۱۸ دی ۹۳ ، ۱۱:۵۶
۱ نظر اشتراک گذاری

چرا آیت الله خامنه ای را ولی امر کل مسلمین جهان می خوانند؟!

الف  نه تنها فرق است میان مرجع تقلید و حاکم حکومت اسلامی، بلکه فرق است میان «حکم» و «فتوا». چنان چه رعایت فتوای مجتهدی که مرجع تقلید است بر مقلدینش واجب می‌گردد، اما اگر مرجعی «حکم» کند، بر تمامی شیعیان و حتی مراجع واجب است که رعایت نمایند. (مانند حکم میرزای شیرازی در تحریم تنباکو).

ب – پس اگر مجتهدی به حکومت رسید،‌ اطاعت از فرامین حکومتی او بر همه مسلمین واجب می‌گردد، لذا وی «امام» یا رهبر همه‌ی آنهاست.

ج – امروزه در دنیا نزدیک به دو میلیارد مسلمان وجود دارد که قریب به 500 میلیون نفر از آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند، لذا با توجه به این که اطاعت از «ولی امر مسلمین» یا همان «ولایت فقیه» بر همه واجب است، رهبری کل شیعیان جهان مسجل می‌باشد.

د – ممکن است سؤال شود که چرا ایشان را رهبر کل مسلمین «اعم از شیعه و سنی» می‌خوانیم؟ دقت شود که احکام مسلمانان اهل سنت نیز تصدیق کننده‌ی همین معنا می‌باشد که ذیلاً به چند سند اشاره می‌گردد:

-         اگر چه ظاهراً چنین است که اهل سنت خلافت هر حاکمی بر بلاد مسلمین را به عنوان «حکومت و حاکم اسلامی» قبول کرده‌اند، اما این معنا به اذهان عمومی آنها القاء شده است و کتب فقهی آنان تعاریف دیگری از خلیفه، امام و پیشوا و وجوب بیعت و اطاعت را بازگو می‌نماید:

-         عبدالرحمن الجزایزی می‌نویسد: تمام ائمه اتفاق دارند که امامت براى مسلمانان واجب است تا در پرتو آن شعایر دین برپا داشته شده و حق مظلوم از ظالم گرفته شود. (الفقه على المذاهب الاربعة، ج5 ، ص 317 – 316)

-         ابوالحسن على بن محمّد ماوردى (متوفاى 450 هـ.ق) مى گوید:

«اگر اهل حلّ و عقد براى تعیین امام تفحّص کنند تا کسى را بیابند که شروط امامت در او به طور اکمل جمع است، آن گاه با وى بیعت کنند، امامت براى او ثابت مى شود. از همین رو بر تمام مردم است که با وى بیعت کرده و التزام به اطاعت او دهند». (نظام الحکم فی الشریعه، ظافر قاسمى، ص 271).

-         قاضى عبدالجبار معتزلى (متوفاى 415 هـ.ق) مى گوید:

«اگر برخى از اهل حلّ و عقد کسى را به عنوان امام معرفى کردند، او امام مردم مى گردد و بر بقیه واجب است که امامت او را بپذیرند. از همین رو بیعت نکردن سایر افراد امّت در انعقاد امامت او تأثیرى ندارد; زیرا عقد امامت به مجرّد بیعت اهل حلّ و عقد تمام مى شود...» (مغنى، قاضى عبدالجبار، ص 303، جزء 20، قسم اول)

-         ابن تیمیه (متوفاى 728 هـ.ق) مى گوید:

«مقصود از امامت تنها به قدرت و سلطنت حاصل مى گردد و اگر با کسى بیعتى صورت گرفت، این قدرت و سلطنت براى او حاصل شده و او امام مردم است...» (منهاج السنه، ج 1، ص 141)

توضیح: کلیه مدارک فوق از سایت اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی اخذ گردیده است.

لازم به ذکر است که برخی از ائمه مذاهب اهل سنت (مانند ابوحنیفه  حنفی) بر این نظرند که اگر مسلمانی در یک گوشه‌ای از دنیا (حتی یک قصبه) از سپاه و دولتی برخوردار شد، حکومت اسلامی تشکیل شده است و بر همه‌ی مسلمانان واجب است که با او بیعت کنند و اگر نکنند باغی و طاغی هستند. (یعنی حکمشان قتل است).

با توجه به نکات فوق معلوم می‌شود که در همه‌ی مذاهب اسلامی (به غیر از وهابیت که مذهب نبوده و سازمان دست‌نشانده‌ی انگلیس است)، به محض آن که اهل حل و عقد (مجتهدین) امکان آن را پیدا کردند که در نقطه‌ای از جهان حکومتی برقرار نموده و بر اساس آرای خود شخصی را به عنوان حاکم برگزینند، وی رهبر، پیشوا و امام کلیه‌ی مسلمین می‌باشد و بیعت با او بر همگان واجب است.

در جهان هیچ کشور و دولتی به جز جمهوری اسلامی ایران از حکومت اسلامی برخوردار نمی‌باشد. چرا که بنا به فتوای مسلمانان اهل تشیع و تسنن، با صرف مسلمان بودن ملت، پادشاه یا رئیس دولت، حکومت اسلامی تشکیل نمی‌گردد. بلکه به حکومتی اسلامی اطلاق می‌گردد که از حاکم مجتهد و فقیه برخوردار باشد تا احکام اسلامی جاری شود.

در جمهوری اسلامی ایران، اهل حل و عقد (مجتهدین شیعه و سنی) در مجلسی به نام «خبرگان رهبری» جمع شده و حاکم مسلمین را انتخاب می‌کنند. پس منتخب آنها «رهبر مسلمانان جهان» می‌باشد.

 

 منبع : x-shobhe

چاپ این مقاله

نظرات (۱)

  1. ایرانی
    راستش کلی خندیدم. رهبر مسلمین جهان!!!!! بابا بیخیال کل جهان بشید که مسخره خاص و عام شدیم. همین تو ایران هم بالای ۷۰ دصد این موضوع رو قبول ندارن. راستش نمیشه با قطعیت گفت و یا اعلام کرد که چند درصد از مردم این موضوع رو قبول ندارن یا دارن اما با توجه به وضعیت موجود در مملکت و سابقه و ذهنیت مردم در طول چهل سال گذشته میشه یقین داشت که بالای ۷۰ درصد از مردم این موضوع رو قبول ندارن. در هر صورت بترسید از آتش زیر حاکستر که ممکنه تر و خشک رو با هم بسوزونه. شاه و امریکا و خیلی از اشخاص و یا کشورهای دیگه تحت هیچ شرایطی مثلا در سال ۱۳۵۵ تصور نمی کردن که دو سال بعد شاهی وجود نداشته باشه. پس مغرور نباشید و تا دیر نشده به آغوش ملت عزیز برگردین. راستی یادم رفت بگم که من نه جاسوس هستم و نه ضد ولایت فقیه و یا عامل رژیم اشغالگر قدس. فقط و فقط یه ایرانی مسلمان شیعه که کشورم رو دوست دارم هستم. یا حق
    • ۱۸ مهر ۹۸، ۰۲:۳۰
      اولا رهبر نه بلکه ولی امر
      ولی امر کسیه که برای سعادت و نجات مسلمانها تلاش میکنه و خودش رو نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی مسؤول میدونه چه قدرت و حکومت داشته باشه چه نداشته باشه
      چه مسلمانها همه اون رو قبول داشته باشند چه نداشته باشند
      امام علی علیه ‌السلام و سایر ائمه ولی امر کل مسلمین و حتی ولی امر تمام اولاد بشر بوده و هستند و ربطی به قبول امت یا ابناء بشر نداره

      فی الحال در متن شما جز چند جمله‌ی بی سر و ته شامل ادعای آماری من درآوردی و نصیحت‌های توخالی چیز دیگری ندیدم. سعی کنید علمی یا لااقل منطقی صحبت کنید. وگرنه مزاحم اوقات دیگران نشید. ضمنا اخوی آتش زیر خاکستر توی ایران نیست بلکه توی فلسطین و نیجریه و لبنان وسوریه و یمنه
      البته شما نگران نباش چون منافقین همیشه جان سالم بدر بردند

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی