پایگاه لوکس در قلب پایتخت؛ هدیه ای جدید به تشیع لندنی
۱۹ دی ۹۶ ، ۰۴:۳۶
۰ نظر اشتراک گذاری

پایگاه لوکس در قلب پایتخت؛ هدیه ای جدید به تشیع لندنی

ویژه‌های خبری

چندی پیش حسینیه‌ای بزرگ و لوکس با مدیریت جریان انحرافی صادق شیرازی در محله Golders Green لندن که قلب جامعه یهودیان است ، افتتاح شد .زمین حسینیه توسط یکی از مراکز اسلامی وابسته به سید صادق شیرازی در انگلستان به مبلغ حدود ۵٫۲۵ میلیون پوند (۲۸ میلیارد تومان) خریداری شده است.

شبکه موسوم به امام حسین (علیه السلام) وابسته به صادق شیرازی، ضمن اعلام خبر افتتاح این حسینیه در لندن، تأکید کرد: «در این حسینیه شعائر حسینی در آزادی کامل برگزار خواهد شد.»عبارت شعائر حسینی اصطلاحی است که جریان صادق شیرازی با مصادره به مطلوب  آن، برای اعمالی نظیر «قمه زنی»، «خودزنی با تیغ»، «توهین به مقدسات سایر مذاهب» و… استفاده می‌کند.

پس از ساحت این به اصطلاح حسینیه ، یهودیان محله گولدر گرین لندن با جمع آوری بیش از ۶۰۰۰ امضا مخالفت خود را با ساخت یک حسینیه (الرسول الاعظم) در این منطقه اعلام کردند و در مورد حضور مرکز اسلامی در قلب جامعه یهودیان ابراز نگرانی کردند .

اما اعضای ” جنبش دفاع از اسرائیل ” که یک حرکت صهیونیستی است ضمن بازدید از این مرکز به یهودیان اطمینان داده اند که این حسینیه به هیچ وجه تهدیدی برای آنها نیست و در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد:

” این مسجد حتی یک مسجد نیست ! و هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد ! حال آنچه کشف کرده ایم برای شما بیان می کنیم :

– مسجد به آیت الله شیرازی وابسته است نه آیت الله خمینی !
– در نتیجه هیچ ارتباطی با راهپیمایی روز قدس ندارد .
– افرادی که با آنها دیدار کردیم بسیار مهربان و خونگرم بودند و از ما استقبال کردند.
– کسانی که درگیر مبارزات علیه این مرکز هستند، لطفا در قضاوت خود عجله نکنند . ”

ژوزف کوهن رئیس و بنیانگذار این جنبش که در اغلب اعتراضات ضد اسرائیلی به مبارزه علیه فلسطینیان می پردازد ، شخصا از حسینیه بازدید کرد و در صفحه فیسبوک خود نوشت :

“من نظر برخی از کارشناسان را بررسی کرده ام هیچ مطلبی از (آیت الله ) خمینی در وبسایت آنها ( صادق شیرازی ) نیست و در روز قدس و کمسیون حقوق بشر اسلامی شرکت نمی کنند . ”

 

 

واکنش و اظهارات جنبش دفاع از اسرائیل و کوهن به خوبی نشان می دهد اسرائیل و صهیونیسم به اسلام و مذاهب اسلامی و حتی جریان های درون مذهبی به صورت یک کل واحد نمی نگرد و قائل به تمایز و تفکیک میان آنها هستند . همین تمایز می تواند اساس رفتار آنها با نحله ها و جریان های درون اسلامی یا درون مذهبی را شکل دهد.

به راستی چرا باید دشمن اول مسلمین جهان، جریان شیرازی ها را بی خطر برای اسرائیل توصیف کند؟؟ و در حالی که مسلمانان مقیم اروپا همواره تحت فشار و محدودیت در انجام شعائر دینی و فعالیت‌های فرهنگی قرار دارند، اکنون این پرسش مطرح است که جریان صادق شیرازی چگونه توانسته پایگاهی به این بزرگی، آن‌هم در قلب لندن تهیه کند؟

باید دید این بار انگلیسی‌ها با کمک دست‌پروردگان شیعه‌نمای خود چه نقشه‌ای برای اختلاف‌افکنی میان مسلمانان دنبال می‌کنند؟


چاپ این مقاله

نظرات (۰)

کماکان منتظر جواب یا دیدگاهتان هستیم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی