خویش به تقابل با نظام اسلامی و شخص رهبری معظم انقلاب پرداخت و بسیاری از فتاوا و تدابیر معظم له به ویژه فتوای ایشان درباره برخی پیرایه ها و تحریفات عاشورا را مورد خدشه و هجمه قرار داد.

ضمن آن که برخی وابستگان بیت شیرازی پا را از انتقاد و مخالت فراتر نهاده و به توهین علنی مبادرت ورزیده اند، مواضع آشکار سید مجتبی شیرازی، یاسرالحبیب (داماد سید مجتبی) و حتی اشعار توهین آمیز ملاباسم کربلایی از مریدان وی را می توان در این راستا ارزیابی نمود.

براساس مستندات موجود، عناصر بیت شیرازی، نسبت به سیاست های کلان و نهادهای حکومتی نظام جمهوری اسلامی بدبین بوده و به بهانه های مختلف به تخریب آنها می پردازند، لیکن اقدامات و برنامه های کلان این جریان برای رسیدن به هدف غایی، که همانا مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار تشیع در عالم است، را می توان در سه بخش زیر تقسیم کرد:

اول: تأکید برمسائل اختلافی شیعه و سنی:

سید صادق شیرازی که درحال حاضر خود و جریان شیرازی ها را تنها نماینده اسلام راستین در جهان می داند، بدون در نظر گرفتن بسیاری از ملاحظات عصر و دوره کنونی، عمده فعالیت های خویش را بر محور افزایش تعصبات مذهبی، افزایش تنش و درگیری بین شیعه و سنی، ترویج ناسیونالیسم در بین کشورهای اسلامی، تأکید براسلام عربی در مقابل اسلام ایرانی و … استوار کرده است.

از این رو شاهدیم که عناصر و عوامل این جریان، به کرات در تریبون های علنی بر موضوعاتی چون ولایت بلافصل امیرالمؤمنین (ع)، شهادت حضرت زهرا (س)، لعن و سب بزرگان اهل سنت از خلفا و برخی صحابه گرفته تا برخی از امهات مومنین و … تأکید کرده و نظیر این موضوعات را از برنامه های اصلی خود برمی شمردند. همچنین طی دو سال اخیر شاهد بزرگ نمایی موضوعی کاملا تفرقه برانگیز به عنوان هفته برائت در ایام ۹ تا ۱۵ ربیع الاول، در مقابل هفته وحدت هستیم که این مسئله موجبات نگرانی بسیاری از شیعیان را فراهم کرده است؛ چرا که افزایش تحرکات گروه های تندرو و تروریستی نظیر داعش و حملات آنها به عتبات عالیات و حرم حضرت زینب (س) و کشتار بی رحمانه مردم در سوریه می تواند یکی از نتایج رفتارهای افراطی برخی جریانات شیعه نما در جهان اسلام باشد. در برابر این رفتارهای افراطی، سئوال اساسی و جالب، سکوت بیت شیرازی در مقابل این اقدامات تأمل برانگیز است.

دوم : تأکید براحیای شعائر حسینی (ع)

درنگاه نخست، شعار بزرگداشت شعائر حسینی (ع) بسیار مطلوب می نماید اما زمانی که برای تحقق این تکریم و تجلیل، استفاده از هر ابزاری مجاز شمرده شود، قطعا اشکالات و اختلالاتی رخ خواهد داد.

در واقع باید این چنین گفت که از نگاه هربیننده و شنونده منصفی، بزرگداشت شعائر حسینی با تبلیغ قمه زنی، زنجیر تیغ دار، راه رفتن روی خار، راه رفتن روی آتش و … کاری به دور از عقل و منطق است، چه آنکه اکثر مراجع اعلم شیعه هم قمه زنی را شنیع و حرام دانسته اند، اما سید صادق شیرازی فتوای استحباب آن را صادر کرده و در شبکه های ماهواره ای خود نیز به تبلیغ آن می پردازد. شواهد و قرائن موجود نشان می دهد که جریان شیرازی ها دراین حوزه تمرکز خاصی بر جذب مذهبی نموده و البته برهیأت غیر سیاسی تأکید ویژه ای دارد. جالب است که یکی از مهم ترین دلایل این تأکید را باید در سومین حوزه فعالیت جریان شیرازی ها دنبال کرد، جایی که سران این جریان با تزریق بودجه های کلان به دنبال ایجاد شکاف بین هیئات مذهبی و نظام اسلامی هستند.

سوم : مخالفت با ولایت فقیه و نظام اسلامی

در باب مخالفت این جریان با نظام اسلامی باید به تأکید سید محمد شیرازی بر نظریه ولایت شورای مراجع در باب حکومت اسلامی نگاه ویژه ای داشت، چه آنکه وی این نظریه را تنها شکل حکومت اسلامی در عصر غیبت می دانست و بر اجرای آن اصرار داشت، البته سید صادق هم در این موضوع پیرو برادرش بوده و قائل به ولایت شورای فقها است.

در واقع سید صادق که همواره خود را به عنوان یک مرجع غیر حکومتی می داند، در پس عدم اعتقاد به نظریه ولایت فقیه، به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران و اظهار دشمنی با شخص رهبری معظم انقلاب و …. می پردازند.

این درحالی است که عمده تلاش عناصر جریان شیرازی ها براین است که علت مخالفت خود با نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را به حوزه مسائل دینی و عمدتا موضوع مقابله نظام با برخی مظاهر بزرگداشت شعائر حسینی (ع) نظیر قمه زنی و لعن و سب مقدسات اهل سنت و … مرتبط نماید.

جالب اینکه جریانی که تمرکز ویژه ای بر تبری داشته و حتی حاضر به تحمل اهل سنت هم نیست، خود را در مقابل سران استکبار و استعمار جهانی به خواب غفلت زده و نه تنها هیچ موضعی علیه جنایات و اقدامات ضد دینی و اختلاف افکنی صهیونیست ها و ایادی آنان نداشته، بلکه رسما به آغوش آنان افتاده است. این موضوع با بررسی ریشه حمایت های دولت انگلیس از برخی عناصر تأثیر گذار بیت شیرازی ها نظیر سید مجتبی شیرازی و یاسرالحبیب و همچنین حمایت های فنی از شبکه های ماهواره ای این جریان علیرغم تحریم های ماهواره ای جمهوری اسلامی ایران اثبات شده است.

با این حال، بدون تردید باید دفاع جریان شیرازی ها از جریان فتنه ۸۸ سکوت بحث برانگیز در مقابل هتک شعائر حسینی در عاشورای ۸۸ توسط فتنه گران، سکوت در مقابل تکفیری ها برای تخریب حرم حضرت زینب (س)، هم سویی با تکفیری ها علیه سید حسن نصرالله و … را در راستای اعتقاد راسخ آنان به شورای فقها و تلاشی ناکام برای ضربه زدن به ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب ارزیابی نمود.

علاوه بر این برخی عناصر وابسته به بیت سید صادق شیرازی تحرکاتی را با هدف دلجویی و ایجاد همسویی بیشتر با انجمن حجتیه انجام داده اند. به طوری که یکی از مسئولین شبکه ماهواره ای امام حسین (ع) در گفت و گوهای خود با اعضای انجمن حجتیه مدعی اعمال آزار و اذیت و ظلم های متعدد به انجمن توسط نظام جمهوری اسلامی شده و از فقدان ابزار رسانه ای در این گروه ابراز نگرانی کرده است.

مصداق شناسی برخی اقدامات شیرازی ها

جریان شیرازی ها در مسیر دستیابی به موارد فوق، اقدامات و رفتارهای نامطلوب و برنامه ریزی های قابل تاملی را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی نموده است که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

۱-تخریب، توهین و هتاکی به امام راحل و رهبر معظم انقلاب

۲- حمایت از جریان فتنه و ارتباط با برخی از اطرافیان یا عناصر فتنه

۳- تفرقه افکنی و توهین به مقدسات اهل سنت و تحریک عواطف مذهبی آنها

۴- پایه گذاری هفته برائت در ایام برگزاری هفته وحدت و ایجاد تقابل عملی با نظام

۵- اشاعه و ترویج برخی تحریفات در مراسم های مذهبی مانند قمه زنی به نام ترویج شعائر حسینی (ع)

۶- قبح شکنی از ماهواره و شبکه های اجتماعی به بهانه ترویج تشیع

۷- نفوذ در هیئات مذهبی و ایجاد انحراف در آنها

۸- ارتباط گیری با مداحان و منبری های شناخته شده کشور با صرف و اهدای پول های کلان

۹- سوء استفاده از انتساب به خاندان بزرگ ، معروف و خوش سابقه شیرازی

۱۰ – معرفی سید صادق شیرازی به عنوان تنها نماینده اسلام راستین در جهان

۱۱- ضدیت با مراجع و علمای مطرح شیعه نظیر آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله بهجت و …

۱۲- تلاش برای همراه سازی برخی از علمای سنتی همچون آقای صانعی و …

۱۳- تلاش گسترده برای بسط نفوذ در میان اعراب به ویژه شیعیان عراق

۱۴- توانایی ویژه در جذب و جلب منافع مالی و اقتصادی به ویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس

۱۵- ایجاد شبکه های اجتماعی و رسانه ای منسجم و هدفمند در کنار موسسات و مجموعه های فرهنگی پرشمار در جهان

شبکه فعالان داخلی و خارجی

بیت شیرازی نفوذ قابل ملاحظه ای در عرصه جغرافیایی و فضای سایبری جوامع شیعی جهان داشته و با استفاده از برخی وابستگان و سازماندهی مرتبطین در دو بخش داخلی و خارجی ، شبکه ای عظیم و تأثیر گذار از روابط سازمانی و نیروی انسانی فعال را ایجاد کرده است.

نتایج بررسی های انجام گرفته حاکی از آن است که افرادی نظیر سید حسن شیرازی یکی از فرزندان سید صادق مسئول دفتر وی درقم، ام جواد دختر بزرگ سید صادق شیرازی و فعال در حسینیه بیت الزهرا (س) قم، ابولیلا فعال در حوزه تدوین و انتشار کتب سید صادق، باقر اسدی فرزند ارشد ابولیلا اسدی یکی از تولید کنندگان برنامه های شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه امام حسین (ع) در داخل کشور به عنوان مرتبطین فعال بیت شیرازی شناخته شده اند.

در عرصه بین المللی نیز سید مجتبی شیرازی برادر کوچک تر سید صادق و روحانی ساکن لندن، سید احمد شیرازی فرزند سید صادق و مسئول دفتر وی درکویت، محمد تقی مدرسی یزدی فرزند آیت الله محمد کاظم مدرسی و خواهرزاده سید صادق و سید محمد شیرازی مسئول حوزه علمیه قائم در کربلا، یاسر یحیی عبدالله الحبیب، روحانی کویتی و داماد سید مجتبی که مدیریت شبکه ماهواره ای فدک را با حضور در انگلیس برعهده دارد و محمد هدایتی مدیر مسئول شبکه ماهواره ای سلام در پی تحقق اهداف بیت شیرازی در خارج از کشور هستند.

البته به رغم تمام این اقدامات، از آنجایی که هیچ اخلاصی در کار و هدف آنها ملاحظه نمی شود و نتیجه برنامه هایشان بیشتر مورد بهره برداری دشمنان اسلام قرار می گیرد، می توان گفت بنای مخالفتی که این جریان با اسلام ناب و ثمره واقعی آن در عرصه حاکمیتی، یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشته اند، به تعبیر قرآن بنیاد سست و متزلزلی است که دردی از شیعه و گرهی از اسلام را باز نمی کند. این جریان مصداق عینی فرمایشات رهبر معظم انقلاب درشهریور ۹۲ است که فرمودند : آ« تشیعی که بخواهد از آمریکا و لندن برای دنیا پخش شود، به درد شیعه نمی خورد.

همانطور که اشاره شد جریان شیرازی در عرصه بین الملل در جهت تأثیر گذاری برعمق استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اهداف از پیش تعیین شده به دنبال بسط نفوذ خود در عرصه بین المللی هستند و درهمین راستا، علاوه برموارد فوق ارتباطات قابل تأملی با برخی جریانات در عربستان، عراق، هندوستان، کشورهای آفریقایی، کشورهای اروپایی، استرالیا و … دارند.

اولویت ها و هدف گذاری های مذهبی

جریان شیرازی ها، در راستای توسعه و تقویت نفوذ خویش در داخل و خارج از کشور، توان ویژه خود را در چهار بخش تأثیر گذار مذهبی متمرکز نموده است.

اول: بسط نفوذ در بیوت برخی مراجع و تلاش برای جذب نخبگان حوزوی

راهبرد اتخاذی از طرف مجموعه و شخص سید صادق شیرازی برای نفوذ در سطح کشور، ایجاد بدنه اجتماعی به واسطه ارتباط با دفاتر برخی مراجع و همچنین بهره برداری از نخبگان حوزوی می باشد.

براساس مستندات موجود، تاکنون ارتباط این جریان با دفاتر بعضی آقایان محرز گردیده است. البته جریان مذکور به این مقدار اکتفا نکرده و به دنبال نفوذ بیشتر در بیوت سایر مراجع عظام تقلید می باشد.

تحرکات این جریان در موسم حج مانند حضور هیئت نمایندگی بعثه سید صادق شیرازی در بعثه های بعضی مراجع و بازدید از این بعثه ها، در همین راستا ارزیابی می شود.

نکته قابل تأمل اینکه این جریان مشاهده و تخریب وجهه معظم له پس از تخریب رهبر معظم انقلاب در دستور کار این جریان قرار گرفته است. یادآور می شود که حضور خاندان صدر، حکیم و همچنین آیت الله سیستانی در عراق هم به عنوان یک مانع و تهدید برای جریان شیرازی ها درعراق به شمار می رود که مانع از یکه تازی آنها در این کشور شیعی شده است.

دوم : راه اندازی و تأسیس موسسات فرهنگی و مدارس علمیه

جریان منتسب به سید صادق شیرازی تأسیس و حمایت از مؤسسات فرهنگی و اجتماعی و همچنین مدارس و حوزه های علمیه را به عنوان دیگر راهکار توسعه و تقویت نفوذ خود در میان عامه مردم به خصوص حوزویان برگزیده است در همین راستا، تاکنون ده ها حوزه علمیه در سراسر جهان برای پرورش طلابی همسو و در راستای اهداف بیت شیرازی تأسیس شده و بیش از هزار موسسه نیز در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مالی، مذهبی، علمی و … در سراسر جهان، توسط مرتبطین سید صادق شیرازی تأسیس و مدیریت می شود.

یکی از این مؤسسات در مرکز تخصصی دفاع از حقوق تشیع در شهر واشنگتن تأسیس شده که با سازمان ملل متحد همکاری دارد. صرف نظر از لزوم ریشه یابی حامیان نامعلوم اقتصادی این جریان، باید توجه داشت که سید صادق شیرازی از طریق این مرکز و انتشار بیانیه هایی در فضای مجازی، برخی از خط دهی ها را صورت داده و در صدد است تابه نوعی علیه نظام اسلامی ایران اعمال فشار نماید. همچنین هم زمان با شروع محرم سال ۱۴۳۴ قمری، بنیاد جهانی سید صادق شیرازی نیز اقدام به خرید ساختمان قدیمی در شهر دیترویت آمریکا (که در اصل کلیسا بود) نمود و آن را به نام حسینیه امام صادق (ع) نامگذاری نمود.

مؤسسه حضرت رسول اکرم (ص) هم وظیفه تهیه و تنظیم کتب و نشریات زیر نظر دفتر بیت شیرازی را برعهده داشته و عموما آثار سید محمد شیرازی و سید صادق شیرازی را منتشر می نماید. نکته قابل توجه این است که انتشار و توزیع این آثار در برخی هیئات مذهبی مرتبط به جریان فوق کاملا رایگان می باشد.

این مؤسسه که دراستان های قم، اصفهان، احتمالا یزد و شهر کربلا شعبه دارد، اقدام به چاپ نشریه ای به نام (النفحات) به دو زبان عربی و انگلیسی در شهر کربلا می نماید. مجله تصویری (افق مرجعیت) نیز توسط این مؤسسه تهیه و در سایت سید صادق شیرازی به نمایش گذاشته می شود. مرتبطین بیت شیرازی در اواخر سال ۱۳۹۰ هم زمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اقدام به راه اندازی شبکه جهانی امام صادق (ع) و اولین حوزه علمیه ماهواره ای نمودند.

گفتنی است نتایج بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که مدارس الرسول الاعظم (ص)، الامام المهدی المنتظر(عج)، الامام الهادی (ع)، الامام الباقر (ع)، الامام الحسین (ع)، الشهید سید حسن شیرازی، الزهرا (س) بانوان، مؤسسه الفکر الاسلامی، کتابخانه الامام علی بن ابیطالب (ع) و کتابخانه الزهرا (س) بانوان، انتشارات ایمان و دارالمهدی (عج) در شهر مقدس قم، مدرسه الامام الرضا (ع) درمشهد، بنیاد ازدواج سید الشهدا (ع)، درمانگاه سید الشهدا (ع) در تهران، کتابخانه آل الرسول در اصفهان، کتابخانه دارالحسین (ع) در یزد و … تحت نظر بیت شیرازی مدیریت و کنترل می شوند.

همچنین این جریان مدیریت صندوق های قرض الحسنه سید الشهدا (ع) درتهران، اصفهان، تبریز، مشهد، یزد، قرچک ورامین، آدریان اصفهان، جواد الائمه قم، کهک قم و حسین بن علی (ع) مشهد را نیز برعهده دارد.

سوم: جذب مداحین، منبری ها و گسترش مساجد، حسینیه ها و صندوق های قرض الحسنه

یکی دیگر از تاکتیک های سیاست گذاران اصلی در دفتر سید صادق شیرازی گسترش شبکه اجتماعی خود از طریق نفوذ در هیئات عزاداری در سطح مراکز استان ها و علی الخصوص شهر مقدس قم می باشد. لذا در همین راستا اقدام به پرداخت کمک های مالی به این هیئات می نمایند. هیئت جوانان کربلایی قم، هیئت پیادگان عازم کربلا، حوزه علمیه حضرت زهرا (س)، هیئت دیوانگان کاشان، موسسه جنه الحسین، هیئت کربلایی های تهران و … از مهم ترین هیئات تحت نفوذ این جریان می باشند.

با بررسی های انجام گرفته مشخص شده که این جریان هزینه های هنگفتی را برای جذب مداحان شناخته شده کشور صرف کرده و تاکنون ارتباطشان با برخی مداحین اهل بیت (ع) نظیر حمید علیمی محرز شده و درصدد جذب افراد دیگری چون جواد مقدم، رضا هلالی و ملاباسم کربلایی نیز هستند. چه آنکه حمید علیمی بارها به دیدار سید صادق شیرازی رفته است، جواد مقدم و رضا هلالی نیز بارها در هیئات مورد حمایت جریان شیرازی ها حضور داشته اند. همچنین در محرم سال گذشته یکی از اشعار ملاباسم کربلایی از سوی این جریان در راستای توهین به رهبر معظم انقلاب مورد استفاده و استناد قرار گرفت.

برخی گزارشات واصله نیز حاکی از آن است که بعضی خطبا و منبری های شناخته شده کشور نیز جذب این جریان شده اند و دقیقا جملات و عبارات سید صادق شیرازی را درجلسات و منابر خود تکرار می کنند. البته مهدی دانشمند که حضور پررنگی هم در شبکه های ماهواره ای جریان شیرازی ها داشته، اخیرا در کرج با حمایت از نظام، رهبری و ولایت فقیه، از حضور در برنامه های شبکه ماهواره ای امام حسین (ع) اظهار ندامت کرده و مدعی شده از پشت پرده این شبکه های ماهواره ای خبر نداشته است.

همچنین گفتنی است که حسینیه اصفهان، حسینیه فاطمیون در دهنو اصفهان، حسینیه سید الشهدا (ع) در رهنان اصفهان، حسینیه سید الشهدا در درچه اصفهان، حسینیه قمر بنی هاشم (ع) در آدریان اصفهان، حسینیه یزد، حسینیه شهر ری، حسینیه اهواز، حسینیه شیراز، حسینیه مشهد، حسینیه میبد یزد، حسینیه قزوین، حسینیه تهران، حسینیه محلات، حسینیه سید الشهداء کاشان ، حسینیه دارالحسین (ع) قم، حسینیه سید الشهداء قم، حسینیه زینبیه قم، حسینیه قرچک ورامین، حسینیه دولت آباد اصفهان، حسینیه ملک شهر اصفهان تحت حمایت جریان شیرازی ها و در مدیریت عناصر و عوامل این جریان است. لازم به یاد آوری است که مسجد الامام الحسین (ع)، مسجد الامام زین العابدین (ع)، مسجد الامام الرضا (ع)، مسجد الامام الحسن (ع)، مسجد السیده المعصومه (س) در قم و مسجد الزهراء در مشهد نیز تحت کنترل و حمایت این جریان قرار دارد.

چهارم: تقویت و سازماندهی شبکه های اجتماعی و ماهواره ای شیعی

ابزار دیگری که جریان شیرازی از آن بهره برداری می نماید، استفاده از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای می باشد. جریان مذکور از طریق این شبکه ها به دنبال مقابله راهبردی با سیاست های کلی نظام می باشد و نکته حائز اهمیت در رابطه با بهره برداری از شبکه های ماهواره ای توسط جریان شیرازی نیز شکستن قبح استفاده از ماهواره در بدنه جوامع شیعی جهان می باشد.

این جریان تاکنون اقدام به راه اندازی شبکه های ماهواره ای زیادی با زبان های گوناگون نموده که به زعم خود برای تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده می نماید. این درحالی است که محتوای تولید شده کاملا برخلاف آموزه های اهل بیت و مکتب شیعه می باشد. علاوه براین، نحوه ی تأمین هزینه های تأسیس و اداره این شبکه های ماهواره ای مبهم می باشد. فهرست برخی از این شبکه ها عبارتند از:

۱-شبکه جهانی امام حسین (ع) ۱، ۲ و ۳ ( به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی )

۲- شبکه جهانی سلام ۱ ( به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی )

۳- شبکه جهانی سلام ۲

۴- شبکه جهانی ثامن

۵- شبکه جهانی کربلا

۶- شبکه اهل البیت (ع) (به زبان عربی و انگلیسی)

۷- شبکه جهانی کربلا

۸- شبکه جهانی چهارده معصوم (ع)

۹- شبکه ماهواره ای فدک

۱۰- سایت حرم امام حسین (ع)

۱۱- سایت حرم حضرت ابالفضل (ع)

۱۲- سایت مسجد کوفه

۱۳- سایت عقاید شیعه

۱۴- شیعه نیوز

۱۵- کاظم نیوز

۱۶- پایگاه اطلاع رسانی حضرت ابالفضل العباس (ع)

۱۷- شبکه جهانی ماهواره ای الزهرا(س) (به زبان های عربی ، انگلیسی و ترکی)

۱۸- شبکه جهانی الانوار به زبان عربی (پخش مستقیم مراسمات در حرم های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) .

گفتنی است که پخش آزمایشی شبکه جهانی مرجعیت نیز هم زمان با ماه مبارک رمضان سال قبل آغاز شده و این شبکه ماهواره ای با هدف نشر آثار و اندیشه های سید صادق شیرازی راه اندازی و کار خود را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی آغاز نموده است. ضمن اینکه شبکه القائم هم اخیرا آغاز به کارکرده است. براساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، دفتر و استودیوی تولید برنامه های شبکه های جهانی امام حسین ۱،۲و ۳ بیشتر شبکه های ماهواره ای وابسته به سید صادق شیرازی درکشور عراق و شهر کربلا می باشد.

تلاش پیر استعمار برای فرقه سازی جدید

باوجود تمام این اوصاف و ادعاها، بررسی های اولیه حاکی از آن است که برخی عناصر اصلی جریان شیرازی ها در انگلستان متمرکز شده و وابستگی قابل ملاحظه ای به این کشور دارند. درواقع باید اذعان نمود که انگلیسی ها این بار نیز با استفاده از همان شیوه قدیمی و منحصر بفرد خویش، یعنی فرقه سازی، زمینه های مناسبی را در یکی از نحله های فکری شیعه به نام اخباریون –عدم اعتقاد به اصالت فلسفه و عرفان– مشاهده کرده و درپی بهره برداری از آن به منظور تولد فرقه ای نوظهور و کاملا خطرناک برآمده اند.

به عنوان نمونه، فدک که یکی از شبکه های ماهواره ای جریان شیرازی ها می باشد، از حدود ۲ سال قبل توسط یاسرالحبیب در لندن راه اندازی شد. یاسرالحبیب روحانی شیعه کویتی است که تا چند سال قبل در کویت اقامت داشت و در هیئتی به نام خدام المهدی سخنرانی می نمود که بعد از اهانت های مکرر به مقدسات اهل تسنن و سرانجام فاحشه خواندن عایشه در رمضان ۱۴۳۱ توسط عوامل پلیس کویت دستگیر و به اعدام محکوم شد. اما با ورود سفارت انگلستان در کویت به عرصه و قبول این شرط دولت که تابعیت کویتی یاسرالحبیب از وی خلع شود، او را مستقیما از دستگاه قضایی کویت تحویل گرفته و با اعطای تابعیت انگلیسی به یاسرالحبیب، وی را به انگلستان اعزام نمود. این درحالی بود که اقدامات افراطی نامبرده در هیئت خدام المهدی منجر به تنگ شدن عرصه بر شیعیان کویتی وسپس عربستانی شده بود.

حالا چند سالی از اقامت و پناهندگی سیاسی یاسر الحبیب در انگلستان می گذرد و وی به راحتی دراین کشور، مشغول فعالیت های افراطی خویش می باشد و ضمن انتشار کتاب (العائشه الفاحشه)، حوزه علمیه امامین عسکرین و حسینیه الرسول الاعظم (ص) را هم در لندن ساخته و اداره می کند. نکته قابل تامل این است که پلیس لندن، که حتی اجازه انداختن آب دهان در خیابان را به کسی نمی دهد و براساس قوانین خویش، شدید ترین برخوردها را با افراد خاطی انجام می دهد، به حمایت و حفاظت علنی از مراسم (قمه زنی) نامبرده و هوادارانش در مراسمات روز تاسوعا و عاشورا در خیابان منتهی به حسینیه فوق و درملأ عام می نماید و حتی تعدادی آمبولانس برای مداوا و انتقال مجروحین مراسم در این خیابان اختصاص می دهد.

این نمونه در کنار برخی مستندات دیگر اثبات می کند که سرویس جاسوسی انگلستان، بعد از تشکیل بابیت و بهائیت در پی ایجاد انحراف جدیدی در مکتب تشیع، با سوء استفاده از خاندان شیرازی هستند. در واقع انگلیسی ها که دیدند بهائیت تأثیر چندانی برریشه استوار تشیع به خصوص در داخل جمهوری اسلامی ایران نداشته و عموما برای معدود جریانات سطحی و خارج از کشور جذابیت داشته است، به فکر ایجاد جریان انحرافی جدیدی در بطن مرجعیت و فقه شیعی افتادند تا با سوء استفاده از آن در پی نمایش چهره ای نوین و البته خشن آمیخته با خرافات و انحرافات از تشیع، دمیدن در تنور اختلافات شیعه و سنی، اهانت افرادی نظیر سید صادق شیرازی، سید مجتبی شیرازی و یاسر الحبیب به برخی علما و مراجع اهل عرفان و سلوک الی الله نظیر آیت الله بهجت، مصباح یزدی، حسن زاده آملی و جوادی آملی را نیز باید در برنامه ریزی سرویس جاسوسی انگلیس برای حذف بال معنویت و عرفان از دین مبین اسلام جستجو کرد.

 

سخن آخر

درپایان باید یادآور شد که جریان شیرازی درعرصه داخلی و بین الملل با هدف قراردادن حوزه نفوذ جمهوری اسلامی منشأ تهدیدات زیر گردیده است:

۱-معرفی گفتمان شیعی جعلی: طرفداران و گردانندگان بیت شیرازی با معرفی هویت و گفتمان شیعی جعلی به عنوان مرجعیت قصد دارند در برابر نظام ولایی و در جهت تخریب پشتوانه حوزوی و فقهی نظام اسلامی اقدام نمایند.

۲- اخلال در نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی میان شیعیان جهان: جریان شیرازی با بهره برداری از احساسات و تعصبات پاک شیعیان و محبان اهل بیت و با تکیه برا حیای شعائر، هجمه مستقیم و غیر مستقیم به شعار راهبردی وحدت اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و در کنار فعالیت های عام المنفعه و رسانه ای، خود را به عنوان تنها منادی ناب تشیع معرفی می نماید. همین امر موجب گردیده است که گفتمانی بدلی و نه اصیل در حوزه نفوذ جمهوری اسلامی، حرکت پویای نظام را در صدور انقلاب اسلامی و تشکیل امت واحده ، دچار چالش نمود.

۳- مخدوش نمودن چهره تشیع در کشورهای اسلامی: این جریان با طرح افراطی مسائل اختلافی در جهان اسلام و توهین به مقدسات اهل سنت سبب فاصله گرفتن اهل سنت از شیعیان شده و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی در جهت ایجاد وحدت و انسجام را خنثی می نماید و در یک کلام در نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان اسلام ناب و شیعی در جهان اسلام اختلال ایجاد می کند.

۴- تخریب رهبری و جایگزین نمودن خود به عنوان مرجع شیعیان جهان: سرانجام اینکه با عنایت به تلاش نامرئی جریان مذکور برای رسوخ در صفوف هیئات مذهبی و جذب مداحان با تأمین مالی آنان،

 
نویسنده : علیرضا پورحسن منبع:پایگاه خبری تحلیلی عصر آبادان

چاپ این مقاله

نظرات (۱۰)

  1. فریبرز
    راحت ترین کار دنیا اینه که ادم حرف کلی بزنه..تهمت بزنه اما هیچ سند و مدرکی نداشته باشه...اسم وبلاگ رو عوض کنین و به اسم سید صادق شیرازی بذارین چون فقط از اون مینویسین..حتما خیلی قدرتمند و محبوب و تاثیر گذار هست که انقدر بهش توجه دارین و انقدر ازش مینویسین و انقدر ذهنتون رو درگیر کرده
    • ۲۱ شهریور ۹۴، ۰۶:۵۷
      قدرتمند که نیست!! چون اگر قدرتی داشت می رفت توی عراق یا سوریه و افغانستان بساط میکرد و از سر ضعف و ترس نمی اومد توی قم بشینه و از برائت علنی و عمرکشون حرف بزنه!!! 

      محبوبیتش هم همون اندازه است که وقتی دفتر شهریه اش رو توی قم پلمب و سایتش رو فیلتر کردن حتی یک نفر هم اعتراضی نکرد که چرا دفتر بیت محبوب قلبش رو بستند!!

      قدرت و نفوذ و محبوبیت وقتی مطرحه که ایشون لااقل توی زادگاه خودش یعنی کربلا و عراق طرفدار داشته باشه در حالیکه حزب الرفاه و السلام موسوم به حرب الشیرازیه نتونست با حمایت ایشون حتی یک نفر رو هم به پارلمان عراق بفرسته....(تحقیق کنید!!)

      شیرازی و خاندانش حتی یک صدم محبوبیت خاندان صدر و حکیم رو در عراق یا یک هزارم محبوبیت خمینی و خامنه ای رو در ایران ندارند چه برسه به اینکه قدرتی هم داشته باشند

      محبوبیت یعنی وقتی خمینی ره جمعه آخر ماه رمضان رو روز قدس اعلام میکنه تمام دنیا چه شیعه چه سنی و حتی غیرمسلمون به تبعیت از ایشون تطاهرات و تجمع را می اندازند...این یعنی محبوبیت، نفوذ و قدرتی که توهم کردید شیرازی می تونه داشته باشه


      اما اینکه فکر میکنید این وبلاگ مختصر و ناچیز به این دلیل انقدر به سید صادق شیرازی رسیدگی می کنه که ازش ترس داره یا اینکه قدرت و نفوذش خیلی بالاست مسخره است. بنده غیر از این وبلاگ سه عدد وبلاگ دیگه و یک دونه سایت دارم و تنها اوقات مرده و بی مصرفم رو خرج سید صادق شیرازی می کنم و یا کامنت دوستان عزیز رو جواب میدم!!

      موضوع روشنه....نبودن این وبلاگ نسبت به بودنش...برای شما عزیزان اقلیت شیرین تره !! ولی چه بسیار بازدیدکننده هایی که مطالب این وبلاگ رو ورق می زنند و از صمیم فکر و بصیرت با موجوداتی مثل صادق شیرازی آشنا می شن و حتی دست به دعای خیر می برند و ما رو دعا می کنند
  2. زهیر
    عشق فقط,سید علی خامنه ایی رهبر عزیزم
    امثال شیرازی عددی نیستند که بخوان تفرقه افکنی بکنن از حمید علیمی خوشم میومد ولی وقتی دیدم با این سروکار داره و خیانت به ولی امر و کشورش میکنه دورش خط قرمز اونم با ماژیک کشیدم
    شرمنده شهداییم
  3. علی
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ******* *** که این مطالب دروغین رومینویسی علیه مرجع اعلم جهان تشیع مثل سگ ازاین بزرگ مردمیترسید شما جیره خورهای خامنه ای برید کربلاببینید مردم چطوراحترامی برای سید صادق میگذارند بعد میگی حزبش رای نیاورد آخه **** مگه سید صادق مثل اون رهبر***دوستتون عقده پست ومقام داره که فعالیت سیاسی کنه میگی ازترسش توقم نشسته خوب اون رهبر******* هم اگه جرات داره بره تواسراییل بگه مرگ براسراییل تو**** **** نونت راازتوهین به سید صادق داری بدست میاری بعد میگی وقت مرده ام رومیگذارم برای این کارا ** ******* که به خاطردنیای خامنهای آخرت خودت روباتوهین به یک مرجع خراب میکنی اگه واقعا راست میگی این مطالبم رودرسایتت بگذاروجوابمو بده
    • ۱۷ آذر ۹۴، ۱۲:۵۲
      مطالبت رو تا اونجایی که عفت عمومی اجازه می داد گذاشتم اما جوابت رو نمیدم چون با این همه فحاشی(که البته از مریدان صادق شیرازی که فحاشی رو سیره قرآن و اهل بیت ع میدونه جز این انتظار نمیره) جایی برای پاسخ نذاشتی....
  4. حیدر
    برادری که درحمایت ازآیت لله شیرازی شروع به ناسزاگفتن کردی بدون توهین  وناسزاهم میتوان انتقادخودرابیان کردماهمه شیعه علی هستیم توهین کردن به هم فقط باعث خوشحالی دشمن میشود
  5. Ramin
    به هم توهین نکنید واتحاد بین شیعه رابه هم نزنید که تین کاراخواسته انگلیس خبیثه
  6. مجتبی

    سلام

    خواهشا بخوانید بعدشم نظرات عقلی بدید نه تقلیدی

    اولا اینکه یک شخصیت یا مرجعی اگر اختلاف نظر با حکومت ایران داشته باشه یا هر چیز دیگری که به مذاق سران حکومت خوش نیاد معلومه که یک طومار بلند بالایی از خیانت های گذشته اون رو پخش می کنن یا اینکه اگر بخواد از کسی به هر غرضی طرفداری بکنه یک دیوان درباره خوبیهاش می نویسن که آدم مات و مبهوت میمونه چطور میتونه یه نفر انقدر خوب یا بد باشه

    دوما من نمی دونم چرا افراد طرفدار حکومت ایران همیشه همیشه حق رو خودشون میدونن و هرچیز دیگه ای که مغایر با نظرات اونا باشه باطل میدونن؟؟؟درست بر خلاف نظر امام علی علیه السلام عمل می کنن بجای اینکه افراد رو بر معیار حق قضاوت کنن میان حق رو با خواسته های خودشون و نظامشون و رهبرشان تطبیق میدن مثلا هر کسی نظری خلاف با رهبری داشته باشه منحرف و مشرک هست و همچنین بر عکس این حالت

    سوما شما چرا فکر می کنید که کلام امام خمینی و رهبری از قرآن و وحی منزل هم معتبر تره؟؟؟درحالیکه اگه بخوایید ساختار حکومتی ایران رو از نظر شرعی بررسی بکنید بسیاری از علمای بزرگتر از امام خمینی و رهبری این شیوه حکومت داری را قبول نداشتند و ندارند به همین دلیل برای اونها هم یه کارنامه شیاه می نویسن و بعدشم حکم ارتداد میدن و سرشو زیر آب میکنن یا حصرش می کنن

    چهارما معلومه که اکثر افرادی که میان و تو این قسمت نظر میدن آدمای متاثر از اعمال حکومت هستن و خودشون کمتر به خودشون زحمت فکر کردن میدن معلومه که تشخیص حق و باطل  در اونها کاملاتقلیدی هست

    در نهایت اینکه اگر بخوام همه حرفهارو ایینجا بنویسم یک کتاب میشه فقط خواستم بگم به نظرم خیلی دارید یکطرفه قضاوت می کنید باور کنید اینجوریا که  علیه آیت الله شیرازی تبلیغات میشه نیست یک کلاغ چهل کلاغ می کنن هر کسی میخواد حق براش روشن بشه بهترین مکان بیت خود آیت الله شیرازی هست نه این یاست هایی که سارسر دروغ و تهمت می نوبسن

    میتونید برید بیت ایشون و تحقیق کنید همیشه هم ملاقات دارند

    توهین به مراجع واقعا دل و جراتی میخواد که آدم یا باید خیلی احمق باشه و یا اینکه به مرتبه ای از یقین درباره فساد مرجع رسیده باشه که که به خودش همچین اجازه ای بده خواهش می کنم بیشتر دقت بفرمایید

    یا حق موفق باشید

    • ۱۴ تیر ۹۵، ۲۰:۴۰
      سلام 
      ممنون از نظر مساعد و سرشار از احترامتون
      فکر کنم بقیه پست ها رو بخونید خیلی بهتون کمک میشه
       قرائن و شواهدی وجود داره که خیلی راحت اثبات میکنه فرقه شیرازی ها مثل وهابیت توسط انگلیس و امریکا حمایت میشه و هدف اونهم ایجاد تفرقه و جنگ داخلی بین مسلمانهاست.. این اطلاعات رو از شبکه های ماهواره ای و فحاشی ها و لعن های علنی خودشون (که خلاف فقه شیعه و تقیه است) بدست بیارید نه از ارگان های حکومتی و یا دیگران//
      ضمن اینکه باز هم از شما سپاسگزاری می کنم بابت لحن ملایمتون باید بگم فحاشی  و سبابی سیره ای هست که توسط بیت این مرجع و نه دیگران رسما تشویق و ترویج میشه و حتی علمایی مثل آیت الله بهجت و شهید صدر که رابطه ی چندانی با نظام فعلی ندارند مورد تکفیر و هدف فحاشی اینها قرار  گرفته اند

      در آخرین روزهای ماه رمضان پناه می بریم به فرمایش پیامبر اسلام ص که بیان داشتند در آخرالزمان فتنه ها همچون پاره های شب بر شما هجوم می آورد پس به قرآن پناه ببرید
      اهل بیت ع در زمان ما مورد تفاسیر مختلف قرار گرفته اند ولی قرآن همان قرآن است.. اعمال اینها را بنا بر سفارش پیامبر ص با قرآن مقایسه کنید
      یا علی
  7. محمد
    بسم الله الرحمن الرحیم
    بنده نه از هواداران و نه از مقلدان آقای شیرازی هستم ولی با استناد به کتابها و سخنان ایشان بیشتر مطالب شما رو اشتباه و یا یک طرفه و بدون دلیل و بلکه بر عکس نظرات ایشون می بینم. اینکه می گید مرجعیت سید محمد شیرازی رو آقای خویی قبول نداشت . نشونه بی اطلاعی شما از شخصیت و افکار علمی آقای خویی است. آقای خویی نه تنها برای مرحوم سید محمد شیرازی بلکه برای هر کسی که در جوانی رساله عملیه می داد این اعتراض رو داشتند. شما اگه تاریخ چند دهه قبل رو بررسی کنید می بینید که مرحوم آقای خویی با مرجعیت و بلکه روحیه انقلابی مرحوم امام راحل هم مشکل داشت و ایشون رو به عنوان مرجع قبول نداشت.
    اینکه آقای سید صادق شیرازی مخالف انقلاب هست هم یک دروغ و افتراء واضح هست. چون ایشون نظرشون حرمت تضعیف نظام جمهوری اسلامی هست و اصلا مبنای ولایت فقیه و حکومت اسلامی در زمان غیبت رو قبول دارن. این هم مستندش کتابها و آثار ایشون هست. البته بنده حساب یک سری مقلدان و هواداران افراطی ایشون رو از خود ایشون جدا می کنم. اگه بعضی از طرفداران ایشون مخالف انقلاب اسلامی هستند، قطعا خلاف نظر ایشون هست.
    مسئله قمه زنی هم یک مسئله اختلافی فقهی است که برخی از فقها و مراجع آن را حرام و برخی آن را جائز و بلکه مستحب می دانند. ولی شما طوری وانمود می کنید که فقط بیت شیرازی قمه زنی را مستحب می دانند و بقیه مراجع آن را حرام می دانند! درحالیکه در عصر ارتباطات و اطلاعات و ماهواره و اینترنت بر کسی پوشیده نیست که طیف گسترده ای از مراجع از جمله آقای وحید خراسانی نیز قمه زنی را جائز می دانند. البته من شخصا معتقدم بحث فقهی قمه زنی یک بحث است ولی بحث قانونی یک بحث دیگر است و رعایت قانون جمهوری اسلامی در ممنوعیت قمه زنی علنی واجب است و باید رعایت شود.
    شما باید حساب یاسر الحبیب و یک سری هواداران افراطی آقای شیرازی رو از خود ایشون جدا کنید. به نظر من خطر اهل سنت امریکایی یعنی وهابیت و همین مولوی های جنوب کشور خودمون که قدم به قدم جلو اومدن و بزرگانشون مثل عبدالحمید اسماعیل زهی و گرگیج به صراحت دارن می گن باید قانون اساسی اصلاح بشه و شرط تشیع از ریاست جمهوری برداشته بشه و ... خیلی بیشتر از تشیع به اصطلاح انگلیسی است. به هرحال اگه مستنداتی خواستید که بدونید اهل سنت افراطی ایران تا چقدر جلو اومدن و ما همچنان خواب! فکر می کنید چرا مقام معظم رهبری حفظه الله چند سال پیش سیستم غلط فرزند کمتر را مردود اعلام فرمودند؟ چون جمعیت شیعه و سنی کشور ما اگه به همین منوال پیش بره تا چند دهه دیگه مساوی خواهد شد. 
    حرف آخر اینکه بجای این همه اختلاف بی مورد در بین شیعه، یه مقداری به وحدت بین شیعه فکر کنید. به نظر شما اگه وحدت بین شیعه و سنی لازم هست (که واقعا تا حدودی از نظر سیاسی و دشمن مشترک و ... لازم هست) آیا وحدت بین شیعه لازم نیست؟!!
  8. محمد
    با سلام و عرض احترام
    بنده چند سالی میشه که ذهنم عجیب درگیر مسائل این فرقه و اهداف پلید و خطرناکشون است‌. بعضی از مطالبتون رو از جا های دیگه هم شنیده بودم اما تا الان مطلبی به این جامعی و کاملی در این باره نخونده بودم.
    ضمن تشکر فراوان از ادمین محترم بابت این پست از دوستانی که طرفدار آقای شیرازی هستند خواهش میکنم متن رو کامل بخونید و عقلتون رو قاضی کنید. بدون تعصب نظر بدید و ببینید آیا واقعا تفکرات این فرد اون چیزیه که اهل بیت (ع) از ما میخواهند؟؟
    خواهش میکنم خواهش میکنم بیاید کاری نکنیم ک بعد از ظهور آقا امام زمان شرمنده ایشون باشیم.
    امیدوارم افرادی که نادانسته از این فرد و تز فکری ایشون حمایت میکردن با خوندن این متن راهشون رو از این فرقه جدا کنند. اما افرادی ک با آگاهی کامل حمایت میکنن که دیگه بماند
    بنده به شخصه به آقای علیمی علاقه خاصی داشتم اما بعد از خوندن یه قسمتی از این متن که مربوط بهشون میشد شوک عجیبی بهم وارد شد. اما بازم امیدوارم اشتباه شده باشه و در مورد صحتش تحقیق میکنم.
    ناگفته نماند بنده اهل کاشان هستم و تعدادی از رفقای بنده هم بچه های هیئت دیوانگان حسین هستند.
    خدا رحمت کنه سید جواد ذاکر رو
    زمانی ک ایشون بودند این هیئت اصلا مثل الان نبود...
    با تشکر فراوان
    • ۲۷ دی ۹۷، ۰۴:۳۸
      برادر عزیز کاشانی سلام علیکم و رحمة الله
      خبر خوش اینه که با اطلاعی که بنده به سبب نزدیکی به بیت شیرازی ها دارم این بیت سرشار شده از اختلافات داخلی و بعضا دعوا بر سر عملکردهای اخیر طرفداران ریز و درشت شیرازی ها!
      از سخنان نا به جای سید حسین شیرازی پسر صادق شیرازی در مورد امام خمینی ره و شهدای دفاع مقدس گرفته تا اهانت شیرازی ها به پرچم ایران جلوی چشم پلیس لندن و یا اظهار نظر عجیب طرفداران شیرازی در مورد آزادی حجاب و حتی بدعت دونستن نماز زیبا و مستند ظهر عاشورا باعث لطمه خوردن به محبوبیت این بیت بین طرفداران سابقشون شده
      جدیدا هم با کمپینهای مضحک دیوارنویسی لعن و زدن مهر لعن روی اسکناس ها مردم به نحو باور نکردنی ای هجوم بردند به پیجهای اینیستاگرامی اونها و این کارهارو سخت به تمسخر گرفتند و انگلیسی بودن اونها رو به رخشون کشیدند.
      خلاصه اینها خبرهای خوشی بود که متاسفانه موجب شده تا بنده کمتر وقتم رو روی این صفحه بگذارم و به کارهای مهمتری از یک جریان در حال فروپاشی تمرکز کنم .
      یا علی مدد
  9. حسین
    بسم الله الرحمن الرحیم، سلام علیکم، برادران بزرگوار، با هر دو طرف موافق و مخالف هستم، اگر زحمتی نیست، و وقت دارید، لطف کنید سلسله مستندهای عمامه های انگلیسی (که مستند و همراه تصاویر و .... است) را نگاه کنید، و سلسله کتاب هایی که طلبه جوان اصفهانی: مهدی مسائلی، انتشارات آرمای اصفهان، نوشته را مطالعه کنید. (لعن های نامقدس، عار یا شعار و .... )
  10. احسان
    سلام . فرقه ضاله شیرازی که پیرزن بیخردی را به اسم ملکه در انگلستان عمه جان خود میدانند و میخوانند و میگویند او از سادات است ، حقشان همان است تا سرشان در آخور هم او باشد ، و از آن کاسه لیسی غیرت دفاع از حرم را نداشته باشد .

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی