۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۸:۰۷
۰ نظر اشتراک گذاری

حیات افراطی های شیعه و تکفیری های اهل سنت به یکدیگر وابسته است!

حیات افراطی های شیعه و اهل سنت به یکدیگر وابسته است

به گفته ی مدرس نقد وهابیت شرق کشور، تکفیری‌های شیعه و تکفیری های اهل سنت دو قطعه پازل غرب برای تخریب اسلام هستند تا اسلام در اندیشه غربی‌ها به عنوان دینی خشونت‌طلب معرفی شود. حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کرامتی استاد حوزه و دانشگاه و مدرس شیعه شناسی و نقد وهابیت شرق کشور در گفتگویی به بیان برخی از واقعیت‌ها پیرامون جریان‌های تکفیری شیعه و اهل تسنن پرداخته است.

اویس: گروهی عقیده دارند که تکفیری‌های شیعه و تکفیری‌های اهل سنت دو لبه یک قیچی هستند برای از بین بردن اسلام نظر شما چیست؟

حجت الاسلام کرامتی: به نظر بنده این دو گروه نه تنها برای شیعه بلکه برای جهان اسلام خطردارند. گروه‌های تکفیری شیعه در تحریک احساسات اهل تسنن و ایجاد زمینه گرایش آن‌ها به گروه‌های تکفیری سنی ایفای نقش می‌کنند. همچنین گروه‌های تکفیری سنی با جنایات خود در تحریک احساسات شیعیان و گرایش آن‌ها به گروه‌های تکفیری شیعه به ایفای نقش می‌پردازند. در چند سال اخیر میزان فعالیت هر دو گروه به موازات هم افزایش یافته است. اعلام هفته برائت به جای هفته وحدت و توهین‌های بی‌سابقه‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای مورد حمایت جریان تکفیری شیعه همزمان شد با افزایش فعالیت گروه‌های تکفیری تسنن. گویا رشد این دو گروه با یکدیگر رابطه مستقیم دارد. افزایش فعالیت هر کدام سبب افزایش فعالیت دیگری می‌شود. بسیاری از فعالان این دو گروه نمی‌دانند که تمام این برنامه‌هایی که به نام دین و خدا و پیغمبر اجرا می‌شود از سرویس های جاسوسی دشمنان اسلام نشأت گرفته است. چرا که مردم سنی و شیعه، مفتی سنی و یا عالم شیعه را می‌بینند و شاید همان مفتی یا به اصطلاح عالم هم نداند برای چه کسانی کار می‌کند. یکی از خطرات جدی فعالیت این گروه‌ها این است که مردم و جوانانی را جذب می‌کنند که حاضر هستند جان خود را برای اسلام فدا کنند. این یعنی سرقت بهترین سرمایه ملت‌های مسلمان سرمایه ای که می توانست خواب را از چشمان دشمنان اسلام برباید به چه چیزی تبدیل می شود؟ در هر دو طرف این انسان های جان بر کف به ابزار دست دشمنان اسلام تبدیل می شوند. آنها چه سودی از این افراد می برند؟

اولاً: برای جوامع غیرمسلمان، مسلمانان به عنوان افراد وحشی و خشن و دور از تمدن و بی‌ادب و هتاک معرفی می‌کنند. و به این طریق جامعه خود را از گرایش به اسلام واکسینه می‌کنند. او از اسلام که دین رحمت و مهربانی و منطق است دین هتاکی و قتل و جنایت می‌سازد

ثانیاً: قدرت بازدارنده ملت‌های مسلمان که همین جوانان مخلص هستند را به قدرتی علیه مسلمانان تبدیل می‌کنند.

ثالثاً: بهانه به دست کشورهای غربی می‌دهند که شما مسلمانان انسان‌های وحشی هستید که اگر ما به داد شما نرسیم یکدیگر را می‌کشید ما قیم شما هستیم و باید از شما مواظب شما باشیم. همین امر سبب توجیه ادامه اشغال گری‌های آن‌هاست.

رسیدن به این اهداف برای دشمنان اسلام محقق نمی‌شود مگر با موفقیت دو قطعه‌ی پازل تکفیری‌های سنی و تکفیری‌های شیعه. حتی بنده اعتقاددارم تا حدی حیات این دو گروه وابسته به هم است

اویس: این روزها جریان‌های وابسته به  افراطی‌هایی از قبیل مجتبی شیرازی که بارها به مراجع شیعه مانند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله بهجت هتاکی کرده است. تلاش دارند او را افرادی مخالف افراط‌گرایی معرفی کنند و تقصیرها را به گردن یاسر الحبیب بیندازند. نظر شما چیست؟

حجت اسلام کرامتی: در هر فتنه‌ای فتنه گران در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند عده‌ای در خط مقدم فتنه قرار دارند و عده‌ای به ظاهر بیرون از فتنه هستند اما مسئولیت پشتیبانی و حمایتی دارند. این گروه حمایتی که معمولاً هسته مرکزی و قوه تصمیم‌گیرنده هستند در موقعیت‌های مختلف نقش‌های مختلفی ایفا می‌کنند. در زمان آرامش تمام تلاش خود را در پیشبرد اهداف فتنه گران ایفا می‌کنند اما در هنگام احساس خطر و قدم به قدم عقب‌نشینی می‌کنند. این عقب‌نشینی تاکتیکی است. در ابتدا شروع به توجیه فعالیت فتنه گران می‌کنند . و زمانی که فتنه، فتنه گران بر همه آشکار می‌شود، خط مقدمی‌ها به مهره سوخته تبدیل می‌شوند اینجاست که وقت آن می‌رسد که خط مقدمی‌ها توبیخ شوند و شاید حتی از آن‌ها اظهار برائت شود.

منبع: اویس

چاپ این مقاله

نظرات (۰)

کماکان منتظر جواب یا دیدگاهتان هستیم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی