مقاله جفری هالورسون درباره استفاده آمریکا از جریان شیرازی بعنوان اپوزوسیون مذهبی علیه ایران + دانلود
۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۷
۲ نظر اشتراک گذاری

مقاله جفری هالورسون درباره استفاده آمریکا از جریان شیرازی بعنوان اپوزوسیون مذهبی علیه ایران + دانلود

ایالات متحده آمریکا باید روابط فرهنگی خود را با شیرازی ها گسترش دهد و با نفوذی که در عربستان دارد آزادی بیشتری را برای آنها در شرق عربستان(قطیف و بحرین) ایجاد کند.

این یکی از جملات پایانی مقاله دکتر جفری هالورسون محقق و پژوهشگر دانشگاه آریزونای آمریکا در سال 2010 میلادی است!

سید صادق حسینی شیرازی که این روزها از او به عنوان احیا گر شعائر حسینی یاد می شود، روحانی 76 ساله ای است که نامش برای اولین بار با اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت بر سر زبان ها افتاد. وی با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی به سرعت توانست موج جدیدی از تبلیغ سنت های مذموم در میان عالمان شیعی نظیر لعن صحابه و برگزاری مجالس نامتعارف عمرکشون را در اقصی نقاط کشور و جهان تشیع به راه اندازد.

هم اکنون گروه های رسانه ای وابسته به این روحانی که اعلام مرجعیت نیز نموده است، ضمن مخالفت آشکار با سیاست های حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی به ویژه در مورد مذاهب و فرق اسلامی، با تمام توان بر طبل تفرقه کوفته و هر عملی را که عموم مراجع مغایر با مصلحت مذهب یا وهن مذهب تشخیص می دهند؛ تیم رسانه ای وابسته به بیت شیرازی تحت عنوان احیای شعائر حسینی و فاطمی تبلیغ و تایید می نمایند.

البته سابقه مخالفت این خاندان با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به پیش از هجمه رسانه ای این خاندان در موارد مذکور بر می گردد و این درحالی است که حلقه اطراف وی در بازی دوگانه از یک سو وی را مرجعی سکولار معرفی می کنند که به سیاست کاری ندارد و آن را نجس می شمارد و از سوی دیگر در شبکه های ماهواره ای بدترین توهین ها را به مراجع و نظام جمهوری اسلامی وارد می سازند.

اما این تمام ماجرا نیست.  بالاخص که انتشار مقاله ای توسط یک محقق آمریکایی(Jeffry R. Halverson) در سال 2010 میلادی، خبر از تهیه سناریویی جهت نقش آفرینی جدید صادق شیرازی در سپهر سیاست ایران می دهد. سناریویی که در سال های اخیر، حرکات بیت آقای شیرازی بدون هیچ اعوجاجی منطبق با آن ترسیم شده است. این مقاله از قصد خاندان شیرازی و حامیان آن برای پختن آشی با طعم درگیری مذهبی اما این بار بین شیعه با شیعه  خبر می دهد.

 


جفری هالورسون با انتشار این مقاله در مرکز ارتباطات استراتژیک ایالت آریزونای ایالات متحده آمریکا، در واقع به دنبال ارائه راهکاری منطبق با فضای مذهبی جامعه ایران برای براندازی نظام جمهوری اسلامی یا ایجاد چالشی داخلی است. از این رو در این طرح براندازی، کلیدی ترین عنصر مذهب تشیع یعنی قیام امام حسین علیه السلام را مورد هدف قرار می دهد. این محقق با مطالعات دقیق خود به خوبی رمز مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی غرب را درک کرده و عنوان نموده است که باید با ایجاد جبهه یزید و امام حسین در زمان حاضر، نبرد حق علیه باطل را به جای ایران(حسینی) علیه استکبار غرب(یزیدی) به جبهه ای متشکل از دو نگرش داخلی و دو قطبی نظام(یزیدی) و جبهه مقابل نظام (حسینی) تغییر داد.

 


به عبارت دیگر، جفری هالورسون مقامات کشورش را به ایجاد یک اپوزیسیون مذهبی که رهبری مخالفت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده بگیرد ترغیب می نماید تا با ایجاد یک شکاف درون مذهبی، فتنه ای با طعم و رنگ شیعی را در ایران برپا دارند. بر اساس این طرح، می بایست شخصی در حد مرجعیت، شروع به ناسازگاری با ولی فقیه نموده و در روندی آرام، مخالفت خود را در قالب نظریات فقهی با ولایت فقیه اعلام نماید. در فاز بعدی با تبلیغات صورت گرفته روی مباحث این مرجعیت مخالف، از وی به عنوان نماد آزادگی و اصلاح گری یاد شده و با مطرح شدن و علنی شدن مخالفت های این چهره، جبهه مورد نظر غرب در مقابل نظام اسلامی توسط یک مرجع شیعی با مقبولیت عام کلید می خورد و ظاهرا قرار است که در فاز تبلیغاتی این طرح از این مرجع به عنوان حسین زمان یاد شده و ولی فقیه در موضع یزید زمان قرار گیرد.

آقای هالورسون در ادامه مقاله چهارده صفحه ای خود، در بین علمای شیعه کسی را مناسب تر از سید صادق شیرازی که دارای نظریات غیر متعارفی نسبت به سایر مراجع شیعه و سابقه درگیری با نظام جمهوری اسلامی است، نمی یابد و رسما از این چهره به عنوان فرد مورد نظر که جمیع شرایط اجرای این طرح را داراست، نام می برد.(ارجاع به اصل مقاله در سایت دانشگاه آریزونا)

(از این لینک برای دانلود مقاله به همراه ترجمه فارسی که توسط خادمین هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام انجام شده است استفاده نمایید.راست کلیک+save link)

شباهت موارد ذکر شده در مقاله  با رفتار بیت آقای شیرازی بالاخص در سال های اخیر، در کنار حمایت های انگلیس و آمریکا از شبکه های ماهواره ای منتسب به بیت آقای شیرازی و تبلیغات گسترده ایشان بالاخص در عراق و عدم موضع گیری های مناسب در بزنگاه های مهم جهان اسلام از سوی ایشان، به نوعی جای هیچ شکی به جا نمی گذارد که توطئه بسیار بزرگ تری از قمه زنی و برگزاری مراسمات نامتعارف مذهبی در راه است، بالاخص که مانور های رسمی مخالفت بیت شیرازی با نظام جمهوری اسلامی، چند صباحی است که آشکار تر از گذشته انجام می پذیرد و به نظر می رسد این طیف، در صورت محاسبه درست و جذب کافی هوادار، اقدام به معارضه علنی نموده  و وارد فاز مخالفت در ساحت اجتماع و اردوکشی خیابانی به بهانه های مختلف خواهد شد.

در پایان، از فریب خوردگان اطراف بیت آقای شیرازی درخواست می کنیم، کتاب خاطرات مستر همفر(جاسوس انگلیسی که نقش کلیدی در شکل گیری فرقه وهابیت ایفا نموده است) را مطالعه کنند، مبادا تئوری هالورسون، همفری جدید برای مذهب شیعه باشد.

چاپ این مقاله

نظرات (۲)

  1. جواد
    سلام:
    شما چرا اینهمه میگید آیت الله سید صادق، کی گفته او آیت الله است. همین طوری هر عنوانی را برا هر شخص بکار بردن مشکل ساز میشود. دقت کنید دقت دقت .
  2. takpesar
    امام حسین رو گروه کافران نکشتن جهل و نادانی سبب شهادت امام شد. در عصر حاضر هم جاهلان هدف امام حسین رو به مسلخ می برند.

    این قوم (شیعه انگلیس) که در پناه ریش(شیرازی) آمده اند
    گرگ اند که در لباس میش آمده اند

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی