شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ق.ظ

درباره سايت

آموزش مناظره با تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی

تشدید اختلافات در دنیای اسلام، ممنوع است. ما با رفتارهایی که بعضی از گروه‌های شیعه انجام میدهند که موجب اختلاف میشود، مخالفیم. ما صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدّسات اهل‌سنّت مخالفیم. یک عدّه‌ای از این‌طرف، یک عدّه‌ای از آن‌طرف، بر آتش دشمنی‌ها می‌افزایند و آنها را تشدید میکنند؛ خیلی‌هایشان هم نیّتهایشان نیّتهای خوبی است، لکن بصیرت ندارند. بصیرت لازم است؛ باید دید نقشه‌ی دشمن چیست. نقشه‌ی دشمن در درجه‌ی اوّل ایجاد اختلاف است. ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیّعی نیست که ائمّه (علیهم‌السّلام) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیّعی که بر پایه‌ی ایجاد اختلاف، بر پایه‌ی تمهید و صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنهای اسلام است، این تشیّع، تشیّع نیست؛ این انحراف است. ما از کسانی که کمک به وحدت میکنند حمایت میکنیم، با کسانی که ضدّ وحدت عمل میکنند مخالفت میکنیم .
۱۳۹۴/۰۵/۲۶

امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه‌ی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشیّعی که ارتباط به ام‌آی‌شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.
۱۳۹۳/۱۰/۱۹

رژیم غاصب صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ این را خوب فهمیدند، درست فهمیدند؛ لذا از یک طرف گروه‌های تکفیری را به راه میاندازند که نه فقط شیعه را تکفیر کنند، بلکه بسیاری از فِرق اهل سنّت را هم تکفیر کنند؛ از آن طرف هم یک عدّه مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که میبینید، میشنوید، یا خبر دارید. وسائل ارتباط جمعی و رسانه در اختیار اینها میگذارند؛ در کجا؟ در آمریکا! در کجا؟ در لندن! آن تشیّعی که از لندن و از آمریکا بخواهد برای دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمیخورد.
۱۳۹۲/۶/۲۰

این را همه توجّه کنند؛ هم شیعه توجّه کند، هم سنّی توجّه کند؛ بازی دشمن را نخورند. آن تسنّنی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیّعی که از مرکز لندن به دنیا صادر بشود، اینها مثل هم هستند؛ هر دوی آنها برادران شیطانند، هر دوی آنها عوامل آمریکا و غرب و استکبارند.
۱۳۹۴/۰۳/۱۴
سید علی خامنه ای

آخرين مطالب

محبوب ترين ها

تصاوير برگزيده

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

یکی از مهمترین خصلتهایی که قبل از مناطره ی اعتقادی لازم است در خود بوجود آورده باشید «صبر»است!!

وسط چین

مطمئن باشید کسانی که سالها با یک عقیده ی باطل زندگی کرده اند به راحتی نمی توانند از آن عقیده دست بردارند چه برسد به اینکه برای عقیده ی خود پشتوانه هایی هم داشته باشند. به نظر علمای اصولی مانند شهید صدر (ره)


 اگر کسی به صحت راه یا عملش یقین داشته باشد بنا بر «حجّیت قطع »

 حتی خداوند نیز نمی تواند او را بخاطر آن پندار غلط مؤاخذه نماید.



- پافشاری بر حق و حقیقت

بنا بر حجیت قطع ، یقین مخاطب به راه و مسلکش اولین سدّی است که باید از میان برداشت و پس از آن او دیگر نخواهد توانست بدون یقین و با قلبی آکنده از شک ،بر راه خویش استوار قدم بردارد زیرا در فطرتِ خود مطمئن است که بدون یقین امکان دارد خداوند او را مؤاخذه نماید.


شاید بپرسید پس اگر این طور است بنا بر قاعده ای که گفتید گناهی بر کسانی که دین یا مسلک اشتباه دارند نیست چرا که هر کسی خود را حق می داند و به راهش یقین دارد؟!

جواب این است که:

حق با فطرت انسان آمیخته است!!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ

پس حق گرایانه، به سوى این آیین روى آور، [با همان‏] فطرتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. تغییرى در آفرینش خدا نیست.

(سوره روم آیه 30)


هیچ کسی نمی تواند با وجود فطرتی که حق را می شناسد و کسانی که همواره حق را متذکر می شوند در پیشگاه خداوند عذری داشته باشد. مگر آنهایی که در مکان و زمان خاصی قرار داشته اند که دسترسی به حقیقت برای آنها ممکن نبوده است؛ به این گونه افراد جاهل قاصر می گویند. جاهل مقصر نیز کسی است که وقتی در صحت راه یا عملی به یقین نرسیده و شک داشته بدنبال حقیقت نرفته است جاهل مقصر بر خلاف جاهل قاصر در پیشگاه خداوند مؤاخذه می شود.


همواره باید با استدلال های منطقی به حق و حقیقت اشاره کرد و فطرت آشنا با حق را بیدار نمود؛ این همان معنای تواصوا بالحق است!



- مداومت بر صبر برای گرفتن نتیجه

اصلاح عقیده نیاز به نرمی و صبر دارد!


پافشاری بر حق و حقیقت و بیدار کردن فطرت به تنهایی کافی نیست و همان طور که گفتیم غقیده ای که انسان سالها به آن عمل کرده است را نمی توان مانند طوفان و بصورت انقلابی اصلاح کرد.

اگر با مخاطب خود ارتباط دائم و همیشگی دارید هیچ وقت در رساندن او به حقیقت عجولانه و شتاب زده عمل نکنید چرا که در انتها از او چیزی جز نتیجه ی عکس و تعصب و لجبازی نخواهید دید.ابتدا در راستای متزلزل کردن یقین و اعتماد او بر عقیده اش، تا می توانید با ظاهری کنجکاوانه و تحقیق گرایانه از او درباره ی عقایدش سؤال نمایید و با سؤال هایتان به تدریج او را به سمت تناقضاتی که در عقایدش وجود دارد سوق دهید.

در کنار این شما می توانید اطلاعات خام در اختیار او قرار دهید.
فیلم ، کلیپ ، سخنرانی،کتاب و مجله یا هر چیز دیگری را می شود به او نشان داد تا متزلزل شود اما دو شرط دارد:
1- خودتان را از دیدن آن مطالب یا فیلمها متعجب نشان دهید
2- نسبت به او تحکّم نکنید یعنی بگذارید خود از آنچه می بیند نتیجه گیری کند

مراحل را یکی یکی طی کنید و در تمام مسیر یادتان باشد 
هیچ وقت نباید اعتماد او را ازدست بدهید
هیچ وقت نباید او را به جبهه گیری وا دارید
هیچ وقت نباید او را بخاطر ندانستن حقیقت تحقیر کنید

نظرات (۱)

  1. حتما باید پشت این همه فعالیت یک اعتقاد راسخ مبتنی بر قطع و یقین باشد...
    وگرنه...
    .
    .
    .

    • پاسخ:

      دوست عزیز
       به باب اول از «اصول کافی »مراجعه کنید!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی