اگر خونی از شیعیان ریخته شود شیعیان افراطی هم سهیم هستند
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۲۵
۰ نظر اشتراک گذاری

اگر خونی از شیعیان ریخته شود شیعیان افراطی هم سهیم هستند

حضرت آیت الله دوزدوزانی:

به اختلافات دامن نزنید و آتش تفرقه را در منطقه تان خاموش سازید و این را بدانید اگر کسی به تفرقه اندازی میان شیعه و سنی اقدام نمائید و خونی ریخته شود او هم در این خون ریختن سهیم است و گناه بزرگی را مرتکب شده است.

به گزارش غدیریون، چندی پیش جمعی از مؤمنان و معلمان قرآنی از شهر کراچی پاکستان که بیش از 30 مدرسه و مرکز حفظ قرآن کریم را اداره می نمایند با حضرت آیت الله میرزا یدالله دوزدوزانی تبریزی، از مراجع تقلید مقیم قم دیدار نمودند.

حضرت آیت الله دوزدوزانی تبریزی ضمن خیر مقدم و تقدیر از فعالیت های مبلغان قرآنی، روایتی را از امام صادق علیه السلام بیان فرمود: «وای بر کسی که در هفته، روزی را برای مسائل دینی اش قرار ندهد» معظم له در شرح این روایت گفت: از روایت فوق محقق می شود که شیعیان روزی را در هفته برای تشکیل جلسات دینی قرار می دادند که امام صادق علیه السلام نیز به این مطلب تأکید نموده و آن را برای تقویت اعتقادات در تبیین مباحث دینی لازم می دانند زیرا در اینگونه مجالس است که شخص با مسائل شرعی آشنا می شود. در پایان مرجع عالیقدر با اشاره به برخی تندروی ها و ریشه های آن در پاکستان و ایران فرمود: متأسفانه برخی مسلمین دست روی اختلافات گذاشته و آنها را برجسته می نمایند. چرا برخی تبلیغ امور واجب و لازم را رها کرده و تمرکز خود را در مستحبات و مطالب غیر ضروری گذاشته اند. آیا عمل آنها نتیجه ای جز تفرقه بین مسلمین را سبب نمی شود؟! لذا همه ما شیعیان باید مراقب رفتار و گفتارمان باشیم و با این تندوری ها مقابله کنیم و بر طبل تفرقه نکوبیم.

گفتنی است، همچنین در ابتدای جلسه یکی از حضار، فعالیت های این گروه قرآنی را شرح و به چگونگی تربیت حفاظ قرآنی اشاره نمود.

در دیدار جداگانه ای، جمعی از مردم لارستان استان فارس با حضرت آیت الله دوزدوزانی تبریزی دیدار نمودند.

در ابتدای دیدار وی با اشاره به اهمیت جلسات دینی گفت: مسلمان مسائل دینی که نیاز ضروری شخص مسلمان می باشد باید فرا بگیرد و این امر محقق نمی شود مگر با حضور روحانی در جلسات و مراسمات دینی، زیرا دین را از کارشناس دین باید فرا گرفت و در حال حاضر کارشناس دین، روحانیت می باشد بنابراین برای یادگیری مسائل دینی و شرعی بایستی به روحانی مراجعه نمود.

در ادامه معظم له به مشکلات پیش روی شیعیانی که با اهل تسنن در یک منطقه هستند اشاره کرد و گفت: به اختلافات دامن نزنید و آتش تفرقه را در منطقه تان خاموش سازید و این را بدانید اگر کسی به تفرقه اندازی میان شیعه و سنی اقدام نمائید و خونی ریخته شود او هم در این خون ریختن سهیم است و گناه بزرگی را مرتکب شده است.


چاپ این مقاله

نظرات (۰)

کماکان منتظر جواب یا دیدگاهتان هستیم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی