دعوت مهتدی بحرانی نماینده صادق شیرازی در بحرین از حجت الاسلام اراکی برای مناظره
۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۳
۲ نظر اشتراک گذاری

دعوت مهتدی بحرانی نماینده صادق شیرازی در بحرین از حجت الاسلام اراکی برای مناظره

متن خبر از شیعه ویوز تحت حمایت شیرازی ها:

در پی اهانت های صورت گرفته از سوی برخی گروههای معروف به تقریب مذاهب در ایران نسبت به مرجعیت عظیم الشأن شیعه ، علامه شیخ عبدالعظیم مهتدی نماینده حضرت آیت الله العظمی حسینی شیرازی در بحرین جهت مناظره با شیخ محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در یکی از شبکه های سمی ایرانی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه خواهید دانست مهتدی بحرانی واقعا کیست؟؟

روابط عمومی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام آمادگی  این شبکه ها را جهت پخش زنده این مناظره اعلام کرده است.

شایان ذکر است اخیرا اراکی در یکی از روزنامه های رسمی ایران به مرجعیت مستقل شیعه بویژه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی و شبکه های ماهواره ای شیعی امام حسین علیه السلام توهین نموده است.

منبع: http://shiawaves.com/persian/marjaeyat/3596-2015-01-19-14-45-10


اما علامه مهتدی بحرانی کیست؟!

عبد العظیم بحرانی یکی از مدافعان قمه زنی است که در کتاب لماذا تطبیر دروغی آشکار را به آیت الله العظمی سیستانی نسبت میدهد که با واکنش شدید بیت آیت الله العظمی سیستانی مواجه می شود.

-بحرین-
اسم: عبدالعظیم
لقب: المهتدی البحرانی

عبدالعظیم سال ۱۹۶۰ در بحرین متولد شد
به گفته خودش سال ۱۹۷۴ برای تدریس حوزوی به نجف اشرف رفت و بعد از ۲ سال به بحرین برگشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در سالهای اول انقلاب جوانان بحرین تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته بودند و افکار آنها حکومت را آزار میداد تا جایی که حکومت داشت به سوی سقوط پیش میرفت .. بیت شیرازی که در ایران به اهداف خود نرسیده بودند سعی کردند با سوء استفاده از شور جوانان بحرینی انقلابی شبیه انقلاب اسلامی در بحرین (به اسم خود) به وجود آورند.

آنها جنبشی تشکیل دادند که لیدرهای عملیاتی این جنبش سید تقی مدرسی و سید هادی مدرسی بودند ولی رییس همه آنها سید محمد شیرازی بود.

آن زمان حسن علی منتظری قائم مقام امام راحل بود و بیت شیرازی به خاطر این که رابطه خوبی با منتظری داشتند بدون خبر داشتن امام و به اسم منتظری به جوانان میگفتند که مورد تایید امام هستند

بیت شیرازی با کمک منتظری و دامادش مهدی هاشمی دور از چشم امام و مسئولین جمهوری اسلامی اسلحه از ایران خارج میکردند و برای رساندن آن به بحرین اسلحه هارا به کشورهای منطقه قاچاق میکردند.

در جریان انقلاب ناکام بحرین که به خاطر افکار ناقص بیت شیرازی به جایی نرسید خیلی از جوانان جانشان را از دست دادند و بسیاری از آنان به ایران و نقاط دیگر دنیا تبعید شدند.

در این بین (عبدالعظیم مهتدی البحرانی) که یکی از لیدرهای جریان شیرازی در بحرین بود از سوی حکومت آل خلیفه دستگیر شد و پس از دو سال حبس تبعید شد و به ایران آمد.

او در سالهای تبعید بین تهران, قم و مشهد نقل مکان میکرد و به فعالیت های خود در چارچوب بیت شیرازی ادامه میداد.

در سال ۱۹۹۹ پس از فوت امیر بحرین شیخ عیسی بن سلمان پسرش حمد به خاطر وضعیت بحرین و ترس از سقوط حکومت به دست شیعیان دست به تغییرات سیاسی زد, او دستور داد همه زندانی ها آزاد شوند و تبعید شدگان به بحرین برگردند.

در سال ۲۰۰۰ زندانی های سیاسی آزاد شدند و تبعید شدگان به بحرین باز گشتند و (عبدالعظیم مهتدی) هم بین آنان بود.

حکومت بحرین در چارچوب سیاست جدید خود در پی جذب کردن معممین شیعه بود ولی به جز چند معمم کسی از معممین شیعه با حکومت رابطه نزدیک بر قرار نکرد.

عبدالعظیم مهتدی خیلی سریع به حکومت نزدیک شد و در مجالس خود از پادشاه بحرین حمایت میکرد ..

((حرکت تفرقه افکنی بین شیعیان بحرین))

در سال ۲۰۰۰ بعد از فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن قمه زنی. از سوی بیت شیرازی حجمه سنگینی به رهبری شروع شد و در همه کشور ها بیت شیرازی علیه رهبری موضع میگرفتند ماموریت مهتدی بحرانی هم تضعیف کردن فتوای رهبری بود و با وجود ممنوع شدن قمه زنی از سوی علمای بحرین مهتدی بحرانی کتابی در حمایت قمه زنی نوشت و سعی در ترویج هرچه بیشتر قمه زنی داشت حتی در این کتاب نوشته که خواب دیده حضرت زهرا سلام الله علیها در خواب از وی تشکر کرده!
وی به این کتاب اکتفا نکرد و در دیدار خصوصی با مسئولین حکومتی بجرین به آنها گفت که آیت الله خامنه ای قمه زنی را حرام کرده و این وقت خوبیست که قمه زنی را آزاد کنید .. (قمه زنی تا قبل از فتوای رهبری از سوی حکومت بحرین جرم حساب میشد ولی بعد از فتوای رهبری حکومت نیروهایش را برای حمایت از قمه زنی به محله های مختلف میفرستد)

در سال ۲۰۰۸ علمای بحرین دستور دادند مردم بسیج شوند که اگر کسی قمه زنی کند با زور هم که شده جلویش را بگیرند ولی مهتدی بحرانی شب دهم محرم سال ۲۰۰۸ وسط جماعتی از طرفدارانش حاضر شد و علمای بحرین را تهدید کرد و فتوای تحریم قمه زنی را نوعی دیکتاتوری خواند.
((ضربه فنی کردن انقلاب دوم مردم بحرین در دقیقه نود))

در سال ۲۰۱۰ پس از انتشار کتاب لماذا تطبیر توسط بیت آیت الله سیستانی به شدت واکنش میدهد و بیانیه صادر می کند.

حضور محترم شیخ عبدالعظیم مهتدی بحرانی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

و بعد: چندی پیش بر نسخه ای از کتاب شما«لماذا التطبیر» اطلاع یافتیم و قصص مختلف و دروغهایی که در صفحه ۵۶ و مابعد آن، به نقل از بعضی از زوار به آیت الله سیستانی نسبت داده شده بود توجه ما را به خود جلب کرد.

و از جمله آنها اینکه: آیت الله سیستانی به یکی از قمه زنان بحرینی گفته است: آفرین بر تو ای زننده کننده‌ی شعار حسینی و عمل صالح و رزق حلال طیب مبارک.

و از جمله آنها اینکه: آیت الله سیستانی در جواب کسی که از ایشان سؤال کرده چرا در مورد قمه زنی چیزی نمی‌نویسید؟ گفته است: حاجتی به نوشتن نیست هنگامی فرزند من سید محمد باقر و فرزندان سایر مراجع و خود بعضی از مجتهدین در نجف قمه می زنند شما تصاویر اینها را بگیرید و منتشر کنید همین کافی است.

و از جمله آنها اینکه: ایشان گفته اند: قمه زنی به نسبت بقیه‌ی عزاداری هایی که برای امام حسین علیه السلام انجام می شود مانند پوست برای تخم مرغ است پس هنگامی پوست تخم مرغ بشکند محتوای آن بیرون ریخته و از بین می رود.

و از جمله آنها اینکه: ایشان گفته است: قمه بزنید… و با انگشتانش بر گردنش زده و گفته است: این بر گردن من است [ یعنی حلال بودن آن بر گردن من است.]

باز لازم می‌دانیم تأکید نماییم که حضرت آیت الله سیستانی دام ظله هیچ کدام از این مطالب حکایت شده را بیان ننموده اند و شگفت و تعجب باقی است برخی چگونه برای رسیدن به اهداف معین خویش به آسانی به مرجعیت دروغ می بندند؟!! شکایت آن را به نزد خدا می بریم.

در سال ۲۰۱۱ وقتی مردم بحرین تحت تاثیر جریان بیداری اسلامی به خیابان ها ریختند و میدان لولو را تصرف کردند حکومت شوکه شده بود و مردم از روحیه بالایی برخوردار بودند همه چیز به نفع مردم پیش میرفت .. تا آن لحظه جریان شیرازی سکوت اختیار کرده بودند و بسیار کم به انقلاب خود جوش مردم اشاره میکردند و حرفهای دو پهلو میزدند .

وقتی حکومت در زیر فشار جریان های بین المللی و سازمان های حقوق بشر از بعضی مناطق نیروهای خود را بیرون برد و عقب نشینی کردند شیرازی ها فکر کردند این انقلاب دارد به جاهایی میرسد به همین خاطر خیلی ناگهانی و مشکوک وارد صحنه شدند و بر خلاف شعارهای مردم و علمای بزرگ بحرین مثل آیت الله عیسی قاسم و علامه عریفی که اصلاحات میخواستند جریان شیرازی که مهمترین آنها مهتدی بحرانی بود خواهان مواجهه مسلحانه و حمله به پلیس خانه ها و وزارت خانه ها شدند که این حرکت به خاطر وجود عده ای ساده لوح عملی شد .. سید تقی مدرسی و سید هادی مدرسی با سخنرانی های روزانه از طریق تلوزیون مردم را دعوت به خشونت میکردند که حکومت هم همین را میخواست.

انتشار خشونت بهانه ای دست حکومت شد تا ارتش های عربی را وارد بحرین کند و با تمام قوا شیعیان را سرکوب کند در این بین بار دیگر عبدالعظیم مهتدی البحرانی دستگیر شد .. او که تا قبل از انقلاب ۲۰۱۱ دوست نزدیک پادشاه بحرین بود و ناگهان تغییر موضع داده بود این بار به جرم خیانت به پادشاه به حبس محکوم شد ولی پس از مدتی باز هم در حین ناباوری از زندان آزاد شد.

چاپ این مقاله

نظرات (۲)

  1. فریبرز
    تو که از کار هدایتی برای اینکه در مورد اقای وحید کلمه/ایت الله/ به کار نبرده انتقاد میکنی پس چرا خودت هم همین کار رو میکنی و در مورد ایت الله منتظری همین کار رو تکرار میکنی..مگه ندیدی رهبر چه اعلامیه ایی داد و توی اون نوشته ایت اللله منتظری رو چه جوری خطاب کرد امثال تو که مدعی پیروی از ایشون هستین چرا اینجوری میکنین..هرکی که یه مقدار مواضع و افکارش باششماها فرق داشته باشه بدترین ادم روی زمینه و اصلا به حساب نمیاد و هرکی که مثل شماها باشه خیلی خوب و عالی و متدین و با تقوا هست و جاش وسطه بهشته..این برای دومین بار هست که از رئیس تقریب مذاهب درخاست مناظره میشه اماایشون همیشه فرار کرده و جواب نداده..مگه نمیگه سند دارم..مگه نیگه سند و مدرک دارم که ایت الله شیرازی با انگلستان در تماسه پس چرا نمیاد و مناظره نمیکنه و این اسناد رو منتشر نمیکنه..ر ضمن مگه ارتباط داشتن با بیت ایت الله منتظری جرم محسوب میشه..ایت الله خمینی فقط در مورد ایشون کلمه /فقیه عالیقد/ رو به کار برده بود اما شماها که ادعای پیروی از ولایت دارین اینجوریحرف میزنین..واقعا سند این نوشته ها چیه..همینجوری هرچی دلتون میخواد مینویسین و فکر میکنین یه عده هم باور میکنن..در ضممن مطمئن باش و شک نکن که جلوی قمه زنی رو نمیتونن بگیرن..طرف روز عاشورا میره توی خونش فمه میزنه و سر خودشرو میشکنه..به همون امام حسین قسم میخورم که توی این هفت هشت سال گذشته این موضوع خیلی بیشتر شده به جان عزیز تزین افراد رندگیم قسم میخورم که خدارو شکر بیشتر شده..قبلا فقط روز عاشورا بود..اما الان به جز عاشورا اربعین شهادت حضرت زهرا/س/ 21 ماه رمضان شهادت حضرت زینب /س/ هم برگزار میشهحتی بعضی جاها توی روز 21 مهر عاشورای شمسی هماین کار رو میکنن..با چشمهای خودم دیدم..میخوای باور کن میخوای باور نکن..در ضمن در حال حاضر تعداد مراجعی که قمه زنی رو درست میدونن خیلی بیشتر از اونهایی هست که قبول ندارن اما اگر روزی همین مراجع هم قمه زنی رو درست ندونن برای ما مهم نیست و روز عاشورا سر خودمون رو میشکنیم چون فتوای اصلی سر شکستن رو از ام المصائب حضرت زینب گرفتیم...در راه جنون تو دلم محکوم است//در وادی ما لطمه زنی مرسوم است//در راه تو ارزشی ندار جانم//از جای شکاف قمه ام معلوم است..ببینم میتونی چاپ کنی یا نه
    • ۲۴ شهریور ۹۴، ۰۳:۵۰
      گفتی، باور کردم
      اصرار کردی، شک بردم
      قسم خوردی، فهمیدم که دروغ میگی!!!


      امام زمان عج هم بیاد و بگه نه..شما کار خودتو بکن چون فتوا از حضرت زینب س داری!!
      همون فتوایی که امام سجاد ع و امام محمد باقر ع و امام صادق ع هیچ وقت بهش عمل نکردند رو میگم....

      برادر عزیز شما اینجا رو با گذاشتن 37 نظر در پستهای مختلف با چت روم اشتباه گرفتی
      ما شاء الله خودت یه پا مرجع هم که هستی
      لطفا مراعات کن!
  2. زهرة
    مهتدی هم در إیران زمان تبعید هم در بحرین هم اکنون غیر از تفرقه و نوشتن کتاب‌هایی که از عقلیت یک بچه ها کوچکتر است سعی در تفرقه بین شیعه و بزرگنمایی خودش دارد و واقعا جای تعجب دارد از خدا و امام حسین خجالت نمی‌کشد. مردم بحرین خیلی خوب این غده سرطانی منطقه را شناختند و غیر از یک حسینیه کوچک که در آن سعی در جذب کودکان و نوجوانان دارد چیز دیگری ندارد . نوکر ال خلیفه هم شد که بیرونش انداختند . ساکنان که سنی دارند خوب شناختند این شیخ انگلیسی را برای همین در تلاش جذب کودکان و نوجوانان از سن پایین شده به هر طریقی . انشالله در محکمه الهی رو سیاه باشد

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی