۱۷ دی ۹۳ ، ۲۳:۴۷
۱ نظر اشتراک گذاری

احادیث فراوان در مورد وجوب حفظ اسرار شیعه


کتمان و حفظ اسرار

  • حضرت علی بن الحسین (علیه السّلام) فرموده اند: من دوست دارم برای دو خصلت بد که در شیعه ی ما هست، گوشت استخوان دستم را عوض بدهم تا رفع شوند: کج خلقی و کم سرنگهداری( تنگ حوصله ای و کمی سرپوشی).

منبع:ص655 توجه : کلیه ی این احادیث از کتاب اصول کافی جلد 4 برداشته شده است.

  • حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند:مردم به دو خصلت فرمان یافتند و هر دو را ضایع کردند و به وسیله ی ضایع کردن آنها بی همه چیز شدند، و آن دو: صبر است و راز نگهداری.

منبع:ص655

  • عمار گوید، حضرت امام صادق (علیه السّلام) به من فرمودند: خبر دادی بدانچه من به تو خبر دادم احدی را؟ گفتم: نه، جز به سلیمان  بن خالد. فرمودند :خوب کردی، آیا نشنیدی گفته شاعر را: راز من وتو به سومی سر نزند*** هر راز که بگذرد ز دو فاش شود

منبع:ص661

  • ابی بصیر گوید، شنیدم  حضرت امام صادق (علیه السّلام) می فرمودند: رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند : خوشا بر بنده گمنام ،خدا اورا شناسد ومردم او را نشناسند، آنانند چراغها ی هدایت وسرچشمه های دانش ، به واسطه آنها  هر فتنه  تیره وتاری بر طرف گردد، فاش کن و پرده بردار  از اسرار نیستند  و ناسپاس  و ریاکار و خود نما نیستند.

منبع:ص663

  • حضرت امیر المومنین (علیه السّلام) فرمودند: خوشا بر هر بنده گمنامی  که  به او اعتنا نکنند ، مردم را بشناسد ومردم او را نشناسند ، خدا او را به رضامندی از وی بشناسد ، آنان چراغهای هدایتند ، هر فتنه  ظلمانی از آنها  بر طرف گردد  و دَرِ هر رحمت به روی آنها گشوده شود، ونه ناسپاس  ونه خودنما  و فرمودند : سخن خیر بگویید تا به خیر معروف  شوید ، کار خوب کنید تا اهل آن باشید ، شتاب زده و راز فاش کن نباشید  به راستی که خوبان شما آنهایند که چون به آنها نظر شود ، یاد خدا در خاطر آید و بَدان شما آنهایند  که چون برای سخن چینی  بدوند ومیان دوستان جدائی افکنند  و برای پاکان عیب جویند.

منبع:ص665

 

چاپ این مقاله

نظرات (۱)

  1. حیدر
    فقها در برابر امام زمان قران تاویل می کنند و حضرت را طاغی می خوانند نعوذ بالله.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای تجمیع فعالیت‌های سایبری علیه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
اولین پرتال و شبکه اطلاع‌رسانی با رویکرد معرفی سایت‌ها، وبلاگها و صفحات اجتماعی مرتبط با موضوعات تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی
افتتاح شد.

جنبش مبارزه با تشیع انگلیسی

امام خامنه ای
سید حسن نصرالله
آیت الله مکارم شیرازی
حسن رحیم پور ازغدی
آیت الله محسنی اراکی
حجت الاسلام ناصر رفیعی
دکتر علی اکبر رائفی پور
حجت السلام پناهیان
آیت الله روح الله قرهی